BREAKING NEWS

DEDAH!!! Ramai pencacai PAS didalam JAKIM rupanya..

Baru-baru ini bekas Timb Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) Yusof Hassan telah menyerahkan borang untuk sertai PAS ke tangan Presiden PAS sendiri DS Abd Hadi Awang bertempat di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut.

"Saya berasal daripada keluarga yang kuat PAS, dan saya sememangnya adalah PAS, di kalangan kawan-kawasan saya dikenali ahli PAS. Cuma pada hari ini adalah secara rasmi saya masuk PAS," katanya.

"Rakan-rakan di dalam Jakim selalu menuduh saya orang PAS apabila mereka meneliti riak-riak dan hujah-hujah saya, cuma mereka tidak ada bukti.

Jadi hari inilah buktinya. Tuduhan rakan-rakan saya adalah benar," katanya.

Beliau yang baru enam bulan bersara daripada Jakim, mengakui ramai di kalangan rakan-rakan di dalam jabatan itu mahu menyertai PAS cuma masanya belum tiba lagi.

Patutlah Pas semakin berleluasa mempermainkan Islam tanpa sebarang kawalan, rupanya dalam Jakim sendiri banyak talibarut Pas..

Gua rasa, sebagai institusi agama yang dipenuhi oleh ulama, Jakim perlu serius dan bukan hanya menjadi penonton kepada sandiwara politik Pas.

Jakim mempunyai kemampuan melalui penggemblengan organisasi seperti Yayasan Dakwah Islamiah (Yadim), Institut Kefahaman Islam (IKIM) serta ulama yang dibiayai oleh kerajaan.

Jakim boleh membuat penjelasan segera di seluruh negara terhadap sebarang kenyataan Pas yang bercanggah dengan Islam. Jangan hanya meletakkan tugas itu kepada UMNO sahaja.

Tindakan UMNO tak mudah diterima oleh sesetengah pihak kerana ia dianggap sebagai parti politik, tetapi Jakim adalah institusi agama tertinggi dalam negara.

So.., dengan pendedahan bahawa ramai penyokong Pas berkerja dalam Jakim, gua harap pihak tertinggi dapat 'berbuat sesuatu' demi menjaga aqidah umat Islam di Malaysia..

Kalau Jakim pun tak boleh diharap nak halang Pas menyelewengkan agama, pada siapa lagi nak kita harapkan?

9 ulasan :

  1. Ini sekor lagi jenis tak ada telor. Bila dah pencen baru istihar masuk PAS. pasal apa tak buat dulu kata dah lama sokong PAS. takut tak ada pencen ribu-rubu ka? Bukan JAKIM saja yang sedang bersandiwara, Jabatan Agama di negeri-negeripun sama. Puak-puak ni kata saja ada agama, tapi bab claim hentam semacam saja.

    BalasPadam
  2. Sebuah jamaah kebenaran antara ciri2nya ialah...semakin menuju kemenangan....ahli jamaah nya semakin sikit kerana berlaku tapisan.....jamaah pas ni confirm dah bukan jamaah kebenaran...ia adalah parti anjing suruhan singkatannya...PAS.....masih ingatkah kita jamaah al arqam?....dulu ahlinya 10000 org..berlaku tapisan demi tapisan...yg tinggal kini hanya 4000 lebih aje dibawah jamaah global ikhwan sdn bhd......jamaahnya semakin berkembang hingga ke haramain......tunggulah kita semua suatu kegemparan akan berlaku.....seorang yg dikatakan mati akan kembali semula...dgn suatu kekuatan luarbiasa kerana dibelakangnya ada Allsh dsn Rasul....tungguuuu......

    BalasPadam
  3. Jgn ingat puak2 dalam jabatan agama tu menghayati ajaran agama...makan rasuah pun berlambak, tangguh kerja tu perkara biasa puiii

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baik punya fitnah,bukti tadak,apapun tadak,akhirat sok pandai2lah..

      Padam
  4. bukan lagi rahsia ramai penjawat awam tali barut PAS..mat sabu pun dah sahkan..tapi apa tindakan yg boleh diambil?

    BalasPadam
  5. Dah pencen ni kena lah ikut PAS untuk mencari syurga...sebelom tuh kena laa ikut BN sebab nk cari rezeki...jd kalau PAS menghukumkn segala sumber dr BN adalah harammmmm...maknanya selama ni dia tanggung anak bini dia dengan rezeki haram lahhh...ke camne...kena tanya UAI tuhhh...

    BalasPadam
  6. pakai nampak jakim ni hancur la sikit hari lagi...

    pejuang hamas...

    BalasPadam
  7. kerajaan ptt bt,smua kakitgan kerajaan masa mgundi,tunjukan dia undi apa...lepas tu sapa x undi kerajaan pecat je trus...
    bg kat org2 yg sokong kerajaan& x sokong LGBT nie..huhu

    BalasPadam
  8. kat putrajaya tu melambak org PAS...anak sya 7 kali temuduga pembantu tadbir..penemuduganya adalah org2 dri kelantan siap tanya sokong kerajaan ke sokong PAS ank ni lurus bendul tentulah jwab sokong kerajaan sbb nk daptkan keje kerajaan ..rupa2nya reject awal2 lagi kerana sokong kerajaan..sbb tu kt putrajaya t ramai org PAS yg di bawa masuk oleh penemuduga dri kelantan ni....sbb niat mereka nk hancurkn parti pemrintah dari BN...adakh ank saya tidak layak semasa temuduga...klu rasa x layak jgn lah di pnggil untuk menghadiri temuduga sampai 7 kli....

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online