BREAKING NEWS

Guan Eng desak Perkasa diharamkan?


Tokong Guan Eng yang juga merupakan Setiausaha Agung DAP menggesa Peguam Negara mengambil tindakan terhadap pemimpin Perkasa yang menyeru membakar naskhah Bible dan bukan sebaliknya melayan mereka dengan baik.

“Hanya kerana Perkasa menerima sokongan jitu UMNO tidak memberikan Perkasa kekebalan daripada undang-undang atau kebebasan untuk mencela orang bukan Islam atau menafikan hak asasi orang bukan Melayu,” ujarnya.

Guan Eng berkata, warga Malaysia amat bersyukur kerana orang Islam dan orang Melayu menolak taktik ekstremis sedemikian yang beliau samakan dengan strategi Hitler dan parti Nazi di Jerman dan Perang Dunia Kedua.

Menurut Guan Eng, Abdul Gani Patail telah memperlihatkan bahawa dia langsung tidak layak dan sesuai menjadi Peguam Negara.

Gani Patail memberi alasan bahawa Perkasa belum pun membakar Bible dan hanya akan mengambil tindakan apa Perkasa sudah berbuat demikian.

“Adakah ini bermakna jika seseorang mengugut untuk membunuh seorang yang lain, tiada tindakan akan diambil sehingga mangsanya benar-benar dibunuh?” soal Guan Eng.

Katanya, kegagalan Peguam Negara mengambil tindakan ke atas Perkasa hanya akan menggalakkan tindakan yang serupa pada masa hadapan oleh puak ekstrimis untuk menggugat kesejahteraan rakyat berbilang kaum.

3 ulasan :

  1. ni sekor lg kimak cina..mulut busuk bau bak ku teh nk beckp pasal agama islan di bumi tanah melayu,.DAP YG PATUT DIHARAMKAN BKN PEKASA

    BalasPadam
  2. pi mampos la guan eng...org melayu dh tau ko tu rasis...

    suara rakyat

    BalasPadam
  3. kalu aku orang bagi bible palsu tu ....aku nak lempar dalam kandang babi...biar babi saja yang buat gosok taik.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online