HOT!! Ustaz Kazim Elias belasah Abby Abadi..

Posted by MPP On Isnin, 23 Julai 2012 81 comments

Islam bukan dikutip di tepi jalan.. Islam diturunkan oleh malaikat melalui wahyu kepada junjungan besar Nabi Muhammad SAW...

Tapi dalam Pas.., baru bertudung 2 hari, dah layak digelar Ustazah.. Dah boleh bagi ceramah dan pertikai segala benda yang pihak pemerintah buat..

Memang dahsyat puak-puak Pas.. Punyalah hebat sampaikan Ustaz Kazim Elias pun pening kepala beb.. Jom kita dengar sikit sedutan ceramah beliau...

81 comments:

Tanpa Nama berkata...

Dia bagi ceramah, atau menceritakan pengalaman hidup sebelum dan selepas bertaubat?...harap dpt kan maklumat yg tepat. Tak baik main tuduh yg bukan2. Only in Malaysia -- Pemimpin dok import masuk budaya2 yg tak elok cth : k-pop. Tak nak bantah plak. Ini bila org yg dl nya jahil mcm artis, bl betaubat, korang nk hina pula. Bongokkk..

Nazima Cantik Collections berkata...

Kalau hati tu dah hitam.... hitam jugak... cuba bukak minda tu sikit. Dia ceritakan pengalamandiri dia berhijrah...BUKAN BERCERAMAH SURUH ORANG BERHIJRAH. Yang selebihnya tu lebih kepada pendapat dia... Takkan salah luah pendapat

Tanpa Nama berkata...

btol tu anon 1:19 dan NCC 7:32...jgn hina org yg bertaubat dgn masuk PAS...sebab diorang2 tu sdh mendapat konfem sorga dr para wali agung PAS alaihisalam....secara automatik nye hati mereka2 ini telah suci sepenuh nye dan layak bagi ceramah dan pertikai segala benda yang pihak pemerintah buat..hihihi....

Tanpa Nama berkata...

NCC saya setuju dgn awak....saya rasa dia org x faham apa yg di sampaikan oleh Ustaz Kazim Tu. Saya sarankan Repeat ceramah tu 3 hingga 4 kali baru diorang faham kot apa motif yg cuba di sampaikan.

Tanpa Nama berkata...

lgpon ustaz tu x sebut name sesiapa pon...klaw ade yg terasa tu..sndri mau igt laa..betul pon ape dia ckp...klaw nk berdakwah..biar penuh dulu ilmu didada..pegi mnuntut dlu...org yahudi masuk islam pon,sblom dia g bdakwah dia pegi mnuntut dlu pada yg pakar..belajar bersungguh2 isi alquran..bru pegi berdkwah..

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju bila ustaz Kazim cakap ttg karpet. Analogi yg sama boleh di gunakan pada bangunan. Bila bangunan rosak pada cermin, tingkap atau pintunya, tak perlulah kita runtuhkan bangunan dan bina bangunan baru... Tapi ustaz kena tengok jugak pada jenis kerosakan...kerosakan klu menolak dan memperlekehkan undang2 Allah iaitu hudud, itu bukan kerosakan cermin ye ustaz. Penyalahgunaan kuasa dan rompakan hasil bumi dr hasil titik peluk rakyat, itu bukan kerosakan pintu ye ustaz. Keruntuhan rohani dan akhlak yg teruk di kalangan anak2 muda yg jelas dpt dilihat pada hari ini, itu bukan kerosakan tingkap ye ustaz. Semua kerosakan ini adalah kerosakan foundation. Luar nampak cantik tapi menanti untuk runtuh. Jadi di sebabkan itulah perlu adanya bangunan baru. Thats what we call analogy. We see, analyse, compare and apply it to the suit angle . Tentang isu lgbt sy malas nak komen panjang sbb tak tahu Ustaz tuju pada siapa. Klu Ustaz kata PAS, saya dgn rendah diri mnta Ustaz semak balik kata2 Ustaz tu. Klu Ustaz kata DAP, jgnlah Ustaz bimbang, tidak semestinya usul drpd org kafir harus kita pertimbangkan semuanya Ustaz.. klu nk diikutkan MCA dan MIC pun boleh tahan juga kehendak mereka kan? Tp adakah semuanya UMNO bagi? Sudah tentu tidakkan? Salam..

