BREAKING NEWS

Muhyidin Yassin 'serang' kubu kuat Guan Eng..


Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini melakukan lawatan kerja sehari ke Pulau Pinang.

TPM sekarang ini sedang menghadiri perjumpaan bersama pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang mewakili orang Melayu di negeri ini di Universiti Sains Malaysia (USM), sejurus tiba pada jam 9 pagi tadi.

Beliau kemudiannya dijadual menghadiri majlis perjumpaan bersama pekerja industri di kilang Western Digital Media (M) Sdn Bhd dan menyaksikan pemeteraian memorandum perjanjian (MoA) antara Lembaga Pelaksana Koridor Utara (NCIA), kilang Advanced Micro Devices Export Sdn Bhd dan Fabtronic Sdn Bhd.

MoA itu bertujuan memperkenalkan Skim Peningkatan Teknikal Perindustrian Koridor Utara (“NCITES”) untuk golongan siswazah menganggur mendapatkan pekerjaan tetap melalui peruntukan latihan kemahiran dan pendedahan perindustrian dalam bidang pengkhususan terpilih.

Pada majlis itu, lebih 5,000 warga industri akan berhimpun untuk mendengar ucapan Timbalan Perdana Menteri yang dijangka menyentuh mengenai usaha kerajaan pusat melaksanakan pelbagai projek pembangunan, kemudahan perdagangan dan insentif bagi meningkatkan lagi taraf ekonomi dan pembangunan sosial di Pulau Pinang.

Timbalan Perdana Menteri akan diiringi oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop dan Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr S Subramaniam.

Pada sebelah petang, Muhyiddin dijadual melawat projek Jambatan Kedua Pulau Pinang dan mendengar taklimat oleh pengerusi projek Tan Sri Sulaiman Mahbob di tapak projek itu di Batu Maung.

Beliau akan mengakhiri lawatan kerja dengan meluangkan masa hampir dua jam untuk bertemu lebih 20,000 orang pada majlis perhimpunan Semarak Kasih Rakyat di Jalan Raja Uda di Butterworth sebelum berlepas pulang ke ibu negara.

1 ulasan :

  1. Kuat sangat ka apek bewak nie bro???

    Bila aku ada kat usm meme best tgk kuasa ngo...

    Harap ngo dapat memainkan peranan sebagai 1 badan yg adil untuk mengelak dari penindasan yg berleluasa terhadap kaum muslim di penang...

    Pejuang hamas...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online