BREAKING NEWS

HOT!!! Artis lelaki melayu popular mengaku MURTAD!!!

Memang terkejut beb bila gua terbaca pengakuan sorang artis yang juga pelakon melayu popular di Malaysia ni yang mengatakan bahawa dia dah MURTAD..

Beliau membuat pengakuan sedemikian didalam laman sosial Fesbuk dan mendapat komen yang begitu banyak dari peminat-peminat beliau..

Apakah sebabnya pelakon ni mengaku MURTAD? Adakah beliau sengaja nak cari publisiti murahan, atau sengaja nak sindir pihak-pihak tertentu?

Sebenarnya gua pun memang minat pada pelakon Azhar Sulaiman nih.. Lakonan beliau memang diantara yang terbaik di Malaysia.. Tapi gua tak setuju dengan apa yang beliau tulis dalam Fesbuk tu..

Kalau marah pada Nik Aziz sekalipun.., janganlah sampai terang-terangan mengaku murtad macam tu.. Takut tergelincir aqidah nanti beb..


Pada pandangan gua.., kalau kita sendiri mengaku kita murtad walaupun main-main atau sinis, itu dah libatkan akidah kita..

Perkara Murtad ni bukan main-main tau.., hanya Nik Aziz je yang diberi kelebihan untuk mempermainkan hukum murtad nih...

So dari segi logiknya.., gua faham apa yang cuba dikatakan oleh Azhar Sulaiman tu.. Beliau hanya merujuk pada kenyataan Nik Aziz yang mengatakan Umno parti Murtad..

Tapi gua tak setuju bila Azhar secara langsung mengaku Murtad.. Bukannya apa.., macam gua kata tadi.., takut tergelincir aqidah je beb..

Lagipun.., Azhar Sulaiman tu kan artis yang mempunyai ramai peminat.. Takut-takut ada pulak peminat yang salah faham dengan statement beliau..

Apapun.., gua harap bro Azhar dapat mencari Ustaz yang bertauliah untuk rujuk tentang hal ni.. Jangan cari Ostaz Pas sudah laa... Nanti tak pasal-pasal kena maki hamun sebab sokong Umno.. Hahahahaha...

18 ulasan :

  1. aku minta artis tersebut bertaubat ... aku setuju dengan hang ... aku minta hang nasihat dia agar bertaubat ... belajarlah agama sebelum menggunakan ayat yang boleh memesongkan aqidah ... dalam bab nikah cerai pun kita diwajibkan bersikap sensitif di atas perkataan kita sehingga boleh jatuh talak walaupun ucapam itu hanya bergurau ...

    BalasPadam
  2. Kita murtad ke kalau kata kita murtad? Murtad jika tidak mengaku allah sebagai. Tuhan PenciptaNya, Nabi muhammad persuruhNya. Tidak lagi berimankan kepada yang Satu. Kalau setakat kata-kata dan kata-kata azhar ni merujuk kepada menyataan Nik Aziz takan murtad kot.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kata2 engaku murtad kemungkinan akan menyebabkan diri murtad. Jadi berhati2 bab akidah.

      Padam
  3. azhar sulaiman kata dia ahli UMNO dan menyokong kerajaan Barisan Nasional .... bukan pasal menyekutukan Allah ...... bagi aku, dia nak clearance ..... itu saja ..... rasanya, tok2 guru yang memandai2 bagi fatwa murtad tu yang elok bertaubat .....

    BalasPadam
    Balasan
    1. "Bagaimana saya pulang semula agama Islam" mula2 ngaku murtad, kmdn tanya soalan ini. Walaupun ayat ada sambungan tapi perkara ni tak boleh buat main. Ia berkait rapat dgn akidah. Soalan ini saja dah memadai. Jgn main2 dgn murtad sedangkan terdetik dlm hati dikhuatiri, inikan pula melafazkannya. Bahaya! Jika was2 elok mengucap balik dan bertaubat agar clear semuanya. Wallahualam.