Tanpa Nama berkata...

Asalkan bukan PKR N DAP inshallah berkat Malaysia....Barang siapa yg mengambil kafir sebagai teman Mik kafir Lah....haji hadi kata ....kafir ke umno...kafir ke pas....pkr tak kisah lar bukan parti Islam atau Melayu..

pena hikayat berkata...

benarkah abby bg ceramah agama. kesiann org berubah tp pakat dok hantam. kalau dalm BN berbaju mcm berbogel pun tak pa. rasenye dia bg ceramah motivasi buknnya bab hukum. cuma sy tak paham macm mane ustz boleh pro puak yg hina cara nabi berpakaian dan hukum yg tuhan turunkan.

agip berkata...

lebih baik ust kazim bg ceramah kat org2 umno yg makan rasuah tu ha...jgn hina mereka yg berhijrah ke arah kebaikan

hamba allah berkata...

Ish..mcm2...seelok2nya kita beramal ibadat seberapa bykyg mgkin.tk perlu komen apa2.biarlah org yg lbh arif d bidannya mjlnkn mjlnkn tugasnya.manakala kita pd bdang yg kita mmg arif.smuga allah mnerima amalan kita.amin.

orang islam harus bersatu berkata...

Orang islam adalah bersaudara. Tak faham kenapa dah tak mau berkasih sayang kerana Allah. Agama itu kan nasihat. Kalau kerajaan jahil berilah nasihat supaya menegakkan hukum Allah. Banyak org dah sedar dan insaf dan nak balik pada agama. Bukankah lebih elok jika bersatu drp berpecah. Teruskan beri nasihat dan banyakkan berdoa agar kerajaan dn pemimpin berubah dn nak laksanakan hudud. Sokong UKE

Sufi AlFaruqi berkata...

apabila orng jahil bercakap tentang islam.. byk "ustaz"2 mcm ni skg dan siap ad pengikut mcm blogger kta ni.. apa motif dorang???ksian kat orng y br nk fhm islam

TRW berkata...

Abby hijrah terbaik....drpd lara ke tak lara!!!ust kazim dio dengki sbb abby msk pas....maso lara apopasal tak kritik pulak!!!

Tanpa Nama berkata...

untuk pengetahuan semua orang, ustaz kazim bukan pas bukan umno... So x payah la nak kate die umno ke pas ke apeke ....

Tanpa Nama berkata...

kelakar lah pulak nak bertaubat kena masuk PAS.. patutnya g ngaji agama.. katanya takut bila mati kelak bila 'ditanya' udah daftar mssuk PAS ke lum. anyway taubat tu perkara yg sgt baik.

Tanpa Nama berkata...

ye betul ulasan 31 Disember 2012

Tanpa Nama berkata...

lepas ni bole suruh ustaz kazim belasah artis artis yg dedah sana sini,yang kontrobesi sana sini maksiat sana sini pulak...

Tanpa Nama berkata...

Islam menegaskan supaya kita lihat kelemahan kita bukan ,,,,,,,,

Tanpa Nama berkata...

Tahniah pada ustaz kazim. atas nasihat dan ingatan itu.Bagi orang yang tak ada ilmu agama dan tak pandai baca kitab dan tak hafiz kur an,tak payah berdakwah.Bagi kepada ustaz kazim saja ronda malysia buat dakwah, keran dia ada ijazah luar negara dan hafaz Quran.Kita-kita yang baru nak berhijrah duk tgk tv je

Tanpa Nama berkata...

tahniah pd Abby yg berhijrah pd pakaian kearah kebaikan.Untk menjadi Islam sejati bukan pd pakaisn sahaja.Hati kita kena baik.Dosa kita dgn Allah blh taubat nasuha tp dosa kita dgn manusia,sendiri pikir.Saya setuju dgn ustaz Kazim,Islam bkn agama tepi jln yg semua org blh bercakap.klu sekadar tau rukun islam,rukun iman blm lg layak nak menegor org.

Tanpa Nama berkata...

