BREAKING NEWS

Anwar JANJI RUMAH MURAH kalau jadi Perdana Menteri..

KUALA LUMPUR — Bajet cadangan Pakatan Rakyat (PR) minggu hadapan akan mengetengahkan perumahan mampu milik, subjek sensitif bagi penduduk kota dan kesatuan sekerja telah meminta Barisan Nasional (BN) untuk bertindak terhadap harga rumah yang semakin meningkat lebih cepat daripada peningkatan tahap pendapatan.

PKR sebelum ini berjanji untuk memotong harga kenderaan, menawarkan pendidikan tinggi percuma dan bergerak pada harga perumahan dilihat sebagai pemanis untuk memenangi lebih banyak sokongan bagi menguasai Putrajaya dalam pilihan raya umum seterusnya yang perlu diadakan menjelang pertengahan 2013.

Pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli berkata cadangan bajet PR akan diumumkan pada 24 September oleh ketua pembangkang, Anwar Ibrahim dan akan menangani dua isu yang menyebabkan harga perumahan meningkat.

Rafizi berkata terdapat juga keperluan untuk mengawal selia pemaju yang memberi rebat dan diskaun selepas menetapkan harga.

Beliau berkata terdapat banyak “barangan seluk cekal” memerlukan kajian, dan menambah cara BN menagani krisis tidak terperinci dan cukup menyeluruh untuk membendung spekulasi.

“Kerajaan juga telah melepaskan peranan menyediakan perumahan kepada kontraktor swasta, jadi sekarang kita dalam PR perlu melihat cara berbeza untuk mengimbangi bekalan untuk perumahan yang mampu dimiliki,” kata Rafizi, sambil menambah bahawa tidak ada sebab bagi kontraktor untuk membina rumah mampu milik.

Beliau berkata cadangan dalam bajet PR disokong oleh harga latar belakang dan tidak akan termasuk dasar-dasar terdahulu yang dijanjikan oleh pakatan pembangkang itu.

“Tanggungjawab adalah kepada kami bagi membuktikan bahawa rancangan adalah berdaya maju, seperti yang telah dilakukan dengan dasar kenderaan dan juga dengan dasar PTPTN, angka dan aliran tunai yang kita berikan akan seimbang,” kata Rafizi.

Beliau juga membayangkan bahawa pelan perumahan yang mampu dimiliki oleh PR akan menggabungkan pembaharuan yang dilakukan di Pulau Pinang, kerajaan diketuai oleh setiausaha agung DAP, Lim Guan Eng, seorang lagi akauntan terlatih.

4 ulasan :

  1. Rumah percuma takde ke????

    BalasPadam
  2. janji pru 12 pun tak tertunai..kampung buah pala bulat2 kena kencing dgn nuar..

    BalasPadam
  3. Janji guna air liur memang la senang tapi bila dah dapat kuasa manifesto pun dikata bukan ssatu perjanjian..pi penang tanya penduduk kg buah pala..pi selangor tanya kepada penduduk dirumah pangsa..dan 16 sept tu apa jadinya..

    Hakikat sebenarnya janji nuar adalah untuk memperkayakan diri..keluarga dan kroni nya sahaja..janji yang disimpan adalah saperti berikut:-

    1. Sex bebas atas nama kebebasan bersuara.
    2. Beli bot mewah untuk kegunaan sendiri..sekarang ni jet ..bas dan treler dah ada.
    3. Menyapu bersih hasil galian di Malysia.
    4. Lelong Malaysia satelah tak mampu membayar duit pinjaman daripada bank dunia.

    BalasPadam
  4. BOLEH DETAILKAN TAK WAHAI RAFIZI? JANGAN BERJANJI SECARA GENERAL BEGITU. UNTUK SIAPA RUMAH ITU? BUKAN RUMAH PERTAMA? TIADA HAD PENDAPATAN BULANAN? MASIH BUJANG? BLA BLA BLA..KALAU TIADA SECARA DETAIL. SIKIT PUN AKU TAK PERCAYA JANJI KORANG NIH. OH YA...INI JANJI KAN? BUKAN MANIFESTO KAN???

    JANJI2 PARTI KENCING RAKYAT NI MEMANG AMAT SUKAR AKU NAK PERCAYA LAGI. CUKUP2LAH SEKALI DAH KENA KENCING..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online