BREAKING NEWS

HOT!! Pemuda Pas kata Abby tak layak dijadikan contoh??

Pihak Pemuda PAS mengecam dan kecewa dengan perangai serta ahlak segelintir artis atau aktres yang kononnya menjadi idola kepada masyarakat umum di negara ini.

Hakikatnya memang terdapat ramai lagi golongan artis dinegara ini tidak layak dijadikan contoh kerana cara hidup mereka banyak dipengaruhi budaya asing dan bertentangan dengan syariat Islam.

Pemuda Pas menyifatkan seolah-olah sudah menjadi budaya dan kemestian bagi segelintir golongan selebriti atau artis Melayu dan Islam di negara ini berpakaian menjolok mata dengan mendedahkan aurat di khalayak ramai.

Ini dibuktikan apabila baru-baru ini timbul kontroversi berkaitan dua orang artis iaitu pelakon wanita tanah air, Nabila Huda dan Erin Malik yang berpakaian tidak senonoh dengan mendedahkan sebahagian besar tubuhnya.

Walaupun Nabila Huda telah memohon maaf secara terbuka kepada semua peminat, tidak bererti beliau boleh meneruskan budaya berpakaian sedemikian rupa.

Beliau sendiri mengatakan tidak akan serik berpakaian yang mendedahkan tubuhnya sekiranya ia perlu buat demikian.

Selain Nabila, seorang lagi pelakon wanita muda yang baru berusia 18 tahun, Erin Malik juga terpalit dengan kontroversi terbaharu apabila beliau didakwa dan mengaku telah memuat naik gambar seksinya yang berpakaian kurang sopan ke dalam laman Twitter peribadinya.

Berikutan pendedahan gambar beliau yang hanya memakai gaun malam nipis, beliau telah menerima banyak komen negatif daripada hampir 60,000 pengikutnya di Twitter.

Pemuda PAS Bagan Datoh turut melahirkan rasa kesal kepada pihak kerajaan apabila tidak mengawal budaya hiburan yang melampau sehinggakan anak muda serta masyarakat lalai dan alpa, sehinggakan melanggar hukum -hakam syariat Islam dan mengabaikan sensitiviti umat Islam di negara ini.

Selain individu artis itu sendiri, Pemuda Pas menyifatkan golongan ini telah banyak mendapat sokongan padu daripada pihak kerajaan dan atasan. Malahan mereka turut dilayan istimewa dalam semua sudut terutamanya kewangan dan kerjasama yang baik.

7 ulasan :

  1. LOOhhh...kjaan bantu artis salah, xbantu salah...ape mengong Pemuda PAS neh....

    Artis yg bengong xreti mnjaga maruah diri pon salah kjaan gak..lagi MENGONG tahap sial punyer kenyataan...

    Abis bila Mat Sabu , adun selising , Ostat Bederol menutuh bini org pon salah kjaan gak ke?

    Betol kata Shahnon dan Haron Din...PAS DAH JAUH TERSASAR....SESAT...SESAT

    BalasPadam
  2. Itulah PAS PIS PIS. Keje nyer menyalahkan kerajaan BN.

    BalasPadam
  3. Pemuda pas juleng agaknya, anak2 Azmin pakai bikini tak pun cakap apa apa. Mat syabu main bini orang di maafkan, Anwar liwat buat tak tau dan orang2 PR langan cinadoll tak apa. Tapi kalau masysrakat buat kerja tak senonoh dikatajan persalahkan UMNO. Apa nak jadi

    BalasPadam
  4. Haa..ek. Cuba dia orng tegur salah laku pemimipin, anak pemimpin mereka yg melangar tatasusila agama islam. Kan itu lebih baik, lebih berani. Atau dia orng x de buat salah.

    BalasPadam
  5. heboh pasal pompuan jer... pakcik2 ketayap ni.. selera mcm lembing... (Man Kueteow)

    BalasPadam
  6. Kalifah Omar Lim Guang Eng13 Oktober 2012 9:10 PG

    PAS dari Pemuda sampai ke Musangdol Am tak dak kerja lain. Balik2 salahkan kerajaan dan UMNO.

    Bini tak cukur bulu ketiak pun salahkan UMNO.

    Mat Sabu Bau Burit Mah pun salahkan UMNO. Anwar batang kayu palit kunyit pun salahkan UMNO.

    UMNO tak salah kerana selama ini, PAS lah yang MELACURKAN Islam demi undi pilihanraya.

    BalasPadam
  7. apa yang aku bleh komen kt sini adalah pemerintah pusat mempunyai kuasa mutlak ke atas sesuatu undang2 dari yang se besar2 perkara hingga se kecil2 perkara yang boleh di capai. Aku bkn pro pas tp aku tau bahwa kuasa d tangan pemerintah dan mmpu mngubahnya (mcm iklanlh plak). Spttnya ada tndk balas dr teguran tp dsalah anggap sbg kecaman (seperti kata "asyik2 kerja menyalahkan dot3 ttp ia merupakan teguran yg spttnya d ambil tndakan tnpa bnyk alasan oleh org bwhn taw pngkut kerana prkara trsbut adalah prkara mungkar) malahan d hembur dgn kata2 kesat oleh org bwhn taw pngkut yg x phm.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online