BREAKING NEWS

NAJIB ADALAH PENGGANAS... ~ JACEL KIRAM


"Sebenarnya Najib Razak lah yang sebenarnya pengganas.., bukannya kaum kerabat Sultan Sulu yang mahu menuntut kembali hak mereka dibumi Sabah.." kata Puteri Sultan Sulu. Jacel Kiram, anak perempuan kepada Kiram III menegaskan demikian ketika mengulas dakwaan bahawa penceroboh Sulu di Filipina adalah pengganas.

Jacel juga mempersoalkan mengapa Najib sanggup melancarkan serangan udara dan darat kepada hanya 200 orang pengikut bapanya sedangkan mereka langsung tidak bersalah. Bagi Jacel, orang-orang kesultanan Sulu hanya mahu hak mereka dikembalikan.

"Jadi Pak Razak, anda justeru lebih pengganas bersama pasukan bersenjata anda, yang ingin menghabiskan Raja Muda Kiram dan orang orang kesultanan Sulu.., jadi siapa yang ganas?" soalnya ketika ditemubual media Filipina.

Anak perempuan Kiram III itu juga menegaskan bahawa para pengikut bapanya pergi ke Sabah untuk menetap di tanah mereka sendiri dan bukan untuk melancarkan perang.

"Apakah kerabat saya atau bahkan orang orang kesultanan dianggap pengganas jika mereka mengunjungi tanah mereka sendiri? Jika mereka pergi ke rumah mereka sendiri? Jika mereka pergi ke tanah milik mereka sendiri? Mereka tidak pergi ke sana untuk berperang tapi untuk menetap, untuk menetap di tanah mereka sendiri," katanya lagi.

48 ulasan :

  1. Jawapan dia senang saja... yang anda datang membawa senjata, menipu dengan bendera putih, membunuh anggota polis, tidak mahu berunding dengan aman, maka andalah pengganas sebenar... dan jangan cakap anda hendak pulang ke tanah anda, kenapa baru sekarang... kenapa ketika Sabah telah kaya, anda mahu pulang dan ingin mengambilnya kembali... ternyata, anda bukan membuat kerana ingin pulang, tapi lebih kepada DUIT dan HARTA KEKAYAAN yang ada di Sabah... sudahlah, kami bukan bodoh macam anda dan keturunan anda yang melepaskan tanah Sabah ketika dulu... semua salah nenek moyang anda yang bebal dan bodoh dalam membuat keputusan....

    BalasPadam
  2. bangang..klau nk menetap asal bwk senjata..puiii...

    BalasPadam
  3. Taktik menyalahkan orang lain atas perbuatan sendiri....hmm skrip siapa ni ya? Macam biasa dengar jer....

    BalasPadam
  4. Harimau Kumbang8 Mac 2013 10:46 PG

    Tolong tonyoh kat muka pompuan anak Kiram 3¼ ni gambar gambar kekejaman yang dilakukan oleh pengikut setan keatas anggota keselamatan kita yg gugur...Sape yang mengganas sebenar nya ?!?

    BalasPadam
  5. Ceroboh negara org, pastu salahkan orang pulak, nak kena korek mata ke...?

    BalasPadam
  6. sultan ke dia ni ATAU Setan ?
    Dapat ke Sheikh Aljub yg tak berlubang pun jadi lubang

    BalasPadam
  7. kalau ia pun datang secara haram untuk menetap kenapa perlu angkat senjata, kenapa perlu bertindak kejam terhadap anggota keselamatan malaysia yang mempertahankan negara. Dah bagi 3 minggu tempoh berunding tapi angkuh, la ni terbalikan cerita pula, bengong punya putri sulu

    BalasPadam
  8. woi perempuan bangang...yang dtg siap dengan senjata bagai tu apehal...kalau dtg nak menetap buat la cara nak menetap. Ini siap serang hendap polis pas tu bunuh seksa mayat ape ni...kau tu pun patut diseksa macam tu kau nak? kalau nak boleh aku tolong buatkan...

    BalasPadam
  9. Projek IC Mahathir, memberi 600,000 IC biru kpd PATI Sulu, punca segala masalah. Sempadan diceroboh dgn mudah, kerana itulah jln mereka ulng alik ke Sulu. Tentera Sultan Sulu datang nak tuntut tanah yg dijanjikan BN. Google kerajaan rakyat " Tragedi Lahad Datu: Fitnah najib, mahathir terbongkar.Kesultanan sulu nafi anuar terlibat. sultan sulu pengerusi pekida sabah, dipecat pd 17/2/2011 BH. google omak kau ,edisi kantoi, pemimpin sulu di PAU 2012.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lanun sulu detected!!!