Pas haprak!!

Tanpa Nama berkata...

Yg kriti tu semuenye poyo..poyo..poyo.

Tanpa Nama berkata...

Semua yg komen tu..poyo je..poyo..poyo..poyo..

Tanpa Nama berkata...

Poyo la ko..

Tanpa Nama berkata...

Mu ckap x gne akal

Tanpa Nama berkata...

Mu ckap x gne akal

ZuL berkata...

hahaha... takde pulak Ustaz Kazim sebut nama Abby Abadi. Siapa yang makan cili dia yang terasa pedas. Bila masa UKE tibai abby abadi? Cu jawab tuan punya blogger.

Taraf baru berhijrah belum layak lagi untuk menghurai akan hadis atau ayat-ayat al-quran. Ustaz/ustazah/tok imam pun belum layak lagi menghurai hadis atau ayat al-quran mengikut tafsiran sendiri. Hanya taraf ulama dan keatas sahaja yang layak menghurai. kita hanya mendengar dan jadikan ianya satu pengajaran kepada diri kita

hadi mafia berkata...

org bagang mcm kau je ckp mcm ni. buat tuduhab melulu, tanpa bukti yg sah. 4org saksi kena ada sevelum nak kata itu ini pada kerajaan skrg. ckp pandai tapi bagAng

Tanpa Nama berkata...

Baru dua hari bertaubat macam pelik jugak ble dgr dah bg cramah .. ito nak cri populariti atau betul2 nak bertaubat ..alhmdllillah la bila betol2 anda bertaubat . Tapi bila nak bertaubat kena masuk pas ke ? Kalau begitu sesiape yg nak betaubat lepas nih kena dftar jadi ahli pas dulu la ye .. astagfirullahalazim ..lagipun sy ta dengar nama si fulan bin/binti si fulan ..knape msti terasa ..

Tanpa Nama berkata...

pengalaman saya dan kawan2 saya yang pernah 'singgah' (sampai habis ceramah sebenarnya) di ceramah 'ostazah' ABBY, bukannya menceritakan penghijarannya... 5 minit pertama mukadimah cerita lah sikit pasal penghijrahannya, tapi start minit ke 6 sampai habis bambu kerajaan, polis paling teruk katanya anjing kerajaan, rakan2 artis beliau pun teruk kena balun...semua haram.. takda yhang halal... semua yang kerajaan buat telah menyebabkannya sesat sesesatnya...nauzubillah....pergi lah ceramah dia baru korang tahu betul tak ISLAM BUKANNYA DIKUTIP DITEPI JALAN!!!!

Tanpa Nama berkata...

saya sokong ustaz kazim..islam tu bkn pada nama sahaja, hanya sebab ko dlm keadaan susah baru la ko nak ikut agama, ingat tuhan, bila ko senang nanti mula la lupa balik. kita perlu sedar akhir zaman ni org islam mmg ramai tp, hanya sekadar nama sahajalah, di USA, UK DLL bersepah org yang mengaku beragama islam tp mereka hidup mereka bukan berlandaskan islam. nak berdakwah kena la belajar cara berdakwah..jgn main hentam keromo sahaja kerana takut2 nanti org yg berdakwah lari dari tujuan berdakwahnya. bayangkan ada ker org akan terpegun dgn ckp kita sedangkan dok kutuk, maki caci dia. gunakanlah dalil2 ayat-ayat alquran dan hadis bila berdakwah.jgn bias kerana politik. politik itu untuk agama, bukan agama untuk politik.

Tanpa Nama berkata...

kalo dh bertaubat jgn dok mengatai atas pentas..dok buat sora gatai nak goda jantan..mcm aku tk tgk..

Tanpa Nama berkata...

Us kazim ni dah tak betul kot

Tanpa Nama berkata...

Apa pun yang berhijrah arah kebaikan tinggalkan kemungkaran perlu dididik arah kebaikan dan ajak cegahkan kemungkaran...yang kutuk tu bertaubatlah....Aaminnnnnnnnn.

Tanpa Nama berkata...

berhijrah tp tetap mengutuk org lain... tang mana hijrahnya.... tang mengata org lain & melalak atas pentas sambil memuji2 diri rajin itu dan ini?,..Sesuai ko?...

