BREAKING NEWS

NAJIB DAN UMNO ZALIM BUNUH TENTERA SULU.. - JACEL KIRAM


Anak perempuan Sultan Jamalul Kiram III menjelaskan bahawa ada konspirasi diantara Perdana Menteri Malaysia Najib Razak dan juga Presiden Filipina, Benigno Aquino. Jacel juga turut mengecam pentadbiran Aquino kerana menuduh keluarganya sebagai pengganas bagi menjatuhkan Kesultanan Sulu.

"Teori konspirasi adalah satu penghinaan kepada rakyat Filipina dan Kesultanan Sulu, lebih-lebih lagi kepada Rajah Mudah dan kaumnya," Princess Jacel Kiram berkata dalam satu sidang akhbar. Jacel Kiram, 32, berkata bahawa jika ada konspirasi mana-mana, ia adalah antara kerajaan dan Presiden Aquino dan parti politik Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak, iaitu Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO).

"(Ia adalah) semata-mata untuk kepentingan politik dan populariti semata-mata.. Isu ini (kedudukan Sabah) kepada mereka tidak penting, terutamanya pada masa pilihan raya di Malaysia.

"Untuk mendapatkan populariti sambil membelakangkan kehendak Bangsa-Bangsa Bersatu yang mahukan resolusi aman, Najib melakukan perkara yang bertentangan dengan nilai kemanusiaan.

"Beliau telah menghantar tujuh batalion yang disokong oleh Tentera Laut, Darat dan Tentera Udara untuk melumatkan Tentera Diraja, tanpa menghiraukan kehidupan, " katanya lagi.

Jacel turut mendakwa, teori konspirasi kerajaan juga bertujuan untuk mengalihkan perhatian orang ramai daripada apa yang dia digambarkan sebagai Malacañang "mishandling" kebuntuan Sabah yang bermula bulan lalu.

Beliau juga menuduh Malacañang bertindak sebagai "kata jurucakap terhadap kepentingan rakyat kita sendiri untuk menenangkan peranan Malaysia dalam memudahkan proses damai."

"Soalan saya kepada rakyat Filipina.., bagaimana anda semua boleh membenarkan rakyat Filipina di Sabah untuk menjadi kambing korban untuk melindungi cita-cita politik Najib Razak dan pada masa yang sama sehingga kredibiliti (beliau) merosot dalam pengurusan krisis" Jacel Kiram berkata. - MPP News

17 ulasan :

  1. fuck...orang ko bunuh dulu..bunuh orang aku

    BalasPadam
  2. Puteri ke betina neh? Mcm Puk* adalah....abis yg pengganas2 Sulu mnggunakan taktik 'binatang' utk menipu anggota keselamatan kite hingga terkorban 8 org dgn cara paling sadis tuh manusia kah mrk?

    kalo manusia dan beragama Islam xkan sgp mnghina jenazah manusia len apatahlagi yg mmg seagama dgn mrk..

    Kjaan buat tindakan yg tepat...

    HUTANG DARAH DI BAYAR DARAH...
    HUTANG NYAWA DI BAYAR NYAWA..

    BalasPadam
  3. nampak dah terdedah konspirasi...
    bagaimana tetiba boleh kaitkan UMNO lak najib tetiba terkait sama nampak sangat kaitan anwar jahanam siyal dalam lahad datu ni!!!
    bagus bagus suaram hanya nak jatuhkan BN sahaja menggadaikan nyawa orang dan mempergunakan kirams...
    mampus ko anwar konfem ko kalah teruk nanti...

    BalasPadam
  4. hapuskan semua pengganas sulu !!

    BalasPadam
  5. Indah sunguh skrip yg disediakan oleh anu aljuburi..

    BalasPadam
  6. Ganyang jangan tak ganyang. biar sampai lumat macam cili boh....