      Padam
    2. Laaa, x abis2 dgn tahap bodoh bangang ko ni yer. Kesian, ni la namanya bodoh x boleh diajar, pandai x boleh diikut. Malang tol manusia cam ko ni kan

      aj

      Padam
    3. cun jugak anak dia nih...

      Padam
    4. Penganas sulu yg biadab n kurang ajar...name pon jacel...memg jengkel r ko ni jakel bodoh..jgn berangan nk amik sabah..klu ko ni islam bek ko muhasabah diri ko tu ye..bek ko bangunkan negara solo ko yg solok...tu...

      Padam
  10. Hello....pompuan sulu, pi menarilah dengan anwar Ibrahim...anwar Ibrahim banyak duit noo banyak sakau sana sini.....pi sembah pungkok sekali banyak dapat. Atau lanunkan pungkok anwar Ibrahim.

    BalasPadam
  11. kenapa skrg baru mau balik kampung? dulu2 tak nak balik kampung? bodoh!!!

    BalasPadam
  12. Pu**Mak ko lah betina....8 org polis Malaysia yg di tipu di zalimi ,di seksa dan bunoh dgn kejam krn mmprtahankan negara ko ingat apa?...makhlok yg ko kata tentera Sulu langsong xde keperimanusiaan,,tahap kekejaman dan pemikiran mrk melebihi binatang shingga sanggup menyiksa sesama manusia yg sama agama dgn mrk,,,

    Ko dan keturunan kiram sial yg bangang nak menuntut benda yg bkn lagi hak....(yg neh aq teringat puak R kat kelantan = sama)

    Selagi lanun2 haramjadah tu xdi lupuskan dari bumi Malaysia , sabah akan terus kucar kacir krn mmg itulah niat mrk...

    BalasPadam
  13. Kalo nk menetap di sabah bawak la pasport.tappaya bawak snjata.brapa ramai warga asing di sabah ni,smua xda senjata.

    BalasPadam
  14. Si Betina Sewel ini pun patut diekstradisikan ke Malaysia bersama-sama dengan bapaknya untuk dihadapkan ke mahkamah kerana menghasut dan membunuh. Mereka yang ganas lepas tu kata Najib yang ganas. Bongok betul!!!

    BalasPadam
  15. Kalo nk menetap di sabah bawak la pasport.tappaya bawak snjata.brapa ramai warga asing di sabah ni,smua xda senjata.

    BalasPadam
  16. Kalo nk menetap di sabah bawak la pasport.tappaya bawak snjata.brapa ramai warga asing di sabah ni,smua xda senjata.

    BalasPadam
  17. Aduhai sah lah nampak sanagat bodoh nya kerakat kiram tiram ni.....otak ada akai takdak.... mengaku jadi puteri tapi berapa ramai lagi yang menuntut hak.... dah usah layan puak yang bahalol, sama sperti mentor kaki penipu merangkap ketua PR

    BalasPadam
  18. Aik? Ada gak barua cm Ni... Masok rumah org nak menyamun ckp nak Mai melawat??? Celaka lah suma sekutu kiram Dan anuwar brahim!

    BalasPadam
  19. dia lupa bahawa kita kehilangan 8 nyawa dalam masa kurang 24 jam ... mereka bknnya mati sendiri tp mereka d tembak dan d bom .... siapa yg tembak ? siapa yg bom ?

    BalasPadam
  20. Puteri palsu..KIRAM 11 mandol tiada anak..sekarang cuma bau bau bacang..lepas itu sabah timur yang kamu moyang kamu dapat pon hadiah dari kesultanan Brunei sebagai timbal balas bantu hapuskan pembrontakan dalaman kesulatan brunei..kesultanan sulu dah lama pupus , sama sepeti empayar sri vijaya , kesultanan melaka, dll yang telah lama pupus yg tinggal kesultanan Brunei...So datang kesini bawak itu senjata apa tah kau buat..tembak pulis lepas itu mau runding..so kena balas balik lah...syabas anggota keselamatan terukan tindakan penghapusan..sebab mereka adalah penganas..