Tanpa Nama berkata...

Setuju.....

Tanpa Nama berkata...

bro kalu ko rasa betul cuba ko pegi perbetulkan ap yg dicakapkan oleh ustaz kazim 2.maybe ko lebih tinggi ilmu daripada dia.dengan segala hormatnya dipersilakan untuk menegur.:)

Tanpa Nama berkata...

@Tanpa Namako tu yg bodoh hu2

Tanpa Nama berkata...

zimbo at melaka..kita boleh berubah,berhijrah,bertaubat dan apa sekali pun untuk kearah kebaikan.tapi kita selalu lupa,dalam pada itu,kita menghina,mencaci dan memburukkan orang lain..yang sepatutnya,kita menyesali akan segala kesilapan yang telah kita lakukan dan marahkan diri kita kerana kita lalai dari mengingati ALLah SWT..itu cara yang paling baik untuk kita mengenali diri kita sendiri

Tanpa Nama berkata...

Nmpk sgt kebodohan engkau. wei PAS tu bkn tuhan laa nk ttp kn bley srh org msok syurga neraka.nma ja alim ulama tp haram! Ckp suka hati dy ja. dalil mna dy pkai pun x taw. nma islam tp pkt dgn kafir musnah org islam. pegi mati laa. bru btudung nk blgk siot.

Tanpa Nama berkata...

X pyh nk motivasi kn org klau hdup sndri pun x btol -.-

Tanpa Nama berkata...

Klau nk bhijrah x plu nk tnjuk msok PAS pa suma.. hjrh diam2 suda laaa

Tanpa Nama berkata...

Setuju!

Tanpa Nama berkata...

Mkna ny ko pun poyo

Tanpa Nama berkata...

Percayalah ckp aku....
Di mana abby abadi pas pru13 nnti????
Jwpan aku.....in the tong sampah.....
Nape? Nape? Nape?
Sape nk bg dia duit blanjer bagai....ikut ceramah pon menggatal...bila di puji terus dongak langit....
Percayalah ckp aku....
Pas pru nnti....di mana abby abadi???
Menagih mintak berlakon balik
Di mana???
Televisyen jgk kan??? Yg dia sering kutuk2 skrg ni.....
Dulu duk ajar anak supaya benci memey...
Skrg mana anak dia?? Sape yg jagakan di saat dia duk sebok kempen politik???
Memey jgk yg tlg jagakan...
Kalu btol hijrahmu itu dekat dgn tuhan alhamdulillah...
Tp bila ko sdar nnti,,,anak mu kian jauh...innalillah....
Percayalah ckp aku.....
Abby abadi akan mengemis pas pru nnti.......
Sbb?? Sbb??
Hijrahnye tu...bukan dr hati,,,,just utk populariti...yg kian mendung......
Kesiannnnn...........

Tanpa Nama berkata...

Ustaz saya nak bagi tau tlg jgn hina keterunan syed atau sharifah,kerana syed atau sharifah adalah keterunan rasulullah,jadi secara langsung kamu menhina nabi muhammad,kalau nak buat ceramah pasal jodoh fikir dulu apa nak cakap jgn sedap mulut aja,

Tanpa Nama berkata...

Asm. Apa yg dikatakan oleh UKE memang betul. Cubalah lihat dari mata hati, jgn suka bersangka buruk terhadap ulama. Mudah2an kita semua dijauhkan daripada dosa memfitnah. Allahuakbar!

Tanpa Nama berkata...

