BREAKING NEWS

TERKINI!! AIR ASIA AKAN SAMAN ZUNAR?


Setelah gambar karikatur hasil karya pelukis pro Pakatan Rakyat iaitu Zunar tersiar didalam Portal Malaysiakini, ia mendapat bantahan dari pelbagai pihak kerana karikatur berkenaan disifatkan menghina Anggota Tentera Malaysia dan juga syarikat penerbangan Air Asia.

Didalam karikatur berkenaan, Zunar mempersoalkan kesediaan Air Asia yang membenarkan pesawatnya digunakan oleh pihak ATM bagi perjalanan ke Sabah untuk menangani krisis di Lahad Datu dan Samporna.

Seorang penganalisis politik terkenal, Dr Novandri Hasan Basri menyifat perbuatan Zunar mempertikaikan bantuan Air Asia kepada pihak ATM adalah sebagai tidak patriotik.

"Walaupun ianya berbentuk karikatur, tak wajar Zunar sebagai seorang warganegara Malaysia mempertikaikan soal pihak-pihak terbabit menjaga keselamatan negara.."

"Kita seharusnya berterima kasih kepada pihak Air Asia kerana sudi menyumbabgkan sesuatu demi menjaga kedaulatan negara ini, bukan menghentam secara buta tuli.." kata beliau. ~ MPP News.

19 ulasan :

  1. Dia mmg dasar melayu yg busuk hati
    Kalu nama pembangkang mmg busuk..harap dpt hapuskn org mcm ni

    BalasPadam
  2. Law dah nama pembangkang!!! Wat p la apa pon... Ttp xkena...

    BalasPadam
  3. Diaorg ni bangang. Bkn ke airasia mempunyai kekerapan penerbangan dr sepang ke tawau. kalu naik mas stakat turun kat kk jer...
    Dlm tempoh genting mcm ni pun tak blh kita bersatu. Kalau jd pembangkang mesti bangkang segala-galanya ke?

    BalasPadam
  4. Anak gampang sianak babi
    Seolah zunar tiada negeri
    Kalau bodoh lebih baik mati
    Jangan menghina negara sendiri.

    Pembangkang Malaysia dan Penykong LOWWWWW CLASS,cuba tengok kt negara jiran je,pertandingan dlm pilihanraya itu soal lain,tetapi Semangat PATRIOTIK sayang negara xpernah dijual beli.
    Tanya je pekerja asing diMalaysia,walau pun berdagang cari makan,menghina negara tidak sekali.Kalau x caya cuba jengok kt Stadium masa pertandingan sukan..............Cuma babi je yang rosakkan kebun,tapi makan hasil.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul...

      Padam
    2. Amat tepat sekali. Barua haram jadah zunar.

      Padam
    3. Perumpamaan babi terbaek bro....ha3

      Padam
  5. Airasia x da terip ke filipin ke

    BalasPadam
  6. low class punya mentaliti. Tu la ingat semue padai tapi.....kalau tengok kat mana2 pun askar guna pesawat komersial dah biasa......kelakarla depa ni

    BalasPadam
  7. Biasa la pembangang. Apa saja tak betul. Di saat kritikal mcm ni pon nak ambil peluang. Selagi boleh dipolitikan, selagi tu peluang akan diambil. Sebab tu la sesuai dipanggil "PEMBANGANG".

    BalasPadam
  8. bagus..kasi saman sama dia.. jangan pulak bagi alasan kebebasan media ye..sebab ape yang Pakatan Rektum lakukan selama ini langsung tidak menunjukkan kebebasan media..hehehe

    BalasPadam
  9. Begitulah kalau hati sudah busuk. Harapkan dia, seulas beras pun dia tak sudi memberi. Tapi bila lihat ada pehak yg sudi membantu kearah kebaikan, bencinya menjadi-jadi sehingga terkeluarlah bau hatinya yg busuk itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sokong ...mmg zunar anak babi org yg xada kredibiliti

      Padam
  10. Tak payah nak saman, lambat. PTU 13 nanti Tolak PR, Pangkah BN yg jelas perjuangannya. ye Pangkah BN tak kira siapa wakilnya. Malaysia Maju Gemilang. Terbukti PAS di kelantan 22 thn jauh dari pembangunan, 22 thn pimai-pimai tangtu. Rakyat Kelantan kalau nak lihat setanding negeri lain, BN sudah buktikannya.

    BalasPadam
  11. U ULANG I SAMAN...KAH KAH KAH

    BalasPadam
  12. Hanya penyokong PR yg taksub dan yg jumud yg trus bulat2 mnum air kencing Anwar tiap2 hari...dan diorang smua redha utk trus dikencing

    BalasPadam
  13. u ulang , i saman...hak hak hak tui.....

    BalasPadam
  14. Saya sangat nyaman menggunakan jasa air asia di Indonesia. Salam

    BalasPadam
  15. Tu La DOK BAWAH TEMPURUNG... cuba la si Laknatul Zunar tu selak Portal/Blog kat Amerika. Masa Askar Amerika nak serang Iraq dan Afghanistan, depa naik juga kapal terbang komersial/awam. Sama juga askar kafir Harbi dari UK tu...Apa nak kalut....Haprak betoi....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online