BREAKING NEWS

Penjelasan Azhar Idrus pasal dia KANTOI makan di McD...

Semalam gua dapat satu gambar Azhar Idrus yang didakwa makan di sebuah restoran makanan segera McD.. Kata pengirim gambar, dia heran kenapa Azhar Idrus sokong McD sedangkan produk makanan segera tu ada kaitan dengan Yahudi/Israel..

Dalam hal ni, gua sebenarnya malas nak ambik pot.. Kalau nak diikutkan produk yang ada kaitan dengan Yahudi, laptop dan handphone yang kebanyakan kita guna ni pun ada kaitan jugak beb..

Termasuk juga rokok yang majoriti rakyat Malaysia hisap termasuklah pemimpin-pemimpin Pas sendiri..

Jangankan kata McD saja beb.., banyak lagi produk makanan yang diketahui ada kaitan secara tak langsung dengan Yahudi ni di negara kita..

Jangan buat-buat lupa yee.., Anwar Ibrahim yang puak-puak Pakatan puja-puja tu pun ada kaitan dengan pemimpin-pemimpin Yahudi dibarat sana..

So.., terpulang la pada individu masing-masing.. Kalau rasa boleh ok tanpa guna sebarang produk yang ada kaitan dengan Yahudi ni.., buat je lahh.. Tak ada sapa pun larang..

Kalau sapa rasa still nak makan McD atau apa kejadah sekalipun, makan je lahhh.. Asalkan jangan mintak gua belanja dah laa.. Gua bukan kaya macam anak Nazri Aziz beb..

Berbalik pada cerita Azhar Idrus yang dikatakan makan McD tadi.., kat bawah ni ada penjelasan dia berkenaan hal tu.. Jadi korang fikirlah sendiri yang mana baik untuk korang yee...

Gua bukan Mursyidul Am Pas untuk keluarkan fatwa Murtad atau kafir kepada individu yang makan McD tu beb.. Huhuhuhu...


15 ulasan :

  1. kalu die boikot, nescafe tu pun brg yahudi..nestle kan..lg truk dr mcD..tp btul la ckp MPP..terpulang pada masing2..

    BalasPadam
  2. MMg lembu la UAI ni,,, ada ke beli nescafe kedai lain pastu masukan air nescafe ke dl cawan MC donel,,,kih kih kih,,org gila je beli air di kedai lain pastu masukan ke dlm bekas lain. ckp je lah klu ngko minum pun, bukan duit orang lain.

    BalasPadam
  3. macam kelaaar n something wrong je penjelasan ust azhar rajalawak..

    BalasPadam
  4. Dalam bangunan zam zam tower berhadapan masjidil haram mekah almukaramah pak pak arab dok mkn mcd selambe je...lepak dlm starbuck..
    Mana ade boikot mcd ponnnn

    BalasPadam
  5. Tu la asik nak mm'boddow'kan org ,,sesekali ter'boddow' diri sendri dgn alasan yg paling 'boddow'....

    kah kah kah kiokkkkkkkkkkkkkkkkkk

    BalasPadam
  6. laaa..nescafe tak boikot pulak? apsal boikot berpilih2 ni? aiyoooooo

    BalasPadam
  7. kedai sebelah yang jual air nescafe takkan takde gelas? takkan takde beg plastik kot? pelik..pelik..

    BalasPadam
  8. pinggan kertas tu ada gambar atuk kfc..bkn mcd.. :)

    BalasPadam
  9. http://kerisputera.blogspot.com/2012/11/azhar-derus-dah-mula-menipu.html

    BalasPadam
  10. Cuba korang teka kat mana boleh jumpa tray macam tu. Ni le jenis manusia ckp x srupa bikin

    BalasPadam
  11. Kat jb ke...or kat melaka..ust2..agak2 la kalo nk bohong pon...dh knl sngat tmpat tu la...

    BalasPadam
  12. korang pun pernah makan MCD kan.. tah tah tu gambo lama.. tok sah la nak pertikaikan... tak perlu nak di politikkkan.. tak perlu kutuk seorang ustad... org yg ambik gambar ni.. sengaja nak jatuhkan air muka ustad..takde kerja lain ke??

    BalasPadam
  13. Dunia hari ini, apa sahaja dosa yang kita buat sesama manusia akan Allah balas CASH ON DELIVERY di atas dunia lagi. Aku minat UAI sejak dulu lagi sebab ceramahnya ringan dan memudahkan. Tetapi apakan daya, manusia selalu alpa dan terpedaya pada tipu muslihat dunia termasuklah UAI ini apabila ceramah2 nya kini terlalu berbau politik dan condong kepada satu puak sahaja. Bahasanya juga mulai kesat dan disulami dengan maki hamun termasuklah tag name ' NATANG' yang selalu diucapnya. Maka, Allah berikan kmbali ciri2 natang ini kepada si pengucap.

    Kepada UAI, kalau ustaz benar2 makan McD tu cakap shaja la. Tiada siapa marah. Kalau ada yang marah pun sebab ceramah ustaz cakap lain, tindakan ustaz makan kat McD pulak lain. Tetapi, ramai akan bertambah marah dan tidak lagi respek kepada ustaz jika ustaz memutar belit alasan termasuk dlm FB ustaz itu dengan alasan yang susah nak terima ( melainkan hanya dengan khusnul dzan). Ramai yang 'memulangkan paku buah keras' kepada ustaz kerana gelagat ustaz juga yg skrg ni banyak dah berubah... Tak macam dulu. Kalaulah ustaz mengekalkan ciri2 dakwah ustaz sama mcm dulu, tentu ramai yg tak sanggup/kasihan nak kutuk2 ustaz mcm ni. jangan salahkan org lain kalau mereka memulangkan tag name 'NATANG' kepada ustaz sebab ustaz sendiri yg memulakan budaya maki hamun kepada puak2 yg tidak sehaluan dengan fikrah politik ustaz. Ingatlah ustaz akhir zaman ini semuanya Allah balas CASH ON DELIVERY. Natang kat orang, natang juga akan kembali kepada ustaz, dan gambar ustaz dengan keluarga makan McD dlm FB adalah contoh terbaik.

    BalasPadam
  14. anak ustaz makan aiskrim McD?
    kira murtad ek sbb makan makanan Yahudi?

    BalasPadam
  15. Kalau ostaz nak makan apa-apa pun makan lah McD ka Kokakola ka... tapi jangan lah pulak ostaz dok pecacai orang lain yang nak makan McD, kononya bersetongkol dengan yahudi. Dah... ostaz gi makang McD camne pulak????

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online