@hamba allah..assalamualaikum salam sejahtera ..maaf jika ulasan saya agak menyentuh mana2 pehak..setelah dibaca ulasan kalian..fikir dulu kelayakan rohani kita untuk mengulas seseorang tokoh agama waima sesiapa sahaja..apa bila kita memperkatakan sesuatu itu dengan bahasa yang rendah moral nya dengan rasa marah tiada faedahnya ..di situ lah letaknya diri kita yang sebenarnya orang yang mudah melenting itu cepat marah taukan letak diri kita di golongan mana..dengarkan sendiri kaji nilai sesuatu ucapan itu nahunya bahasanya nili nya letak ucapan itu...oklah bak kata seorang iman masjid di tempat saya mengenai sumpah laknat itu tang perbuatan itu saya boleh ragu tapi haram dan dosa saya jika tidak mengakui sumpah laknat itu adalah benar.. seterusnya nabi muhamad telah bersabda tidak akan aku mengaku umat ku jika ia melakukan jlan belakang ..dan surah anisa allah ada menyebut datangilah isteri2 kamu dari mana2 bahagian tapi tidak dari satu bahagian itu...dan harus lah kita ingat siapa kita untuk menentukan nasib seseorang itu hebat seseorang itu waima seorang guru agama sekali pon ..yang menentukan nasib kita ada ALLAH..sudah kah tuan yang bijak pandai mengapa Qada serta Qadar itu berada di perkara yang ke enam ..tidak di no 1..sekian maaf jika ulasan saya keterlaluan ..fikir kaji selidik ..mana yang baik itu datangnya dari Allah swt..yang buruk itu dari kesilapan kita sendiri..maaf sekali lagi sekian

Tanpa Nama berkata...

@hamba allah..assalamualaikum salam sejahtera ..maaf jika ulasan saya agak menyentuh mana2 pehak..setelah dibaca ulasan kalian..fikir dulu kelayakan rohani kita untuk mengulas seseorang tokoh agama waima sesiapa sahaja..apa bila kita memperkatakan sesuatu itu dengan bahasa yang rendah moral nya dengan rasa marah tiada faedahnya ..di situ lah letaknya diri kita yang sebenarnya orang yang mudah melenting itu cepat marah taukan letak diri kita di golongan mana..dengarkan sendiri kaji nilai sesuatu ucapan itu nahunya bahasanya nili nya letak ucapan itu...oklah bak kata seorang iman masjid di tempat saya mengenai sumpah laknat itu tang perbuatan itu saya boleh ragu tapi haram dan dosa saya jika tidak mengakui sumpah laknat itu adalah benar.. seterusnya nabi muhamad telah bersabda tidak akan aku mengaku umat ku jika ia melakukan jlan belakang ..dan surah anisa allah ada menyebut datangilah isteri2 kamu dari mana2 bahagian tapi tidak dari satu bahagian itu...dan harus lah kita ingat siapa kita untuk menentukan nasib seseorang itu hebat seseorang itu waima seorang guru agama sekali pon ..yang menentukan nasib kita ada ALLAH..sudah kah tuan yang bijak pandai mengapa Qada serta Qadar itu berada di perkara yang ke enam ..tidak di no 1..sekian maaf jika ulasan saya keterlaluan ..fikir kaji selidik ..mana yang baik itu datangnya dari Allah swt..yang buruk itu dari kesilapan kita sendiri..maaf sekali lagi sekian

Tanpa Nama berkata...

yg awak bgi nasihat kat org2 tak sama ko,kita hidup ni bukannya nak kongkat langit,klu kata org unmo mkan rsuh betul,tapi dlm dunia ni semua org menipu,tak pecaya tgok diri sendiri bila kita melakukan sesuatu tugasan adakah kita melakukan dgn betul....tak kiralah unmo ke pas ,dap mca pkr,mic ko,smua nya penipu,diatas desakkan hidup semua org sanggup buat,betul tak.maaflah klau coratan ini menggangu jiwa raga anda semua.

Tanpa Nama berkata...

Pada pendapat saya..org yg nk berhijrah mendalami Islam adalah amat baik..ttp tk perlulah menunjuk2 dgn menyertai parti politik dn membuat pendedahan terbuka..jika ingin berubah kuatkan iman dan dalami islam dan kalau mampu sujud di hadapan kaabah minta keampunan Allah..tk perlu nk kecoh2..

Tanpa Nama berkata...

iyelah tu kazim oiiii.....klo tau kat karpet sekarang ada segala macam najis,apekate pegi buang/cuci sampai suci...pastu pi clorox pale h0tak pemimpin2 kononnya berdegar2 perjuang islam yg berkuasa kt karpet skang supaya ikut apa yg islam suruh...then btau kt dorang gak,islam kena guna hukum hudud yg ALLAH suruh...lg pun islam majoriti dlm negara ini..kpd non-muslim tiada paksaan tuk guna undang2 hudud....''hudud ni wajib utk orang islam...dah name islam jd wajib ikut hudud...macam kapir,dah name bukan islam jd xwajib lah''...-

Tanpa Nama berkata...

