BREAKING NEWS

FUH!!! Gadis ni tolak jodoh lelaki Kelantan...


Gua terbaca mengenai seorang gadis yang telah mengeluarkan kenyataan yang boleh dikatakan menghina lelaki-lelaki dari negeri Kelantan Darul Naim.

Beliau telah menulis dilaman sosial Twitter yang berbunyi..,

"MINTAK2 DIJAUHKAN LA DRPD CALON SUAMI ORG PANTAI TIMUR ESPS KELANTAN.. TAK SUKA LA ORG KELANTAN NI.. PELIK2".

Kenyataan anak dara sorang ni telah berjaya membuatkan ramai lelaki dari Kelantan meroyan dalam forum serta laman sosial..

Dan setelah gua check.., laman Twitter dan Fesbuk anak dara ni telahpun di'delete' mungkin kerana terlampau banyak menerima kutukan..

Apapun.., pada pendapat gua.., tak semua orang Kelantan tu tak baik, pelik, jahat atau tak elok.. Gua rasa majoriti rakyat Kelantan tu semuanya baik-baik belaka dan juga mempunyai perangai yang cukup menyenangkan..

Kalau nak kira jahat dan pelik.., banyak lagi lelaki dari negeri lain pun bersikap macam tu.., bukan Kelantan je beb..

Lagipun.., sepanjang pemerhatian gua.., awek dari Kelantan ni memang banyak yang comel-comel belaka.. Bahasa dorang pun memang boleh buat lelaki-lelaki macho macam gua ni cair beb...

So..., kepada anak-anak gadis dalam laman sosial tu.., jagalah perkataan yang korang nak tulis yee.. Jangan sampai menganggu sensitiviti orang lain..

Jodoh ni ditangan Tuhan.. Kalau ditakdirkan anak dara kat atas tu dapat laki warga Bangladesh.., apa nak dikato baiii... Terima je lah kannn.. Huhuhuhu...

42 ulasan :

  1. lol kakak aku kawin orang kelantan...... berdasarkan satu kes ini aku pun macam nak setuju je dengan budak ni... Peh payah nak tulis sebab abang ipar aku jugak. Selalu jugak pi rumah dia makan nasik time sesak.

    tapi nasib baiklah otak masih waras dan bersetuju dengan apa admin kata. Kes suami kakak aku ni di anggap kes terpencil la.. Selagi tak samapi pukul sepak terajang kakak aku udah, Setakat buat perangai KEKELANTANANNYA itu tak pe la tahan la sikit.

    BalasPadam
  2. Yang benar tu tetap benar......

    BalasPadam
  3. Setuju sangat dengan anak dara tu.. Orang kelantan lebih2 lg kaum lelaki... Mrk x jahat tapi perangai diorang mmg pelik dan sangat ganjil berbanding dgn negeri lain. Serious cakap

    BalasPadam
  4. Jika anda orang luar kawen dgn orang Kelate kamu akan ditinggal bila dia bertemu rakan nya atau keluarga nya...kamu akn tinggal terkonteng2 sorang diri!....Fe'el lelaki kelate memey terok!!

    BalasPadam
  5. Nasib baik teman org Perak dan jadi pilihan gadis Pahang & Melaka. Alhamdulillah.
    Tapi tak semua pelik2. Maybe yg menyokong PAS je yg pelik. Siap berbaiah talaqkan isteri demi Parti.

    BalasPadam
  6. walopun aku x suka PAS yg makin lama makin sesat tp x brmakna aq x suka semua org2 kelantan. lelaki yg buruk perangai macam setan ada dimana2. begitu juga perempuan penyebab suaminya ke neraka juga ada dimana2. jadi pemilik tweet ini adalah jenis perempuan bangang!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Naak tahu langit tinggi kerendah khawin la duly dngan orange klate

      Padam
  7. Saya setuju org kelate mmg pelik...xnk kawin dgn org kelate..bola kalah pun diorg baling botol..nnt kawin gaduh mesti kene baling botol!

