BREAKING NEWS

Hishamuddin suruh ambil tindakan TEGAS kepada amoi kurang ajar..

Gua terbaca pasal amoi kurang ajar yang pijak gambar Najib tu mintak maaf kepada seluruh rakyat Malaysia.. Tapi amoi tu still nak tunjuk besar kepala bila dia langsung tak minta maaf pada Perdana Menteri..

Kononnya dia tak perlu minta maaf pada Najib sebab Najib juga sebahagian dari rakyat Malaysia katanya..

Korang nampak tak betapa kurang ajarnya amoi cina yang diiringi wakil DAPigs tu beb? Dah salah pun dia masih nak buat perangai celaka lagi!!

Dan gua juga terbaca permohonan maaf dari emak amoi tu kepada seluruh rakyat negara ni.. Katanya, amoi tersebut terpengaruh dengan agenda pembangkang..

Yang gua pelik, takkan emak si amoi kurang ajar tu tak tahu bahawa anak dia memang pun join pembangkang bila setuju sertai himpunan di malam merdeka tu? Ataupun mak amoi tu memang sengaja nak cover anak dia?

Apapun.., gua buat pertama kalinya salute Hishamuddin yang desak Polis ambil tindakan tegas kepada amoi terbabit dan juga gengnya yang pijak gambar Najib malam tu..

Walaupun gua agak ragu-ragu dengan keupayaan Hisham ni mengekalkan ketegasan beliau, tapi kira ok lah kan bila dia buat statement macam tu.. Kira ada lah jugak nampak garangnya..

So.., gua sekarang ni nak tunggu dan lihat apa tindakan tegas yang mampu pihak berkuasa negara ambil keatas semua pencacai-pencacai DAP tu beb..

Hisham dah bagi green light.., Polis pun dah ambil statement.. Jadi lepas ni Peguam Negara dan Hakim Mahkamah yang tentukan segalanya..

Kalau AG (Peguam Negara) dan Hakim Mahkamah buat lembik.., gua tanpa segan silu akan hantar sebakul dua maki hamun kepada dorang..


Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein mahu tindakan tegas dikenakan terhadap mereka yang terbabit dalam perbuatan memijak gambar pemimpin dan mengibar bendera baharu.

"Kes ini dianggap kes kepentingan awam dan polis menyiasat dan kalau tidak boleh didakwa kita nak tahu apa sebab," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Minggu Haluan Siswa Universiti Tun Hussein Malaysia, di sini Khamis.

Katanya tindakan tegas itu bukan demi kepentingan politik tetapi disebabkan masyarakat marah, jijik dan mual dengan perbuatan tersebut.

"Saya tidak mahu dituduh mencampuri dalam hal polis, kementerian menekankan dasar dan pendekatan secara menyeluruh dan selepas itu menyerahkan kepada polis, AG (Peguam Negara) dan mahkamah menjalankan tugas masing-masing," katanya.

Hishammuddin berkata bantahan ramai pihak terhadap insiden berkenaan menunjukkan majoriti rakyat Malaysia tidak menerima budaya negatif yang dilakukan individu terbabit.

"Perbuatan itu bercanggah dengan budaya kita dibesarkan. Kalau kita tidak membuat pendirian dan majoriti tidak bersuara, ia akan menular di mana apa saja kelebihan serta keunikan di negara akan terhakis sedikit demi sedikit," katanya. - BERNAMA

10 ulasan :

  1. SIAL punya pompuan cina jalang ni...

    BalasPadam
  2. kepada semua yang benar benar terlibat dalam perhimpunan itu wajib diberi balasan yang setimpal.Tidak perlu rayauan lagi.Hukumlah setimpal-timpalnya.

    BalasPadam
  3. MOI LU MATI LEBIH BAIK DARI LU IDUP , INI BODOH LU PIJAK GAMBAR APA LU LAPAT NAJIB ADA KENAL SAM LU ??? LU PIJAK LAMBA LIM KIT SIAL , CHIN PENG , LIM GUAL ENG ,KARPOL ANUAR , ATAU LU PUNYA GAMBAR WA KASI LU MAKAN AISKREM 'HIDUP NI AISREM COMPANY BARU , AISKREM ANUAR PELILI' MABUT LAPT NAIK TRELER ATAU BAS MUSAT , DLM BAS MANYAK AISKREM ISAP SAMPAI LU PENGSAN MA ,,,,M,,,PUS,,,MA, ALA MENGKOK INI BELAND BALU PON AMOI CINA SULAH ISAP MA,,,, IKLAN TV MA KELUAQ MA,,,,CINA SUKAK MA LUIT KAPAT MMMENGKOK LAPAT

    BalasPadam
  4. sumbat kan aja dalam penjara...biar warden pijak dia sampai lunyai...dasar xsedar diri!!! da duduk kat malaysia makmur pon dah bertuah!!

    BalasPadam
  5. Apa pun keputusan mahkamah akan d tunggu oleh rkyt mlaysia dgn penuh debaran..smoga yg bsalah akan d hukum,rkyt kita x d ajar budaya kurang ajaq

    BalasPadam
  6. Bakal ketua puteri DAP sudah mula tunjuk belang !

    BalasPadam
  7. Alamak !! sekarang Anwar sudah perasan DAP ada chinadoll baik punya...!!

    aaiiyaaaaa...suma ini bikin kak wan susah hati looo....

    BalasPadam
  8. masa ini lah kita tunjukkan ketegasan kat bangsa dan suku sakat babi tonyok ni..klu tidak, sampai bila2 pun kita akan terus kena perlekeh..kalau nak tau, Lee Kuan Yew pernah ckp yg bangsa dia memang tak suka terima arahan dari orang lain (klu terima arahan dari bangsa lain lagi tak sukalah), tapi andai org yg bagi arahan tu tegas dan berani, maka bangsa dia akan respect dan taat sampai bila2...so harap sangat pemimpin kita ni sema ambik iktibar dan teladan...

    BalasPadam
  9. INILAH DIA CUCU CICIT KOMUNIS....TELAH DI DIDIK OLEH MAK BAPAK KEHIDUPAN KOMUNIS ...
    CINA TETAP CINA.... MELAYU YANG MATI...
    SEDARI KECIL ANAK-ANAK CINA DI AJAR 'JANGAN BODOH MACAM MELAYU'....BUKAN 'JANGAN BODOH MACAM LEMBU'... FIKIR FIKIR KANLAH....

    BalasPadam
  10. mari kita pastikan dia ni betui2 di hukum jangan biarkan wujudnya lagi "Nababiee" yang bebas sebebas.....nya yang semuanya masih pejam mata

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online