BREAKING NEWS

Najib jangan jadi penakut lawan Pembangkang.. - Tun Mahathir

Tun Dr Mahathir Mohamad meramalkan Barisan Nasional tidak mungkin memenangi undi majoriti tetapi masih diberi mandat memerintah kerajaan pusat selepas pilihan raya umum 13 (PRU13).

Menurut Dr Mahathir, beliau melihat kerajaan sedia ada agak lemah kerana masih takut dalam isu demokrasi.

“Kalau PRU katalah merosot lagi, kalau pun menang lagi ia adalah ‘empty victory’.

“Kalau nak perintah negara, saya berpendapat negara membangun seperti di sini perlu pada kerajaan yang berwibawa dan kuat.

“Pemimpin kenalah berani sikit. Kalau pemimpin pun penakut maka habislah,” katanya dalam program Bicara Minda Tun Dr Mahathir Mohamad bertajuk “Masa Depan Melayu & Islam Selepas PRU13″ di sini.

Katanya, kerajaan dilihat agak bimbang kalau bertindak salah dalam menentukan isu demokrasi, mereka mungkin akan kalah lebih teruk dan hilang kuasa.

Beliau berkata, ini jelas dilihat apabila kerajaan tidak berani bertindak menggunakan kekerasan, bahkan terus menghapuskan segala kuasa yang dimiliki seperti Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

“Ini soal kuat dan lemah…Bila kita kuat orang tak berani cabar kita, bila kita kuat kita ada autoriti (dan) majoriti sokong kita .

“Tapi kerana kurang bijak mungkin kita sengaja melemahkan diri kita (dan) terpengaruh dengan pendapat orang nak liberal nak supaya dipuji baik,” katanya.

Katanya, situasi ini jelas dilihat semasa PRU tahun 2008 apabila ramai penyokong BN yang kecewa kerana berasa kurang yakin dengan kepimpinan yang ada.

“Kita membuka secara luas peluang untuk orang hentam kita dan kita bertindak menyambut hentaman dan kecaman orang dengan kita undur diri.

“Oleh itu penyokong kita berasa kecewa (tahun) 2008 mereka tak sokong lagi kerana kurang yakin dengan kepimpinan yg ada…ianya menjadi
lemah,” katanya.

Sementara itu,Dr Mahathir meminta masyarakat Islam berani menegakkan pendirian mengenai penggunaan kalimah Allah mengikut hujah dan pengetahuan yang luas, bukan hanya bersandarkan emosi dan kepentingan politik semata-mata.

Walaupun menerima pandangan penggunaan kalimah Allah yang digunakan dalam kitab Bible oleh penduduk Sabah dan Sarawak, namun beliau bertegas ia tidak boleh digunakan sewenangnya.

“Kalau ada pihak lain nak gunakan nama itu apa tujuan mereka selain daripada untuk menipu pemikiran supaya orang itu anggap agama ini (Islam) sama dengan agama lain.

“Unsur penipuan itu tetap ada sebab tu tak boleh terima penggunaan nama Allah…tapi yg kita tahu kita tak bersetuju,” katanya.

3 ulasan :

  1. THAT'S WHY WE LOVVVVE THIS MAN.. ALLAH LEBIH SAYANG SEORANG MUSLIM YANG KUAT DARI MUSLIM YANG LEMAH APALAGI MEREKA YANG BERGELAR PEMIMPIN. HARUS YAKIN BAHWA ALLAH ADA BERSAMA ORANG YANG BENAR !!! SEMUA PEMIMPIN UMNO HARUS CONTOHI KEPIMPINAN TUN, WALAU MELALUI MACAM MACAM UJIAN DAN TEKANAN BERTUBI TUBI MASIH TETAP TEGAS DENGAN PENDIRIAN. INI LAH PEMIMPIN ISLAM YANG SEBENAR... NIATKAN SEGALA TINDAKAN ADALH UNTUK KSEJAHTERAAN UMAT KEMUDIAN TAWAKAL, INSYALLAH, ALLAH AKAN BERSAMA KITA.

    PENYOKONG SETIA TUN DULU DAN SEKARANG..

    PECINTA ISLAM.

    BalasPadam
  2. moga TUN sentiasa dirahmati ALLAH SWT. sememangnya TUN merupakan satu anugerah ALLAH pada dunia ISLAM

    BalasPadam
  3. Tuuiii...ludah sirih bangla la untuk kau....anak kau beli kilang arak apa cite? mati nanti jawab dlm kubur...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online