    BalasPadam
  8. rasanya bukan pelik lah ..ramai budak lelaki kelantan kawan saya baik..perihatin..baik semasa di semenanjung atau di sarawak...ala..anak saudara saya ramai kahwen lelaki kelantan walau berlainan bangsa dan agama...balik rumah panjang masa gawai..tak ade nya nak geli geleman..kes budak cantik nie..rasanya sajalah..oh oha o ha

    BalasPadam
  9. pelik,memang pelik.sepupu gua kawin org kelantan.laki dy mkn laksa pakai tangan.dah biasa katanya.dah la ms minang sepupu aku dy gtau keja kt bank.lps kawin br tau mmg dy keja kt bank tp bukan pegawai bro.pak guard.punggahhh....

    BalasPadam
  10. hahahaha...lawak la bc komen korg ni...ape2 pon mmg org kelantan ni pelik2..baik lelaki ataupon perempuan..kuat bermusuh.kuat melagakn org.

    BalasPadam
  11. pandangan sebrono...knp asyik perkara negatif sj kalu berkaitan negeri ambo ...knp xsebut ustaz-ustazah yg beri didikan kat anak2 yg rasa diri mrk tu hebbat sempurna banyak dr klate..blm lg guru2, mat2 askar polis malah staff di putrajaya tu byk dr klate..kalu laki klate malas, xkan ade mat2 klate kat luar klate, msti duk goyang kaki main aji ko kat kg; tgu bini wat blk mkanan..takkan ado jugo kdai tomyan kat ngeri2 anda smua..xramai juga wat duk kat u kalu malas gak..dan takkan klate jd juara tripple 2012 ...hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. ambo sokong sngt tu hok tok molek semua ore kelate tp nk shopping bunyi nk g kelate semua telojak2 pakat nk g tu semua sajo nk jatuh kn maruah ore kelate jah tuuu.

      Padam
    2. kalu kato ore kelate tk molek kawe tk pelik hok kawe pelik org yg duk post mengata kn org kelate ni pelek org negeri lain kawe tengk supo tulo jugok weh pas menikoh bebini ko bola ko begocoh supo tulo eh ,,,,

      Padam
  12. Yg benci ni sume mcm bagus je ye...aku org klantan..abg aku kawen org negeri sembilan...kak ipar aku control abg aku...abg aku ikut sume ckp dia...sampai makan minum dia abg aku siap kan...smpi tiap tahun raya kt negeri 9...tu apa ce tu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sbb abg u dh masuk suku

      Padam
  13. Aq org klantan n aq pn x ska jgk llaki kelate.diorang sko cari gduh n mudah naik angin..

    BalasPadam
    Balasan
    1. mff bkn nk bukan nk buka aib org..tp kes jiran aku..2 org jiran aku suami mrk org kelantan n wife mrk org johor n sorang lg wife nya org pahang..yg bt aku takut sbb klu gaduh suami isteri satu taman blh dgr suara si suami..bkn maki hamun je sepak terajang smua ada..aduh panas baran mrk ni..mgkn segelintir tp yg aku kenal hmpir mcm tu jgk..yg mek2 kelantan mmg comel tp hodoh tang kebersihan n pergaulan..sori klu ada terasa..3 thn di u mmg itu yg aku hadap..mmg kamcing ngn mek2 ni tp soal sikap tu la yg xblh nk tegur..tkut masam muka..