Kenapa kita nk mengata sesama sendiri....selama sy di malaysia sy lihat semua org hidup utk mengata satu sama lain.tidakah semua sahabat2 tahu mengata org seperti memakan daging saudara sendiri.sy tidak sokong mn2 parti tp harap semua buka mata dan hati semua parti di malaysia semua xbetul. Nak tau kenapa sebab bila tiba pru semua pihak mengata antara satu sama.utk ape itu???utk meraih undi rite.tidakah kita malu pada org bukan islam hnya kerana jawatan org islam bergaduh.kita tidak tau kan semasa org bukan islam bermesyuarat ape yg dia katakan pada org islam xkira dap,mic atau mca. Semua org nk islam semua orh cinta islam tp pelaksanaan yg salah.kenapa kita nk salahkan org lain.kenapa xnk salahkan diri sendiri.sebelum kita org sebelum kita judge org lihat diri cermin diri.solat 5 waktu cukup x.puasa cukup x.puasa yg ms kita jahil qada lum.kita g keje xde ke kita g menular waktu kerja.gaji yg kita dapat bersih x.pernah terfikir x...drpd duk ngata org muhasah diri.nk berubah bertaubat hny dgn allah.xperlu nk bgtau semua org.salah cara tu.islam bkn begitu.islam itu indah.kenapa kita nk slhkn ustaz kazim utk bersara.nape kita nk ckp dia mcm2. Adakah kita pernah duduk sekali utk bertanya.xde kn hny dgr ckp org.kita pandai ckp itu tipu ini tipu tp kita??????.kenapa nk ckp ustaz kazim ustaz politik...kita tau apa yg dia alami?????.pada sy ada lg ustaz yg pro politik nape xde marah....dan bahasa yg digunakan tidak sopan.contoh yg diberi semua mengata org.tp xde org sedar sebab ape?semua boleh pikir.jgn kata org bodoh bongok nnti allah balik pd diri kita.mungkin bkn kita.ank kita mungkin cucu kita atau seterusnya.

Tanpa Nama berkata...

hahhaaha...betul tu..sorga menanti pada yang masuk pas..

Tanpa Nama berkata...

Kazim eliS alhafiz. Alhafiz!!! Egat tuh!

Tanpa Nama berkata...

bertaubat tu bagus la.. mmg ptt kita bimbing tp kenapa perlu ada isu politik dlm crita penhijrahan beliau.. adakah dia betul2 pasti dgn apa yg dicakapkn atau sekadar mendengar org2 pas bercrita.. kalau apa yg dibawa oleh bliau mrupakn stu khabr angin shaja bemakna dia telah malakukn fitnah dn selagi crita itu trus dibawa ke merata2 tmpt selagi itu dosa tu dia tanggung..kalo 10000 dtg "cramah" beliau,dn lepas 10000 tu balik crita kt kwn2 dn family,pastu trus menerus crita tu tersebar xterbilang dosa yg dpat tu.. uztaz tu pun crita xsebut nama.. sbb tu kalo boleh nk bg cramah kena ada Ilmu dlu.. kola silap tanggung dosa kering seumur hidup.. tgk2 mai PRU 14 org ungkit balik apa yg Abby bgtau msa PRU ni..ha..kn bertambh2 lagi dosa tu.. sbb tu Islam melarang kita menceritakan keburukan org.. sma ja umno dn pas.. kalo isu yg dibawa tu comfirm btul2 xpa la.. kalo dgr ckp org elok siast dlu sblum crita kt org lain..

lg stu harp2 lepas ni kita sesama ISLAM berhentilah kafir mengkafirkn antara stu sama lain kerana agama ini Bukan Kpunyaan KIta,kita ini Hamba ALLAH shaja.. ini Agama ALLAH, ALLAH yg tentukan amal ibadat kita smada ditrima atau tidak,syurga neraka kita, smua tu ditentukn oleh ALLAH,bukn sesebuah PArti poitk..dn jgn sesekali kita meletkkn diri kita di tempat-NYA.. ALLAH akn sentisa berada di pihak yg benar, dn jika jujur dn benar seseorng itu meminpin,mka ALLAH akn naikkan darjat beliau..kerana manusia ini tidak sepumna,tidak ada yg xpernah berbohong,tetapi jika pembohomgan itu mengaikn org lain,kebenarn ada menjelama juga nanti.. sekadar berkongsi.. ASSALAMUALAIKUM..

