BREAKING NEWS

"Wahai blogger Umno.., takutlah azab Tuhan..." - Nor Manuty.

Ketua Penerangan KEADILAN, Dr Muhamad Nur Manuty mendesak Kerajaan mengambil tindakan tegas terhadap penyebar gambar lucah yang kononnya dikaitkan dengan Timbalan Presiden KEADILAN, Azmin Ali.

Kata beliau, tindakan jahat Umno itu berterusan dengan harapan bagi menjatuhkan potensi pemimpin Pakatan Rakyat (PR).

“Kita desak ambil tindakan segera, ini satu lagi kejahatan Umno yang suka aibkan orang. Mereka tidak pernah takutkan azab Allah.

“Umno sebenarnya sudah ketandusan idea sehingga sanggup menggunakan isu-isu seks untuk jatuhkan pemimpin PR,” katanya kepada Keadilan Daily.

Muhamad Nur berkata, usaha mengaitkan Azmin dengan isu gambar seks tidak akan mampu menggoyahkan sokongan kerana rakyat mula sedar itu hanya fitnah Umno.

“Umno sudah terdesak, terpaksa membuat kerja-kerja gila tanpa pertimbangan moral.

“Sama juga akhbar Umno yang menjadi penyebar fitnah, sebab itu tokoh wartawan India mengatakan laporan media kerajaan tidak ada nilai lagi. Sebaliknya media dan sembang-sembang mereka lebih dipercayai,” katanya.

Semalam, blog pro Umno antaranya, papagomo.com dan brojinggo.blogspot.com menjadi penyiar utama gambar lucah tersebut sehingga menjadi berita muka depan akhbar propaganda Umno khususnya Utusan Malaysia hari ini.

Bagaimanapun, Azmin mengecam sekeras-kerasnya fitnah itu yang mengaibkan beliau dan keluarga.


p/s: Hahahahahahaha..., si tolol Manuty ni nak nasihatkan blogger supaya takut azab Tuhan? Pergi nasihatkan Anwar dan ASSmin dulu la bodoh!!!

27 ulasan :

  1. Mangkuk ni cakap pakai otak atau kepala lutut..

    Siapa yg tak takut azab tuhan????

    Sebab kita takut azab tuhan lah , kita dedahkan supaya rakyat tak tersalah pilih pemimpin..

    Aku takut azab tuhan kalau pemimpin rosak akhlak, rendah moral, penyokong gay & LGBT jadi pemimpin...Takut kita semua kena musnah macam zaman nabi Luth

    BalasPadam
  2. ENGKAU SURUH ORANG TAKUTKAN ALLAH SWA...ENGKAU TAK TAKUT KE PILIH PEMIMPIN KALAU BENAR PERLAKUAN SEDEMIKIAN RUPA...BANYAK CANTIK

    BalasPadam
  3. Alahai Muhammad Nor Manuty, apa la punya Dr kamu nih...baik rendam je title Dr tu dalam lubang taik. Kamu ni berhajat sangat nak jadi Pak Menteri portfolio apa dalam kabinet Anwar Brahim sampai sanggup buta mata hati utk duduk tenang2 tengah malam dan fikir, dalam banyak2 petunjuk mengenai Anwar yang Allah beri, campur tolak dengan perangai Anwar yang kuat kelentong, tak akan tak boleh perasan lagi...Betul...aku dulu terpikat gak dengan pidato anwar...tapi bila satu hari dengar ceramah Anwar dan semasa dia cakap pasal ekonomi aku boleh perasan dia ni nak kelentong aku kah...kalau orang tak mengaji ekonomi mungkin akan rasa Anwar hebat sebab dia boleh petik teori itu teori ini, tokoh ekononomi itu tokoh ekonomi ini...lama-lama aku perasan ini kes hafal skrip ekonomi nih...memang betol la dia kaki kelentong sampai Dr Muhamad Nor Manuty pun boleh dikencingnya....

    BalasPadam
  4. Patutnya nasihat tu Dr ajukan kepada Anwar Brahim dan Azmin. Apa punya 'Dr' Muhammad Nor Manuty nih...betul2 kena kena kencing dengan Nuar Brahim. Tak perlu ada title Dr atau jadi Saintis Nuklear untuk faham perangai kelentong Anwar..Sepatutnya Dr Muhamad Nor yang perlu sedar sekarang dan kembali ke pangkal jalan..hu..hu..

    BalasPadam
  5. yang mendedahkan kena siasat dan diambil tindakan...yang pelaku maksiat dibela dan disanjung.

    BalasPadam
  6. Ingatkan panjang gak akal orang tua nih. Rupanya semput juga. Ko tak boleh terima ke yang boss kamu tu kaki hayun kiri dan kanan. Rosak, rosak. Harap kan tua je. Akal tak da.

    BalasPadam
  7. Memang bangsat...kalau antatunya tu tak takut ke buat fitnah? Allah dah tunjuk pun tak nampak lagi?.