      Padam
  14. Knp kutuk llki klntan seolh2 sume mcm 2 ...sume ngri sme je...my husb org klntan so dy ok je n dy llki trbik yg pnh sy knl.so spe ckp llki klntn jhat......mntion dlu k...n prmpuan yg xnk kwen dgn org klntan 2 siap tlis kt twetter myb taste dy kt bgla

    BalasPadam
  15. lelaki kelantan ni bknnye pelik..tp rare kekeke diorg mmg kalu da ngan kwn,mmg mudah lupe isteri @ gf@ awek..yg mls mmg bnyk..tp yg baik mmg rmai..yg sdg2 susah nak jumpa..diorg kuat assobiah tp kalu org ngeri lain baik,diorg lg baik..n plg penting pelik2 diorg, x kan buat naya @lupa family..ini pndg aku la sbg org republik...assalamualaikum :)

    BalasPadam
  16. haha. Lelaki kelantan mmg pelik.kalau korang kata pelik.but me,i like weird guys.and kelantan guy just nice.:)

    BalasPadam
  17. bangsa paling jahat di Malaysia

    BalasPadam
    Balasan
    1. klau org klate bangsa paling jahat, kau apa kurang nyer, mulut kau, hati kau busuk...x kira lah kau ni ppuan ke, laki ke...yg aku tgk2, bangsa luar klate lagi jahat, suka mengata org, sesama islam pulak tu...aku masuk kump. klate, xde pom org klate memburukkan org luar, tp bila aku dok d klompok org luar, hurmm, kebanyakkan nye suka mengumpat..buruk sggh perangai org luar klate ni...sejahat2 org klate, pandai berdikari, berniaga sendiri, x mengharapkan bantuan org..tp org luar klate ni, harapkan mkn gaji je boleh lah..mkn udang byk, sbb tu otak bebal...so kesimpulan nye d cne, kauorg luar trsgt2 jeles dgn org klate, sbb org klate letak lah kat mana pom, boleh hidup....malahan org cina pom respek kat org klate...kau org luar nk kata ape pom kata lah, x sakit pom, x luak pom, x jadi kudis pom..malahan memberi semangat pada kami, agar lebih lagi berdikari...KAU ORG LUAR HANYA TAU DENGKI JE.....

      Padam
  18. bangsa paling jahat di Malaysia

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sbnrnya tu kau..ska hti je ckp org klantan bangsa pling jhat di malaysia..sbnya org yg mngata kat org klantan tu yg jahat,pelik n so on..

      Padam
  19. dulu,sy pun ada fikir perkara yang sama..taknak orang kelantan..last2 sekali dapat jugak org kelantan :) hehe..tapi yang sebenarnya org kelantan ni baik2 sgt...mereka mungkin pelik dari segi bahasa dan cara bermasyarakat,tapi apa yang saya boleh katakan disini mereka ni sgt easy going dan suka menolong org...hurm..tahap keagamaan mereka pon bagus... :) masakan pun best sebab saya ni bukan jenis yang makan pedas2 so amat kenalah berkawan dgn org kalntan skrg ni..tpi serius dia tak romantik....tapi takpa..encik sayang,saya tetap syg awk...jika awk yang terbaik utk sy,saya redha dengan jodoh ini :)

    BalasPadam
  20. Sy org borneo kawen dgn org kelantan..sy xtaw mcm mana lelaki kelantan lain.mmg ad yg mls ad yg rajin.tp sy rs suami sy x mcmtu. Suami sy jenis yg tggungjwb and smua bnda dia boleh buat.mgkin sbb anak sulong.suami sy sjak berkawen..sgt baik dgn sy. Gaduh2 tu biasa la tp x smpai berhari2..xde sepak teranjang ap smua..sy rs x smua lelaki kelantn mcm tu.sy rs laki kltn ni mostly suka menghibur.. and ad yg kata mulut manis..ye.sy stuju..tp kalo mulut manis utk niat jht tu sy x stuju la. So far sy dok kltn.. satu je yg sy x berkenan. Org kltn ni..esp mgkin yg x educated la.. dorg anti sikit kalo kawen dgn org lua..lebeh prefer sesama dorg.. and ad sstgh tu..even kawen sesama kltn...nk pksa menantu dudok skali.. smua nk melekat.. tu je la sy xleh terima..tp x smua mcmtu..nsb baik kluarga belah suami sy bkn jenis mcmtu.apepon sy x rs la org kltn tu pelek ke apa..in general..

