BREAKING NEWS

DEDAH!!! KIRAM DAN MISUARI TERPEDAYA DENGAN TEMBERANG ANWAR


Sehingga hari ini, Anwar langsung tidak mendedahkan kandungan pertemuan sulitnya bersama Pemimpin MNLF, Nur Misuari di Filipina seperti yang didedahkan oleh pihak Reuters. Anwar juga tak menafikan laporan dari Inquirer News Filipina yang memetik sumber perisikan tentera bahawa pembangkang di Malaysia menjadi dalang pencerobohan di Sabah.

Akhbar Filipina tersebut juga mendedahkan yang pemimpin Pakatan Rakyat berjanji untuk memberi sokongan kepada Kiram III didalam usaha mereka untuk mengambil balik Sabah dari Malaysia.

Mungkin diatas sebab itulah, Sultan Sulu serta Nur Misuari berani untuk menceroboh Sabah menerusi Lahad Datu serta Semporna. Mereka mungkin menyangka yang majoriti rakyat Sabah menyokong Pakatan Rakyat serta menerima idea pengembalian negeri tersebut kepada Sultan Sulu.

Tak mustahil pemimpin-pemimpin Pakatan seperti Sivarasa serta Tian Chua yang dilaporkan pernah ke Filipina bagi menemui pemimpin MNLF, memberi gambaran seolah-olah Pakatan Rakyat yang diketuai oleh Anwar akan menang di PRU13 serta mampu menubuhkan kerajaan.

Keadaan itu mungkin membuat Nur Misuari, waris-waris Sultan Sulu serta sekutu-sekutu mereka menjadi terlalu teruja dan tidak sabar dan menyangka pencerobohan mereka atas nama Tentera Kesultanan Sulu akan menerima sokongan rakyat Sabah dan akan bersama mereka menentang Kerajaan UMNO/BN.

Tetapi setelah menerima penolakan dari rakyat Sabah disusuli pula dengan serangan bertali arus dari pihak keselamatan Malaysia, Sultan Sulu dan Misuari mulai sedar bahawa mereka sebenarnya telah diperdaya oleh pemimpin-pemimpin Pakatan.

Atas kesedaran tersebut, gencatan senjata mula diusulkan oleh Sultan Sulu bagi menyelamatkan saki baki anggota kumpulannya di Sabah. Nur Misuari pula terpaksa meminta bantuan OIC dan PBB kerana tak menyangka tentera MNLF nya menjadi "sembelihan" di Malaysia.

2 ulasan :

  1. celaka punya lanun! kita ajak berunding dia tembak mati anggota kita. kita tembak mati org dia terus dia plak ajak berunding. yg PBB & OIC xyah nk masuk campur duk diam2. masa berunding dgn lanun nih depa x tlg pun. skrg musuh2 ISLAM sdg memerhati tindakan kita. jika kita lemah kejadian yg sama pasti akan berulang. ingat kata2 TUN. musuh berani cabar kita sebab kita lemah. kalo kita kuat depa takut. NO MERCY! kill all these motherfuckers!

    BalasPadam
  2. manifesto PKR utk rakyat sulu..last2 kena kencing jugak geng ni..MANIFESTO BUKAN JANJI ..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online