    BalasPadam
  21. Pukimak ngkau la betina sial

    BalasPadam
  22. bodoh punyer pompuan sulu. dah jelas2 datang bawak senjata dan niat nak buat kekerasan, apa ko ingat secara logiknya org akan hamparkan karpet merah??? jangan nak spin lah..ko tu yang datang tak beradap!! datang membunuh bukan berunding. bila dah mampus orang kau, pandai pulak dialog serupa anwar yahudi tu. orang sabah tak hingin jadi orang sulu..dah elok sejahtera hidup kami sini, naper nak berpatah balik hidup dalam ketidakstabilan dan ketidaktenteraman?? awak tak layak cakap pasal keamanan sebab awak yang dulu mencetuskan kekacauan. kami ada mata dan fikiran utk melihat dan berfikir. kami bukan bodoh macam awak

    BalasPadam
  23. Najib atantuya memang pganas lahanat...atantuya pon die bole bom..ini kan pulak anjing2 die sndiri..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg sepatutnya diserang serta dibom oleh polis dn tentera ialah gaytua ajuburi al khawarij al syirik krn tlah mperalat dn mprdayakn bngsa yg miskin yg tdk brsalah.

      Padam
  24. Yg brsalah dlm hal ni adalah gaytua al juburi al syirik krn dgn niat jahat tlah mghasut mperalat serta mprdayakn sultan sulu dgn mjanjikn plbagai tawaran yg mana tlah mbutakn hati dn telinga org2 sulu yg memang hidup dlm kmiskinan.

    BalasPadam
  25. kepada Anon 11:05 PG,ko pun seko budak p gay r.jika najib janji tanah,takkan ada sebab knpe diaorang bawak skali dengan tentera.tentang Ic,ko igt mahathir je ke yg terlibat?anwar pun terlibat dalam projek ic.sebelum nk bagi komen,kaji dulu betol2...cuba baca ni http://pasberuk.blogspot.com/2013/02/anwar-dalang-dalam-pemalsuan-ic.html...

    kepada jacel kiram,aq x tahu kenapa ko benak sangat sampai x boleh bezakan antara pengganas sebenar atau pejuang sebenar.ada tak orang malaysia serang tempat ko?

    BalasPadam


  26. PANTAT MAK ENGKAU la Tanpa Nama 8 Mac 2013 3:05 PTG woi......kau la sebenarnya anjing

    BalasPadam
  27. Puta tausug!!!! Mallagu na bilat mu yan.. mabaya ko iut tin kaku.. kari kau...
    Kalau dah keturunan penipu dan pembunuh, mesti kaki kelentong punya. Betina sial

    BalasPadam
  28. baca kenyataan dia nampak benar dia ni buta hati tak guna akal dan bebal. Tapi apa nak diherankan, memang keturunan bebal. Dah terhapus hak, masih nak tuntut sabah, sengaja tak nak belajar dari sejarah tanah air sendiri. Sultan Sulu pada 1878 dah serah sabah kpd british/ sykt british dan janji takkan tuntut lagi. Aku ada baca somewhere tak ingat dah.

    BalasPadam
  29. Aku kesian kat suku kiram ni...memang ada kesultanannya dahulu malangnya terhakis punah kerana kalah dengan sepanyol...

    Mereka ini macham orang kaya jadi miskin...keliru...

    Sudah kehendak Allah wahai keluarga Kiram....redho lah...

    Mereka perlu menguasai Cabinet Filiipina dulu...

    BalasPadam
  30. Joyah ni IQ "0" buat sambal pun tak pass......... Macam joyah dan labu2nya........ Buat kerja takde sistem, tak study dulu segala aspeks. Apa kau ingat ni zaman batu ke? sedap mulut nak cakap..... Tunggu bila kau kena extradisi ke Malaysia baru IQ kau kami tahu. Joyah ni ada halusinasi gaknya.
    Kalau leadership gaya ni.......... askarnya punah! dapat syabu sepaket dah nak tahan peluru........
    JOAYAHHHHHHH NI BUKAN SANDIWARA atau telemovie favourite kau!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TANYA SAMA OTAK KENAPA TAK DE FIKIR

    BalasPadam
  31. 8 Mac 2013 11:05 PG
    Projek IC Anwar Ibrahim, memberi 600,000 IC biru kpd PATI Sulu, punca segala masalah. Sempadan diceroboh dgn mudah, kerana itulah jln mereka ulng alik ke Sulu. Tentera Sultan Sulu datang nak tuntut tanah yg dijanjikan Anwar China Doll.

    edisi kantoi, pemimpin sulu di PAU 2012. (yg datang ialah pemimpin sulu dlm pertubuhan MILF dan bukan MNLF yg dipimpin Nur Misuari- Apa yg kantoi??? Kau yg kantoi ..Tak tahu fakta!!!

    BalasPadam
  32. Buat malu keturunan Sultan Sulu aje...

    Mcam ni punya bodoh punya orang ada hati nak pimpin atau nak jadi sultan untuk perintah negeri???