    Malaysian patriotik

    BalasPadam
  7. Jika BN menang PRU 13 nti...hrp dpt betulkan badan kehakiman negara kita ni...lantik pemimpin yg berani & telus demi menegakkan kebenaran...PM & TPM telah bkrja keras & sungguh2 memulihkan jenama BN & Umno...jadi jgn la melakukan ksilapan dgn memilih wakil@pemimpin yg lemah, malas & penakut...elakkan favouritsm...Pemimpin yg pro pembangkang jgn bgi muka langsung..Tinjau2 juga pegawai2 Kjaan..Guru2 dll jabatan...krn kita tahu ramai yg jadi gunting dlm lipatan...Mrk2 inilah yg menambahkan lg kerosakan pd negara kita...Nasihat utk mrk2 ni...klu Xsuka dgn Kjaan...letak jwtan je la...g keje sndiri...ramai lg rakyat yg tahu bsyukur nak keje dgn Kjaan...

    BalasPadam

  8. Soalan saya kepada rakyat Filipina.., bagaimana anda semua boleh membenarkan rakyat Filipina di Sabah untuk menjadi kambing korban untuk melindungi cita-cita politik Najib Razak dan pada masa yang sama sehingga kredibiliti (beliau) merosot dalam pengurusan krisis" Jacel Kiram berkata.

    pelik...apa yg dia tau psl politik kt malaysia ni..??? macam baca skrip jer...bangsat r kaw...!!!

    BalasPadam
  9. Sah terbukti mereka ni alat Anwar. Kalau betul dia nakkan Sabah kenapa nak salahkan UMNO-Najib dalam hal ini? Najib ke punca Sabah sertai Malaysia 1963?
    Lagi lawak tuduhan konspirasi KL-Manila. Konspirasi apa kalau mereka sendiri yg mulakan segala galanya!
    Adakah mereka tak tahu pencerobohan/ masuk secara tak sah tu salah dari segi undang2 KERAJAAN MALAYSIA? Apalagi berniat membunuh warga Malaysia..

    Si betina sundal dan si raja palsu ni wajib di ekstradisi ke Malaysia. Biar mereka dibicarakan dan dihukum rakyat Malaysia. Dia wajib jelaskan pihak yg menaja keganasan. KDN please take note this....

    Abg jambu.

    BalasPadam
  10. Kenapa meroyan pula. Kamu datang kesini, serang polis kita dan bunuh mereka , kemudian kamu cerita pasal adil atau tidak. Ini semua pengikut Anwar puaka tu.. Banyak cantik muka. Hapus kan semua mereka penceroboh itu. Hidup PDRM & ATM.

    BalasPadam
  11. dia ni bukan pu3 tapi putrick dan alat untuk menyebarkan propa yg di dalangi oleh tangan ghaib BABI nko putrick kalau orang nko datang mcm pendatang indonesia, bangladesh, myamar bawak badan dengan kain bungkusan baju jer boleh lah nko kata kerajaan malaysia zalim dan kejam sebab bunuh mereka TAPI puak nko datang dengan senjata dan segala mcm kelengkapan sejata api dah konfom nak buat onar kan jadi MEMANG patut PUAK NKO tu kena lanyak sampai lumat, MALAYSIA NI NEGARA BERDAULAT DAN MERDEKA BUKAN NEGARA SETINGGAN BANGGANG PUNYA PUTRICK TIRAM.

    BalasPadam
  12. Alah...dok dengar cakap puteri Lanun ni buat apa. Dah tahu dia dok baca skrip dari Nuar Berahi. Yang pentingnya sekarang ni ialah kita taram cukup2 saki-baki lanun yang tinggal tu dan mulakan penyiasatan keatas pengkhianat2 yang ada kat Malaysia ni. Jangan dok hiraukan puteri lanun tu, dia dah berbulan tak kena servis dek Bang Non dia....tu yang berkeriau tak habis-habis....

    BalasPadam
  13. Terang tersng skrip dsai. Hanya dsai yg beriya ia suka salahkan umno. Kalau betul dia nak tuduh, kenapa tak tuduh kerajaan malaysia? Pada Filipina boleh pulak dia tuduh kerajaan, sampai kat malaysia dia tuduh UMNO...memang tak masuk akal

    BalasPadam
  14. Jangan terkejut jika aq ckp puak pkr sokong kenyataan puteri suluh lampu ni

    BalasPadam
  15. Dah la korang, tolak hudud, masuk neraka la

    BalasPadam
  16. Dah la korang, tolak hudud, masuk neraka la

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online