BREAKING NEWS

Anwar JANJI akan hukum pemimpin rasuah kalau jadi PM..


Anwar Ibrahim berikrar akan menghumban mana-mana pemimpin terlibat rasuah ke penjara sebagai balasan ke atas jenayah dilakukannya, jika Pakatan berjaya jadi kerajaan selepas PRU13.

Katanya, hukuman setimpal itu wajar dilaksana tanpa mengira latar politik dan ia disepakati pimpinan Pakatan untuk membersihkan sistem pentadbiran negara.

“Jika ada pemimpin di mana-mana peringkat yang mengamalkan rasuah, kita akan pastikan mereka bakal menerima hukuman penjara,” katanya di depan 10,000 hadirin pada Ceramah Jelajah Merdeka Rakyat di Pekan Pasir Besar, Gemas, Negeri Sembilan, malam kelmarin.

Beliau menempelak kerajaan Umno BN menggunakan isu agama Islam dan nasib orang Melayu menjadi bahan kempen bagi menghalang pemimpin Pakatan.

Anwar berkata, barisan kepimpinan Pakatan dengan dibantu penyokong perlu melengkapkan diri dengan persiapan mental dan emosi sebagai menghadapi sebarang kemungkinan pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU 13).

“Kita kena muafakat, kita ambil keputusan, kita berhimpun ikhtiar. Kita kukuhkan jentera ikhtiar, kita pakat KEADILAN, PAS, DAP kita ikhtiar. Akhirnya kita bertawakal kepada Allah. Mudah-mudahan Allah beri kita ukhwah,” katanya.

Menurut beliau, sepanjang tempoh mesyuarat Pakatan sebelum ini, tidak pernah terdengar suara dari Presiden KEADILAN, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail; Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang untuk membalas dendam jika gabungan itu menang PRU13.

“Kita tidak pernah menyuarakan sekiranya kita menang untuk membalas dendam. Tetapi semuanya sepakat sekiranya kita menang, kita akan pimpin dengan adil dan membela nasib masyarakat,” katanya

8 ulasan :

  1. BAng Non Aj-Juburi Wal-Liwati ni tipu siapa?? Kalau nak sangat, kamu tu dulu yan patut dihukum. Salah laku sex luar tabii, duit RM3 billion, salah guna kalimah Allah swt, kes rasuah melantaq kaum kerabat dia masa dia jadi TPM dulu dan banyak lagilah....

    Tolak PR dlm PRU13 ni. Satu undi untuk PR adalah satu undi untuk PAS-pis-pus, DAPpigs, P'Gay'R dan satu undi untuk tuhan 'Allah Trinity' DAPpigs mereka tu. Jangan kita gadaikan masa depan anak-anak dan cucu kita dengan memangkah parti-parti yang bersekongkol bawah PR dlm PRU13 nanti.....

    BalasPadam
  2. Nak penjara apa. Masa tu raswah dah kira bukan satu kesalahan.........Kalau depa makan kira halal, tambah wang saku.....undang-undang baru. Tebang hutan bolih, pokok baru tumbuh semula...apa takut.Jual tasik pun bolih, itu kira bumi juga....undang-undang baru. Kepala hotak , hampa, geng pelingkup negara.

    BalasPadam
  3. keh3...bukan bang non ke yg makan rasuah masa menjadi menteri kewangan...

    suara rakyat

    BalasPadam
  4. Takkan hilang rasuah30 Januari 2013 7:56 PTG

    Hebatnya nak banteras rasuah.. akan tetapi, takkan ada seorang makhluk pun di dunia ini, takkan ada satu organisasi pun di dunia ini yang bersih dari rasuah. orang yang duk promote akan membanteras rasuah, rasuah dalam diri, dalam parti, dalam pakatan, belum tentu dah dihakis.

    BalasPadam
  5. Assalam Bro

    Pak dia... cakap ikut suka hati mak dia... Hukum diri sendiri dululah... sendiri kes berterabur... nak sibuk cakap orang rasuah...

    BalasPadam
  6. Kepala Rasuah paling besaq termasuk politik wang. Siapa yang sumbat rasuah dalam mulut kroni2 masa jadi Menteri Kewangan dulu, kalau bukan barua ni.
    Berlambak duit buat pelari pi luar negeri.

    Kalau tidak tak kaya rayalah dia.

    Tu baru rasuah duit. Belum lagi rasuah bini orang, anak Cina jubuq drebar macam-macam lagi.

    BalasPadam
  7. Mamat ni ckp dpn cermin kot,

    BalasPadam
  8. kau lah Anuaraljubori, Wan Azizah, Nurul izzah patut disumbat dalam lubang buaya-Pengkianat kepada agama, bangsa,negara.Sanggup memperdagangkan khalimah allah demi nak jadi PM. sial punya Anuar

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online