BREAKING NEWS

ZALIM!!! Hadi Awang 'PAU' mahasiswa di Mesir...

Ishhh..., gua ingatkan orang-orang kampung dalam Malaysia je yang puak-puak Pas ni pau.., rupanya sampai pelajar di Mesir pun dorang mintak derma jugak beb..

Memang tak patut sungguh!! Bebudak tu dihantar oleh mak bapak untuk belajar.. Duit belanja pengajian pun ditanggung oleh keluarga dan juga kerajaan..

Tup-tup.., Presiden Pas ni senang-senang je kutip derma dari bebudak yang sedang belajar.. Tak ke zalim namanya tu beb?

Patutlah Tuhan tak pernah 'restu' puak-puak Pas ni pegang kuasa utama pentadbiran.. Habis satu negara nanti dorang paksa suruh bagi derma sebab dorang malas nak usaha cari duit sendiri..

Macam ni ke parti yang mengaku perjuangkan Islam? Nak bertanding jadi YB pun mintak derma sana sini.., ada hati nak jadi kerajaan konon... Puiiiii...


4 ulasan :

  1. satu kesalahan ke, kalau mereka nak menderma?

    BalasPadam
  2. RM8,000 - Duit cover ongkos tambang balik ke Malaysia tu...gamaknya berapa pula belanja yang PAS guna wang rakyat untuk pergi menempek kat Mesir tu. Kalau di sponsor individu tertentu, bukankah ia sebagai rasuah politik yang mengharapkan imbalan?

    Patutlah kerja kotor Allah tak akan restu sampai bila-bila, bila diberi sedikit kuasa mereka banyak menyeleweng. Itulah tanda rezeki dan amalan tak berkat. Salam Ramadhan

    BalasPadam
  3. itu bukan dana pilihanraya tp lebih dana tambahan kepada nak bayar bil hotel, tiket kapalterbang, makan dan minum hj hadi dan gerombolannya.

    dana pilihanraya dah dikutip pada setiap ceramah, pada projek balak di kedah, projek kelab malam di kedah, projek kubur cina di kedah, projek air di kelantan, projek lebuhraya rakyat di kelantan, projek dinar emas di kelantan, projek kambing di kelantan, projek ampu DAP di penang, projek ampu DAP di selangor.... banyak lagi la... Dato Hassan Ali cukup mahir dgn sumber dana pilihanraya PAS Selangor nie... tanya la dia. Ust Hasan Basri pun boleh menceritakan.

    Itu blom diambilkira Tabung memali yg dikutip setiap tahun.... tak pernah istihar. Blom dikira pelaburan kohilal yg lesap...

    -PIE-

    BalasPadam
  4. hnye org yg bongok je xpham..ckupla 2 ftnah2

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online