      Padam
  4. ekekeke..... bodo punya nik aziz

    BalasPadam
  5. Itulah bila bila setiap perkataan kuar dari mulut hendaklah fikir, bila dah terlajak kata, kafir mengkafir boleh pecah belah umat islam... Realitinya perbezaan fahaman politik tapi seagama... Renungkanlah...

    BalasPadam
  6. n.ajis dan PAS adalah 1 kecelakaan pd ISLAM. hancurkn PAS demi ISLAM !

    BalasPadam
  7. sila mengucap semula20 November 2012 6:02 PTG

    kalau kita cakap kita dah murtad, kita diwajibkan beristighfar banyak2 dan mengucap semula. sama jugak macam lafaz talak. dah lafaz, tak kira sengaja/tidak/berlakon, dah dikira jatuh talak dah. kita kena jaga lisan dan penulisan kita.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sila mengucap semula 6.02ptg

      Bagi satu ayat dalam al quran yang kata mcm tu

      Padam
    2. Hadis nabi?

      Padam
  8. nik aziz da giler..PAS mmg sesat
    1- hina Rasulullah S.A.W
    2- tuduh orang murtad
    3- doa yg x elok utk org Islam

    pasni PAS blh tmbh dlm rukun iman n Islam
    1- percaya pada nik aziz
    2- undi PAS

    pakatan pembangkang suma bodo

    BalasPadam
  9. NAMPAK TAK APA HASILNYA TENTANG KATA2 DAN 'FATWA' NIL AZIZ? ITU BARU SORANG YANG SENGAJA MENCETUSKAN ISU WALAUPUN AKU TAHU DIA SEKADAR NAK MEMPERLI NIK AZIZ..BAGAIMANA PULA DENGAN PENGIKUT2 TAKSUB NIK AZIZ YG SUDAH TENTU AKAN PATUH DENGAN KATA2 TOK GURU DIA..MAKA SECARA LANGSUNG ATAU TIDAK LANGSUNG MEREKA SEMUA AKAN MENGANGGAP PARTI SELAIN PAS ADALAH MUR...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hanya Allah saja yg tahu siapa salah dan siapa betul. Jika salah ajaran, dosa pasti berpanjangan. Jika benar ajarannya, pahala pasti berpanjangan. Lagi berat dosa jika org itu berilmu tapi salah ajar. Semuanya Allah yang tahu apa yang benar apa yg salah. Kita yang tak tahu apa-apa ni, sekadar dgr media, ckp2 org, bkn dgr sendiri drp org tersebut, hendaklah berdiam diri. Media adakalanya putar alam. Kita jgn buat dosa kering sudahlah.

      Padam
  10. http://pakmie.blogspot.com/2012/11/antara-cara-cara-pas-menegak-islam.html

    BalasPadam
  11. betul..kita yg ada ilmu xseberapa ni jgnlah mudah sgt nk menuduh dan mengata orang ni salah,orang ni yg betul..aku setuju dgn ashiya mizuki..islam ni same jer..xder islam lain..islam bn ke.islam pas ke..yg pas ajak tu utk laksanakan hukum Allah..bukan hukum yg BN buat atau PAS buat..sebelum nk tuduh2 ni, menuntutlah ilmu dulu sebelum apa yg kita ckp memakan diri sndri..tuntutlah imlu orang yg lebih alim..jgn kita mencari guru yg hanya kita rasa sesuai dgn pendirian kita sahaja bukan berdasarkan quran dan hadis..mengambill dalil dpd quran atau hadis jgnlah sekerat shaja,blh sebabkn disalah tafsir..semoga Allah melindungi kita dan menyatupadukan semua umat Islam di Malaysia dan seluruh negara..Amin..

    BalasPadam
  12. @Tanpa Nama
    murtad ni, kalau sekadar gurauan pun boleh membuatkan jatuh hukum murtad. kalau xpercaya, tanyalah ustaz2 di sekolah mahupun di kuliah agama. ini isu akidah kita. agama tak boleh dipermainkan.

    BalasPadam
  13. Nik aziz diberi kelebihan mempermainkan hukum murtad???sumber fatwa atau nas plzzz..jika tidak anda tanggong dosa yang besar..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online