Tanpa Nama berkata...

SEMOGA DIBERIKAN HIDAYAH............

ZerroCossong berkata...

Ayat ganas bro.... Lu punya niat pnyampaian wa suke....

ZerroCossong berkata...

Pendekatan yg menarik....

ZerroCossong berkata...

Salam... Aku rasa bab ceramah ustaz tu xde pe sngt nk komen... Tp pengkomen yg perlu di komen hehehe....

hamba allah berkata...

sape yang TAK BERNAMA TU??..dia tu artis pujaan kamu bleh la kamu bela..tapi kita ni kalau nk brceramah kena la ada ilmu yang munafaat penut didada..kalau baru pakai tudung 2 hari dah nk nasihatkan orang apa hal plak..sptutnya artis tu kena sdar diri la sikit..dulu dia tu mcmna??..1 malaysia tau dia tu sape..kalu nak bertaubat tu bertaubat la dengan taubat nasoha bknnya nk mnunjuk nunjuk..mmg bagus dia dah bertaubat tapi pegi la belajar dulu pnuhkan ilmu didada..klu dah penuh dan mantap ilmu tu baru lah bleh mngajar orang..kita ni jadi manusia kena sentiasa merendah diri..kena cermin diri tu dulu sblm orang lain bagi cermin kat kita suruh tngok..itu lah yang dimaksudkan oleh ust kazim..ada faham..

Tanpa Nama berkata...

kalau nah komen pun bairlah ada pengetahuan agama , jangan komen mengikut akal dan napsu , kalau tak tahu diam sajalah , degar dan fikir dahulu, kerana seorang munafik itu sebelum hatinya berkata-kata terlebih dahulu lidahnya berkata-kata tapi pada yang beriman itu sebelum lidahnya berkata-kata terlebih dahulu hatinya berkata-kata , barulah tidak menyakiti hati orang lain.

Tanpa Nama berkata...

assalammualaikum..istilah salam hanya untuk orang islam ..semua orang tahu...kalau orang islam sendiri cakap
sanggup makan babi dengan orang kafir lebih baik dari makan ayam dengan orang islam macammana......jahat atau jahilnya kita islam adalah saudara..kita kena sentiasa menasihati...bukan memaki hamun,,saya bersyukur islam masih dinaugi kerajaan malaysia masih orang islam , hal syurga dan neraka bukan kerja manusia ini kerja allah, kalimah allah adalah hanya untuk orang islam .islam perlu bersatu- nabi ada beritahu pada sahabat bahawasanya umat ku ada sebanyak 73 golongan = 72 golongan akan keneraka allah cuma 1 golongan saja kesyurga allah yang ikut sunahku dan alquran -musuh orang islam adalah orang kafir ( orang kafir adalah musuh allah, musuh nabi dan musuh umat islam) supaya kita faham apa itu saudara seiislam kita...bukan masanya kita berpecah lagi...masa sekarang kita bangun dan tolong saudara2 islam kita dari segi ekonomi.dan kekuatan supaya islam digeruni oleh orang-orang kafir.( BN DAN PAS) KENA BERSAMA baru orang2 kafir takut malaysia adalah negara islam .

Tanpa Nama berkata...

TERLALU RAMAI ARTIS SEKARANG JADI USTAZ DAN USTAZAH SEGERA..MACAM MACAM CARA SEBENARNYA NAK JADI KAYA DORANG NI..USTAZ DAN USTAZAH ALHAFIZ DI BOIKOT TAPI ISTAZ DAN USTAZAH WAYANG DIAGUNG AGUNG KAN..APA LA NAK JADI..KHATAM QURAN DULU LA..ADOIIIII AIIII..