    BalasPadam
  21. Suami saya org kelantan .mmg dulu saya suke cakap lepas taknak jodoh org kelantan tp kuasa allah swt lebih besar. Alhamdulillah suami saya baik orgnya dah 10 tahun berkahwin. Tapi selama berkahwin satu y saya perasan dia sangat takut dan akur dgn adik beradik dia maklum dia adik bongsu dr 12 adik beradik. Tak semua adik beradiknta bermasalah cuma y perempuan suka campur tanggan dlm urusan rumah tangga kami. Gaji nak tau berapa? Rumah nak tau nama siapa? Kereta nak tau siapa byr? Bagi saya semua tu diaorg tak putut ambik tahu. Sampai anak buah diapun campur tanggan. Sabar ada tahapnya jugekan. Suami

    BalasPadam
  22. Sy lahir kt selangor..tp sy mmg dok klantan shak kecik n mmg bleh dkatakan org klantan..xsemua org kelantan tu jhat..kalau pompuan ramai yang ayu..llki tu mmg camtu..nakal diorang laen mcm..tp llki klantan ni klau mntak tolong mmg dy akn tolong..

    BalasPadam
  23. same je semua...sy org merantau.. byk ke negeri org..tinggal suatu tempat kurang lebih sebulan..dr awl lepas sekolah sampai la skrg...semua ade lebih ade kurang...semua brgantung pd individu..nk kata lelaki kelantan jahat..yg sy jumpa negeri lain pon banyak..lebih teruk..semua terprulang pd yg memilih..kalau salah pilih..yg sama negeri pun K.O..

    BalasPadam
  24. saya rasa xmcm tu lah.. dulu saya ingat kelate meme jahat dgr org lain dok bciter psal kelate.. tpi sjak sy penah bcuti kat negeri kelate rupanya dye org baik je n suka tolong jer... pastu sy smbung blaja kat u pon.. org kelantan yg slalu btegur n ramah je dye org ni.. ak asal negeri perak xda pon masalah dgn org kelate.. sume org sama jer.. kalo kita buat baik blasan nya baik lah kita dapat.. so kita xpyah la nk racist.. dye org.. org Malaysia gak.. ni komen2 mcm pnggir org kelate je.. xbaik lah mcm tu..

    BalasPadam
  25. Bagi mereka2 yg dok komen negatif pasal ore kelate .. Tolong lah list kan sifat negatif ore negeri lain juga .. Pasti semuanya juga mempunyai perkara negatif .. So maknaknya 1 msia ni negatif lah yer ??

    Jgn kerana susu setitik
    Rosak susu sebelanga

    BalasPadam
  26. Cakap pasal kawen org kelantan.....taon lpas Aq hampir dijodohkan dengan pompuan kelantan lpas hampir genap setahun girlfriend Aq tinggalkan Aq dgn senang2 jerr.........Tapi Aq tolak pompuan tu bukan sebab die tu org kelantan.....Tapi sebab Aq dah putus harapan Nak bercinta lagi......pompuan kelantan tu memang baik.......suka tolong Aq Masa kerja.....Aq lagi rela hidup dgn langgan GRO tiap2 minggu dpd nak bercinta lagi.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini bangang. Leklok yg halal mau nk jugak yg haram

      Padam
  27. org dekat negeri kita nie dah cukup baik ke yang nk mengata org kelantan ni jahat.. kawan,, org jahat ke pelik ke kat mana2 pun ad,, kita ni hidup satu negara tau,, bagaikan sebuah keluarga yg besar, sbb tu kita xmaju mcm negara lain klau kerja kita menghina, mencerca saudara sendiri. jgn lah asyik buat kerja mcm tu je.. cuba tilik diri sendiri, baik sgt ke kita.. tau tak sape yg pelik kat sini? kamulah.. org pelik je suka mengutuk keluarga sendiri.. sya xsokong mana2 pihak tp sya mahu kamu semua berfikir...

