BREAKING NEWS

Koleksi terbaru di Serambi Berhala.. Pok Nik mesti bangga...


Brader Pas Beruk telah memaklumkan, ada satu monumen berhala terbaru telah dibina di negeri Serambi Pok Nik..

Menurut info yang beliau berikan, korang boleh nampak patung berhala bersaiz sebesar rumah ni jika korang travel melalui jalan Terengganu-Kota Bharu melalui Bukit Yong di Pasir Puteh..

Patung berhala ni dikatakan menjadi tarikan terbaru di Kampung Bukit Yong yang pastinya juga menjadi kebanggaan Pok Nik..

Gua rasa.., lepas ni Kelantan dah tak sesuai lagi digelar serambi Makkah seperti mana yang puak-puak Pas dok canangkan sekarang..

Oleh kerana terdapat banyak patung berhala bersaiz raksasa di negeri tersebut.., maka gelaran Serambi Berhala ataupun Serambi Tibet lebih sesuai..

Gua difahamkan, setiap pembinaan berhala-berhala tu mendapat sponsor dari kerajaan negeri.. Betul atau tak wallahualam..

Tapi kalau betul.., amat malang bagi umat Islam beb sebab semua orang tau Pok Nik memang kedekut untuk buat masjid..

Dizaman Nabi dulu berhala giat dimusnahkan..., tapi zaman Pok Nik, berhala meriah didirikan.. So..., di mana rasionalnya ulamak pewaris nabi yang puak-puak Pas gelarkan pada Pok Nik Ajis?

Syok sendiri boleh lah kot... Hahahahahaha...





4 ulasan :

  1. Negeri Seribu Berhala...hasil perjuangan PAS selama 22 tahun, semuanya dari kutipan derma karung dan pemberian upeti dari tokey-tokey balak haram, tokey lombong emas, tokey pasir dan broker tanah Singapork.

    Berhala didahulukan, bekalan air bersih dikemudiankan, peluang kerja buat rakyat diabaikan...kesian rakyat ramai Kelantan terpaksa berhijrah kerja di luar Kelantan. Lepas tu merungut sesekali nak balik kampung berjam-jam sesak di perjalanan terpaksa pulak belanja banyak bayar petrol dan tol. Semua salah BN-UMNO!

    BalasPadam
  2. aiyooo pimpin tgn tuuu....sejati sejiwa menghancurkan Melayu dn Islam

    BalasPadam
  3. NIk Ajis dah nagku pun dia bukan Melayu

    BalasPadam
  4. serambi mekah zaman jahiliah

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online