    BalasPadam
  8. Salah satu tuntutan Bersih Pembangkang mahukan laporan media yang bebas dan adil. Adakah akhbar Pembangkang dan media PR berlaku adil?. Dari muka depan hingga ke muka belakang tidak ada suatu pun yang kerajaan BN buat betul kepada mereka. Selepas Demonstrasi kepala lembu OGOS 2009 di SUK Selangor ramai wartawan datang bertemu penduduk Seksyen 19 Shah Alam. Wartawan TV Selangor tidak benarkan penduduk cakap perkara negatif terutama gangguan kuil kepada penduduk Seksyen 19. Jadi berita yang keluar selepas itu dalam media PR semua memuji usaha kerajaan Selangor pindahkan kuil yang tidak dilakukan oleh kerajaan BN dahulu. Pemimpin PR tutup kesalahan mereka bila timbul isu dengan menuding jari kepada UMNO. Kami semak blog pemimpin Islam PR dalam isu demonstrasi kepala lembu hanya menyalahkan penduduk Islam sedangkan fakta sebenar kenapa demonstrasi berlaku mereka tutup kerana menjaga hati bukan Islam. Pemimpin Islam PR tidak peka untuk menjaga sensitiiviti umat Islam. Sikap wakil-wakil rakyat bebas lebih baik daripada wakil rakyat PR sekarang. Selepas berkuasa beberapa negeri ramai pemimpin PR bersikap ego dan kurang diplomasi .

    BalasPadam
  9. Ish..ish si Kutty ni, kau pun tak lama lagi akan meninggalkan Nuar, atau Nuar tinggilkan kau.. tengoklah. UMNO jugak yang kena tuduh oleh dia ni. Kan Hj Hadi yang suruh dedahkan segala keaiban pemimpin... blogger ikut je lah.. nanti tak dengar nasihat pulak..

    BalasPadam
  10. apa punya mangkok hanyun punya pandikutty manutty nie nama pun macam paria patutlah cakap macam batu besaq kepala dalam ada....ASSmin yang buat onar kita pulak dipersalahkan deyyyyyyyy inasollenguy amma.

    BalasPadam
  11. hahahahahaha³, dari ko desak diambil tindakan pada blogger polong tak bertuan ni, baik ko desak anak pak brahim tu bertaubat dari maksiat, memecahbelahkan orang melayu, menjadi ejen yahudi di malaya dan merosakan generasi muda menjadi barua politik dia. nasihatkan poknik skali dari mengeluarkan fatwa gila.

    BalasPadam
  12. suruh mangkok ini nasihat kotek bengkok tu dulu supaya takut dengan Tuhan. kaki plurisme memang sial dan bangsat punya orang

    BalasPadam
  13. biarkan aje dia nak tunjuk alim kononnnnnn.....dia nampak saja buat tak nampak

    BalasPadam
  14. Haji Hadi kata WAJIB dedahkan aib pemimpin.
    -DetikDaily bertarikh 27 Ogos 2009
    Haji Hadi berkata:
    “Saya ingin menarik perhatian, dalam pilihan raya kecil di Permatang Pasir sebagai contoh, Umno dan Barisan Nasional mengatakan kita tidak boleh menyebut keaiban seseorang, sedangkan pilihan raya adalah suatu amanah yang besar untuk rakyat memilih pemimpin.
    Di mana dalam amanah memilih pemimpin kita wajib mendedah peribadi orang yang hendak dipilih itu, adakah ia seorang yang benar-benar adil, tidak fasik dan tidak melakukan perkara-perkara yang boleh menjatuhkan maruah.

    Itu satu tanggungjawab agama yang tidak termasuk dalam perkara yang membatalkan pahala puasa. Ini jelas diperkatakan oleh ulama-ulama dalam kitab mereka, khususnya dalam perkara yang seperti ini.
    Bahkan, dalam perkara saksi di mahkamah, saksi dalam perkahwinan pun kita kena dedahkan peribadi seseorang. Inikan pula untuk memilih wakil rakyat dalam satu kawasan yang mewakili rakyat untuk membuat dasar dalam Dewan Undangan Negeri (Dun).
    Maka, ia perlu ditelitikan dalam perkara maruah dan peribadi pemimpin ini.”

    dalam bab ini manuty kena berguru dengan haji adi.

    BalasPadam
  15. apa lagi Dr ... buat lapuran Polis la tunggu apa lagi ... Suruhanjaya DiRaja pun boleh ... baru kita semua boleh tentukan ... video ... aktor ... aktres ... semuanya sekadar lakunan ..
    ada brani ka Drrrrrrr ......... ????

    BalasPadam
  16. Kalau takut Pada Tuhan suroh lah dua jembalang maksiat tu pergi SUMPAH Laknat !. Apa, Susah sangat ke nak buat sumpah Kalau jembalang bertopeng MANUSIA tu kata mereka tak lakukan maksiat keluarga 69.....sahingga mereka me lakukan Sumpah Dan serahkan DNA baru blogger yang perihatin ini Akan percaya Pada MANUSIA munafik tersebut termAsuk Mamak cendol ni....