    BalasPadam
  33. Udah2 le blas carut maki kt sini...buat + dose kita je...baik kita sama2 bdoa mtak Allah stiase plihara n lidugi keselamatan n kekalkn keamanan negara kita tiap ms..jauhkn dr ancaman jhat msuh...zmn skrg Allah byr cash je..ko buat jhat, 10x ganda Allah bg blsan blik...agp apa tjd ni ada hikmah...supy kita tau bsyukur,sdar diri,b1 hati n jg iman kita, kesucian agama Islam tercinta...tya pd hati...sape yg tbaik ptt jd pm kita...plih la yg beriman, berakhlak mulia,keturunan baik2...sbb jika pm yg tdbir negara rosak akhlaknye, rosak binase la kesucian agama,maruah anak bgsa kita..hrap negara kita kekal aman,tjg iman Islamnye smp ble2..renung2kn... Dan slmt brrtaubat,byk2 sbar n doa whai smua rkyat Malaysia..amin.

    BalasPadam
  34. Sudah sudahlah pompuan gila...kesultanan ko tu dah lama mampus dah x wujud dah...tinggal nama je...dok lah diam2 ..lagi satu pompuan gila oiii sabah tu bukan lagi tanah air ko...nenek moyang ko yg bangang gi kasi kat british yerla time tu hutan x de pembangunn now dah maju tergedik rakyat ko nk dtg sini...bodoh perempuan gila ni..kalau x penggnas buat apa dtg sabah dgn senjata pastu bunuh polis dgn cara kejam..bukan polis bunuh org ko dulu ...org ko sekarang i bunuh sebab ada sebab nak tau sebab apa?? Seab korang dah melampau habis bunuh polis...lagi satu jgn bernan nk ngaku tanah air ko...ko dpt merdeka dulu dari filipina baru dtg sembng kemas...kesultanan yg dh lama mampus!!! Ntah2 ni keturunan dyang raja e ni..saki baki ank gundik

    BalasPadam
  35. 8 Mac 2013 11:05 PG&8 Mac 2013 3:05 PTG-korang memang bodoh,otak cetek....aku duduk sabah,taw tak berape suku kaum y ade kat sabah termasuk suluk,lebih kurang 49 suku kaum,dan telah duduk sabah da berpuluh2 tahun..mungkin da berabad kot...so x salah mereka mendapat ic..mcam tu jugak tanah melayu@semenanjung,orang cina datang ke tanah melayu untuk berniaga pada zaman yang lalu,tenguk skunk,mereka da dapat ic,da jadi warga malaysia,,,jangan timbulkan isu perpaduan di negara kita...mereka datang tuk menuntut tanah yang bukan jadi milik mereka da...

    BalasPadam
  36. Jenis betina tak tau malu... dah ceroboh negara org tak ngaku... tuduh org ganas lak tu, org dah beri pilihan suruh balik dgn baik tak nak balik malahan bunuh org yg mmpertahankan negara... bila dah kena serang dah tak mampu nak bertahan tuduh org lak yg ganas... main ayat spin lak... belajar dari sape tu? mesti ada yg ajar tu....

    BalasPadam
  37. Bangang punya perempuan....tak boleh terima kenyataan....Dulu masa Sabah merdeka dalam Malaysia ...kenapa Sultan hang x tuntut? Dah setengah abad baru nak menyalak.

    BalasPadam
  38. Selamat berjuang wahai pejuang2 Sulu.Tanah anda milik anda.

    BalasPadam
  39. Anak Ketam III ni bukan banggang..dia cerdik.. nk spin berita (macam kaum kat negara kita gak) supaya negara kita lak dianggap kejam diseluruh dunia..tapi bodoh sangat ke negara lain... Mereka datang bawa senjata ke negara yang berdaulat... pastu klim tanah dia... adeiii... mmg sial la raja ketam III nih... pi minta merdeka dari Filipina dulu dah berjaya baru klim harta pusaka diluar geografi sendiri...

    BalasPadam
  40. Kami Sabahan tidak sabar mau penggal kepala suluh untuk semangat padi kami. Biar padi Kami subur :)

    BalasPadam
  41. kalo dapat betina ni....goreng pun sodap....leh tahan montoknya....nyum nyum...

    BalasPadam
  42. alahai betina ni... dah sengkek sangat nak kan negara orang..... ko yg menyelinap masuk negara orang, pikul senjata, serang hendap, tipu guna bendera putih.. bunuh polis2 kami.... anjing betul!!!! sape yang ajar kau ayat tu? dalang pengkhianat negara ini yang ajar ayat tu??? dah agak dahhhh

    BalasPadam
  43. kasi BUUUUURRNN skit!! kat dorang.. lol..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online