BREAKING NEWS

King Gopal dilantik jadi Jurulatih 'seumur hidup' Harimau Malaya... Horeyy!!!

Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) masih menaruh kepercayaan kepada Datuk K. Rajagobal untuk membimbing skuad Harimau Malaya.

Setiausaha Agung FAM, Datuk Azzuddin Ahmad menegaskan, badan induk tersebut tetap yakin dengan kredibiliti jurulatih berusia 56 tahun itu dalam membentuk sebuah pasukan yang mantap.

Terdahulu, masa depan Rajagobal mula mencetuskan tanda tanya selepas skuad kendaliannya gagal mempertahankan kejuaraan Piala Suzuki AFF 2012 selepas disingkirkan Thailand pada aksi separuh akhir Khamis lalu.

Bagaimanapun, Azzuddin berkata, para pengkritik khsusunya tidak harus menyalahkan Rajagobal di atas kegagalan tersebut.

Menurut Azzuddin, Rajagobal yang masih terikat kontrak dengan FAM sehingga Disember 2013, harus diberikan sokongan selain mahu pencapaian bekas jurulatih Selangor dan Kelantan itu sebelum ini diambil kira oleh semua pihak.

“Takkan hanya satu kegagalan kita hendak buang Rajagobal yang banyak memberikan sumbangan kepada skuad negara?

“Sebenarnya, kita perlu terus memberikan sokongan kepada jurulatih itu sebagaimana beliau telah membantu skuad negara memenangi pingat emas Sukan SEA 2009 dan Piala Suzuki AFF 2010.

“Sudah adat menang kalah dalam sesuatu pertandingan dan kita harus menyedari bahawa Harimau Malaya tidak boleh sentiasa berada di atas.

“Rajagobal masih kekal sebagai jurulatih skuad kebangsaan sebagaimana kontraknya akan berakhir pada Disember 2013 ini,” kata Azzuddin kepada Kosmo.

Azzuddin turut melahirkan keyakinan terhadap Rajagobal yang kini mengalih tumpuan memburu slot automatik ke pusingan akhir Piala Asia 2015.

“Rajagobal masih memiliki tugas bersama skuad negara yang mana mereka akan beraksi pada pusingan kelayakan Piala Asia tahun depan.

“Saya yakin dengan pengalaman ketika beraksi pada Piala Suzuki AFF kali ini, beliau akan melakukan ‘kerja rumah’ sebagai persiapan menghadapi kempen kelayakan Piala Asia 2015,” katanya.

Sementara itu, Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, adalah tidak adil untuk menjatuhkan hukuman terhadap Rajagobal.

“Kita tidak harus lupa Rajagobal yang bertanggungjawab mengembalikan keyakinan orang ramai terhadap pasukan negara dan menaikkan imej pemain sehingga dikenali ramai… tidak seperti sebelum ini.

“Bagaimanapun, beliau harus mencari jalan dalam meningkatkan lagi prestasi skuad negara,” kata Ahmad Shabery.

4 ulasan :

  1. Malaysia main mcm x ada jurulatih pun. Please berpijak lah dibumi yg nyata. Tak nampak pun tactical skill pemain. Passing bola kelaut. Simpan bola kelaut. Yg ada sekadar lelah terkejar keatas kebawah. Kalau mcm ni 10 thn pun tak tentu boleh bangkit.

    BalasPadam
  2. alamatnye melingkup la harimau malaya.main mcm anak ayam kehilangan ibu.kawalan bola sgt lemah.mcmne nk kawal permainan.serangan membabi buta.rank mkin merosot..xde rase malu ke gopal wei..

    BalasPadam
  3. FAM is a BITCH !

    BalasPadam
  4. kalo bukan Rajagopal dah lama harimau malaya ke laut...sbb sebelum dr ini harimau taring tumpul paling tidak sekarang dah semakin tajam. berpijak la di bumi nyata memang dia yang menaikkan semula HARIMAU MALAYA...since 2009. sebelum tue ada korang amik kisah pasal pasukan bola malaysia....hampehhhh kann....so tepuk dada ....lu pk la sendiri....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online