Tanpa Nama berkata...

setuju

Tanpa Nama berkata...

Setuju

Tanpa Nama berkata...

walupun tiggi mane jahilnya pemimpin kita.tidak boleh sama sekali kita lawan kerana Negara akan lebih huru hara...jika kita lawan pemimpin..hal ini sabda nabis.a.w....yang mana kitab bahrul madzi ada menyebut tentang adab terhadap pemimpin....soal jahil tidak jahil perkara nombor dua...balik kepada Al-Quran & As-Sunnah....orang hak kutuk ustaz kazim tu..dia belajar kew tentang hukum-hakam.....

Tanpa Nama berkata...

hadis mengatakan bahawa kita tidak boleh melawan pemimpin...kerana Negara akan menjadi lebih huru-hara....tngok contoh di Libya...rakyat lawan pemimpin..huru-hara Negara dibuatnyer....walaupun pemimpin itu zalim & jahil,,kita tidak boleh lawan...sabda nabi s.a.w...
....hal ini tegas dalam kitab bahrul madzi....saya sokong ustaz kazim...

Tanpa Nama berkata...

kita tidak boleh lawan pemimpin..sebab tanpa pemimpi...huru hara Negara jadinya...contoh rakyat memberontak di Libya..huru-hara Negara..hak boleh lawan dia menghalang kita daripada melakukan ibadat kepada Allah.....kebanyakan penyokong Pas tak tahu benda ni..kita tahu Islam...sokong Pas...nilai yang kita pegang tu Islam ker??

Tanpa Nama berkata...

sy sokong hudud.tapi kenapa hudud tidak dijalankan di kerajaan negeri kelantan?jika kerajaan negeri berjaya dgn hudud. tidak mustahil kerajaan persekutuan untuk menolak hudud.

Downs Abdullah berkata...

islam bkn letaknya pada parti.. tpi pada diri.. adakah semua yg menyokong pas sembahyang 5 waktu? tidak sama skali.. kerana ape? kerana bkn islam yg sebenarnya diperjuangkan dlm diri... kalau pas dpt berdakwah kepada semua ahli dgn pastikan setiap ahli pas sembahyang 5 waktu dan ikut cara dan sunah rasullullah.. bru masyarakat akan hormat dan akur pas adalah parti islam... jadi jgn terlalu taksub pada sokongan parti ape atau pro sape.. tanya diri kita adakah kita cukup rukun islam kita sebelum berckp mengenai islam... hidup ustaz kazim.. hidup islam..

Tanpa Nama berkata...

soal syurga neraka bkn atas mnusia. berhati-hati bila nk bercakap

Tanpa Nama berkata...

Apa yang us kazim ckp tu wahai saudara2 ku sekelian betl crilah seberapa bnyk ilmu Allah ini dn mantapkan akidah dn segala amalan2 yg berkaitan ttg akhirat dn dan berterusan hingga ke saat dipanggil ilahi,tahniah juga pd aby kerana telah telh berubah doa kami semuga berkekalan hidayah itu terhadap anda...(insan yg dahaga ilmu..)

Tanpa Nama berkata...

Alah, abby tu sebenornya dh frust kt duda dia tu. cuba lau x cerai lum tentu pakai tudung berhijrah

Tanpa Nama berkata...

Sy menyampah dgn UKE.ceramah bab Agama Xbyk lwk Bodoh Je lebih.

Tanpa Nama berkata...

Sy menyampah dgn UKE

Tanpa Nama berkata...

Berhijrah tu bagus dah..cuma yang tak betulnya, baru berubah sehari dua dan mula menghina, mengkritik org lain macam diri tu dah bagus sangat..

Tanpa Nama berkata...

Agree sangaaatttt

Tanpa Nama berkata...

saya suka tengok dia menari nari hari tu seksi sangat....kah kah kah... sekarang nak tunjuk alim pulak.....apa dah....

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju dgn anda.ustaz kazim adalah penceramah bukan ahli politik.

Tanpa Nama berkata...

Ustaz kazim he's a preacher a real preacher.

Catat Ulasan

Media Online

Share

MPP Online