    BalasPadam
  28. kawe tok caro gapo demo nok kato. dale dunia ni xsoh duk gedebe lah. xkiro lah demo ore manopun. pangkat rajo ko meteri ko datuk ko. amek demo lah belako. sebab ore hok pikire lagutu sebenarnyo diri dio sediri dio xkenal lagi dio xtahu pegenge hukum agama. dio manusia mengikut hawa nafsu. kembalilah dijalan yg nyata. ingat hok buruktu diri kito. hok molektu dari ALLAH...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Btul gu..
      Awaludin maarifatullah

      Padam
  29. perempuan Kelantan memang ramai yang comel...tp kebanyakan lelaki Kelantan memang jahat belaka...jahat sejahat jahatnya...tp x semua la..bahasa pun kasar belaka...lps ni mesti ramai yang hentam aku..tp itu lah hakikatnya..

    BalasPadam
  30. Wah..isu hangat ni...suami saya org kelantan..dh 10 thn dh kawin...jodoh. Dulu mmg x nak org kelate..skali dpt warga Pasir Emas.
    Bab ckp pasal agama..mmg tip top.Skali adik beradik sendiri pun berkemban dpn org apa kes. Bab kebersihan org kelantan ni mmg out..tak caya pergila mana2 surau or musollah dia. Pergh..mmg geli.
    Bab asobiyah..mmg top.Bayangkan kt Perancis jalan2..dia terjumpa geng2 Kelantan...dia boleh tinggalkan bini dia..join mek2 Kelate bini2 org tu. Aku dh tk tahu nk ckp apa dah.Bab kolot pun sama..ada aircond..sanggup tido tk pakai baju di luar rumah.
    Bab makan tak payah citerla...negeri ko tu je sedap..negeri lain mcm sampah kot mkn dia.Bab kebersihan rumah mmg out..kata Islamik sgt. Bawah tepi umah semua bersemak...itu je lah pengalaman aku berlakikan lelaki Kelantan...tp bab jaga anak rajin..sbb baka dia

    BalasPadam
  31. Tak payahlah kalau nk kawin ngan org kelate...minta jauh.Laki jawa juga terbaik..rajin mengemas..tk duduk diam..umah cantik je berkemas..laki kelate contradicts..ngan sifat asabiyahnya..mkn dia je sedap..mkn lain tak nak try tu..lps tu pemalas gila...umah mmg tk berkemas la..apatah lg nk tolong bini melipat baju.
    Ckp agama no 1..adik.beradik ko rileks je berkemban kt luar kan

    BalasPadam
  32. Asalamu,alaikum wbt ambo wakil pantai timur

    Setiap kata2 ada kesan nya

    Perempuan tu ada sifat ego dia lupa
    Takdir allahswt

    Dia pun tidak mengenal diri dia sendiri..asal kejadian dia..

    Apa yg ada pada sebuah nama?

    Ambo anak kelate..
    Tuhan kata dh

    Jika kita orang yg baik
    Jodoh kita pun org yg baik

    Buruk bagi kita baik bagi allah
    Adakala nya


    Perempuan tu
    Tiada guna pakai tudung jika
    Pakai seluar jubor nampak ketat mcm pembalut nangka..

    Bgi aku air tea secawan lebih berharga dari status yg dia tu
    Mengambar kan ego dia..kalau dara mujur sgt la.

    BalasPadam
  33. Nk kata negeri ore tgk diri kito..
    Alif sebatang belum tentu mu kenal
    Ngaji semua buleh ngaji cina pandai ngaji..klu mu gi klate cino pun pandai tulis jawi..dh mung?? Buto kayu

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online