    BalasPadam
  17. MAMAT KUTTY NI NAK AJAK ORANG LAIN TAKUT TUHAN.....GELI GELEMAN AKU MENDENGARNYA,SEBELUM MELIHAT DAN MENASIHAT ORANG CUBA MAMAT KUTTY TOLOL NI BUKA SELUAR DAN KELUARKAN KEMALUAN HALAKAN ANU KAU TU PADA TEMPURUNG SILA CERMIN DIRI DENGAN AIR KENCING KAU TU......ITU SAJA STANDARD PUAK PUAK PEMBANGKANG...TAK PAYAH BERCAKAP DAN BERHUJAH SECARA ILMIAH DAN CERDIK SEBAB NEREKA TOLOL DAN TIDAK AKAN PAHAM...TERUTAMA SEKALI NIK AZIZ,

    BalasPadam
  18. PENCACAI UMNO KALAU BERCAKAP MACAM ORG BODOH SEBAB TUHAN TARIK IMAN SEBAB TAK DAPAT BEZA MANA TAIK KEMBU MANA NASI KERABU.NI HASIL DIDIKAN UMNO BIAR ORANG MELAYU BODOH DULU KINI DAN SELAMA LAMA

    BalasPadam
  19. Kenapa tahap bangang Dr Manuty ala kotey ni ditahap maksimum dan tak sepatutnya jadi DR dia ni..Dr kalau nak tau inilah azab kecil allah pada insan bernama ass min ni..adakah DR lupa waktu skandal seks pemimpin MCA dulu sapa orang yang beria2 menayangkan nya bukan juak-juak PKR?kenapa tak DR nasihat seperti sekarang..bila terkena pada PARTI sendiri bermulalah segala fatwa dari golongan seperti DR ni!!!!!Kerana takut azab allah lah blogger2 ni keluarkan foto ass min yang diblurkan agar ass min sempat bertaubat sebelum IZRAIL memberi salam pada nya..Ada otak yang dianugerahi allah sampai dapat title DR tu.. gunakanlah ianya wahai DR Manuty KOTTEY..

    BalasPadam
  20. anjing pandikutty ni lagi tak takut azab ALLAH TAALA...

    tanpa siasatan menyeluruh ko dan fitnah org...

    meme kelas ko ni dalam arena politik masuk parti sundal kaki jubur,puki dan mulut...

    pejuang hamas...

    BalasPadam
  21. Tanpa Nama says:
    3 Mei 2012 12:55 PG

    PENCACAI UMNO KALAU BERCAKAP MACAM ORG BODOH SEBAB TUHAN TARIK IMAN SEBAB TAK DAPAT BEZA MANA TAIK KEMBU MANA NASI KERABU.NI HASIL DIDIKAN UMNO BIAR ORANG MELAYU BODOH DULU KINI DAN SELAMA LAMA
    ____________________________________________
    pencacai pakatan plak maksiat selama-lamanya...

    pejuang hamas...

    BalasPadam
  22. ANON 12.56 NIE KALAU X TAHU NAK BERPOLITIK DUK JAUH2 LAH.KITAORG DEDAHKAN BUKAN NAK STIM TETAPI TANGGUNJAWAP KAMI UNTUK DEDAHKAN SALAH LAKU PEMIMPIN PAKATAN.MORAL HANCUR MACAM MANA NAK JADI PEMIMPIN.KALAU KORANG DAPAT VIDEO PEMIMPIN BN MACAM NIE CONFIRM SETAHUN KORANG PAMERKAN....

    BalasPadam
  23. Doktor dia Anwar yang sponsor, guna duit kerajaan lagi.

    BalasPadam
  24. ayat tu dia patut tujukan kat pembangkang dan penyokong LGBT..hari2 sebar fitnah..

    BalasPadam
  25. kan dah kena nor manuty pandikutty. yang hang dok jolok sapa suruh. baik hang p jolok jubuk bos hang kan lagi baguih...tumpang gelak kah kah kah kah

    BalasPadam
  26. ko orang kuat anwar, tentu ko dok sokong anwar, cuba ko ambik cuti dua tiga bulan tak sokong anwar, tengok anwar dari jauh as a neutral man baru ko nampak siapa anwar, kalau dok bawah ketiak anwar selalu tak kenal lah dia, stay away from anwar for few months, than you know his true colour,.. dah ramai kawan dia keluar dari bawah ketiak dia dah sedar who is this anwarjii..

    BalasPadam
  27. hei nuraisssssssss,,

    byk cantik kaou ..kau jenis x tau bsyukor.. parti yg. kau maki tu lah yang jaga kau dan bangsa/agama tau takkkkkkk? nak hrp pas pis pus mampusssssssssssssssss. tatak bole halap!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online