BREAKING NEWS

Babi 'HALAL'..., murah dan sedap katanya...


Gua harap pembaca blog gua berhati-hatilah semasa memilih makanan di negara Indonesia tu ye.. Silap-silap haribulan, korang secara tak sengaja pulak termakan daging babi disana..

Kat Indonesia tu bukan boleh kira beb.., walaupun korang nampak ada diantara dorang pakai songkok, tapi itu tak bermakna orang tu beragama Islam..

Dan jangan ambil mudah ye.., mee segera yang dijual di negara dorang pun belum tentu halal tau..

Ada yang gua pernah jumpa masa di Bandung.., mee segera dorang tertulis 50 peratus halal je sebab kita boleh pilih perisa babi didalam..

So berhati-hatilah yee.. Jangan sampai termakan babi ketika korang bercuti nanti.. Peace!!

4 ulasan :

  1. Apa nak heran, ramai indon kat sini yang mengaku Islam makan babi selamba jek kat kedai Cina.... Mereka Islam Liberal. semua boleh. kita ni Islam ortodok mana nak sama dengan mereka. Itulah kata mereka bila aku tanya. Ramai juga wanitanya punya dua atau tiga suami sekaligus. Nombor ramalan dan minuman keras biasa saja.... Anak Bumi Bertuah

    BalasPadam
  2. Pluralism,... PAS relek je pasal ni,, nurul galakkan org islam murtad,, DAP ketawa melalak----

    ini la yg akan terjadi di malaysia satu masa nnt

    BalasPadam
  3. aku baru balik indon.. mmg gerai atau stall sangat kotor dan menjijikkan.. ada juga dengar cerita depa guna daging tikus sbb nak jimat kos kerana kebanyakan mereka sangat terdesak. justeru, pandai2 la pilih gerai yg bersih dan diyakini walaupun mungkin mahal sikit.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online