BREAKING NEWS

HARUSSANI BELASAH NIK AZIZ ISU BR1M..


Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menyifatkan kenyataan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang seolah-olah menyamakan penerima bantuan Kerajaan Pusat seperti haiwan sebagai keterlaluan.

Menurutnya, sikap yang ditunjukkan Menteri Besar Kelantan tersebut juga secara tidak langsung menghina golongan berpendapatan rendah yang menerima bantuan itu.

Tegas beliau, tidak salah jika sesebuah kerajaan mahu memberikan bantuan kepada rakyat dalam apa bentuk sekalipun termasuk wang ringgit kerana itu adalah tanggungjawab kerajaan.

"Adakah apabila kita bersedekah kepada seseorang, orang itu juga seperti haiwan. Ini tidak betul. Jangan menghina mereka yang kurang berkemampuan.

"Lainlah kalau kerajaan hanya beri bantuan kepada orang tertentu. Baru salah. Ini terbukti semua rakyat dapat bantuan tanpa mengira bangsa, keturunan mahupun 'warna baju'," tegasnya ketika dihubungi. ~ UM



p/s: Kalau orang terima bantuan pun dia dengki, nampak sangat Pok Nik Ajis tu dah nyanyuk tahap kritikal.. Kesiannnn....

10 ulasan :

  1. Malang sunggoh N Ajis ni....apalah agaknya perjanjian dia dgn Allah swt di azali dulu...

    Di akhir usia hanya bau tahi yg busok je keluar dari mulot dia....

    Nik Ajis hati dia nampak hitam.......

    Semuga dia sedar....

    BalasPadam
  2. adakah saudara baru di beri bantuan wang ringgit juga binatang...
    sedangkan itu tanggungjawab kita...
    atas hidayah memeluk islam...
    segala yang ada akan dinafikan oleh saudara sendiri...
    maka kita saudara baru harus membantu ilmu juga yang ringgit...

    BalasPadam
  3. Pok Nik bercakap dah tak macam ulamak. Macam mana nak hormat...

    BalasPadam
  4. Korg percy je pe yg drg ptr blitkan..sungguh kasihan..dgr le sndri dr mulut dia..mksud dia lain..

    BalasPadam
  5. Sebagai orang biasa aku mengatakan orang2 yg menyokong PAS membabi buta sebagai lembu PAS. Kini aku tidak keseorangan apabila Tok Guru yg mereka sanjung macam malaikat mengatakan mereka yg menerima BR1M termasuk suku sakat PAS adalah umpama haiwan lembu dan ayam. Bagiku penerima BR1M bukanlan haiwan seperti dinyatakan kerana kebanyakkan mereka adalah orang miskin dan susah, akan tetapi bagi ahli PAS layaklah mereka ini disamakan seperti haiwan oleh Tok Guru kerana merekalah yang mengangkat orang yang kurang ilmunya menjadi pemimpin. Lihatlah komentar Prof Dr Nasoha tentang Nik Aziz dalam Youtube.

    BalasPadam
  6. Kenapa lembut sgt perkataan dan ayat untuk menterjemahkan perbuatan N.Ajis ni? Takut tersinggung perasaan orag tua nyanyuk tu ke. Pirahhh..aku harap ada pemimpin yg berani mengecam perbuatan dia ni dgn kata-kata yg lebih tajam, sinis, dan dahsyat selepas ni. Aku nak tengok reaksi dia bila orang laen memperlekehkan `patwa' dia. Ada yang berani tak? Aku nak tengok Mufti2 kita berani ke tak `bahasa'kan si tua bongok dan bebal ni laen kali. Aku tunggu.

    BalasPadam
  7. Ya allah... tok guru. Kenapa sampai demikian kata2 seorang tokguru negeri serambi mekah.... selama ni pon banyak dah statement kurang cerdik dikeluarkan oleh tg.. tanya lain dijawab lain.. patutnya org tua yg nak bimbing org muda... ni dah terbalik dah aku tgk...

    BalasPadam
  8. pok nik aziz tak layak di gelar tuan guru kerana perasaan iri hati dan dengki sesama islam terlalu busuk,sama macam abu jahal,,,,,,,niat najib untuk membantu rakyat mana lu tau,sebenarnya apa jasa pok nik untuk islam,...memecah belahkanumat,memfitnah,fatwa songsang,ahli syiah ke dia,,,pok nik bersara la...dan bertaubat....terserlah kejahilan nik ajis.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya Allah!! Berapa tinggi ilmu korang smua ni nk menghukum tok guru? Tok guru xckp penerima br1m haiwan...dy kta...penerima2 br1m diperlaku seperti haiwan...faham x?? Tahu bahasa melayu x??

      Padam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online