BREAKING NEWS

Pok Nik "Father Of Kafir" ?? PAS bagi tempoh 24 jam untuk Rahim tarik balik

Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Rahim Noor diberi tempoh 24 jam menarik balik tuduhan terhadap Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang dianggapnya “bapa kafir”.

Pengerusi Lajnah Undang-undang dan Hak Asasi Manusia PAS Kelantan, Hisham Fauzi berkata, kenyataan bekas ketua polis negara terbabit jelas tidak matang dan bersifat fitnah.

“Oleh itu kami memberi tempoh 24 jam untuk Rahim menarik balik kenyataan tersebut dan memohon maaf secara terbuka kepada Tuan Guru Nik Abdul Aziz.

“Sekiranya beliau didapati gagal menarik balik kenyataan fitnah tersebut, kami tidak akan teragak-agak mengambil tindakan mahkamah terhadapnya,” katanya di sini.

Bekas Ketua Polis Negara itu dalam kenyataan dalam sebuah akhbar berbahasa Inggeris hari ini melabelkan Tuan Guru Nik Abdul Aziz sebagai “bapa kafir” kerana dianggap mengelirukan umat Islam ekoran kenyataannya wajib menyokong Bersih 3.0.

Sebelum ini Menteri Besar Kelantan meminta rakyat keluar beramai-ramai pada himpunan Duduk Bantah pada 28 April lalu sebagai tanda membantah ketidakadilan dan kewujudan daftar pemilih yang meragukan.

Hisham berkata, kenyataan Rahim begitu melulu sekali dan langsung tidak mencerminkan seseorang yang memegang jawatan tinggi dalam pasukan polis.

Oleh itu kata beliau tindakan undang-undang akan diambil sekiranya bekas ketua polis terbabit tidak menarik balik kenyataan dan memohon maaf dalam tempoh ditetapkan.

16 ulasan :

  1. patutnya pengerusi lajnah tu saman dulu nik aziz tu...hidup lama jadi murshitdol amPAS pun x guna kalau menyesatkan akidah umat islam.

    BalasPadam
  2. uish kalau kenyataan tan sri rahim tu tidak mencerminkan seseorang yang memegang jawatan tertinggi polis adakah kenyataan nik ajis tu adalah mencerminkan seseorang yang tinggi ilmu agama nya???

    BalasPadam
  3. hahahaha...padan muka si wali terompah tu...tan sri rahim noor dah kasi tembak tepat nye...caiyok aa rahim noor...takde main playsafe nye...jgn tarik balik statement tu...lwn je kat mahkamah nanti...

    BalasPadam
  4. Nik ajis bukan kapir, islam pun bukan...dia ialah seore ISLE (loghat kelate) yang suka mengkapirkan ore ISLE yang lain...maka tak salahlah kalau org lain mengkapirkannya pula.

    BalasPadam
  5. Pada pandangan saya Jika demikian kenyataan Tan Seri Rahim Noor, SAYA MEMANG SETUJU DAN ianya memang bertepatan dengan ajaran Islam. Nik Aziz sendiri berkata maki hamun dibenarkan dalam islam. Dan ajaran islam juga berkata jika bersubahat dengan kafir harbi memerangi islam maka itu jatuh hukum kafir. Nik Aziz derma wang saku sendiri untuk penyokongnya menyertai bersih 3 menujukkan dia bekerjasama DAN MENYOKONG dengan TINDAKAN kafir harbi. Ambiga adalah penyokong dan pejuang kebebasan sex songsang dan persamaan agama DAN DIA PANGANJUR bERSIH 3. Ini bermakna Ambiga adalah kafir harbi. Nik Aziz merupakan ketua sebuah pertubuhan politik yanG nyata dan sahih adalah kaFir harbi. Oleh itu sesuailah jika Tan Seri Rahim Noor gelarkannya bapa kafir. Nik Aziz gelarkan orang macam-mcam tetapi tak ada pula orang yang nak bawa ke mahkamah. Oh... bila orang kata Nik Aziz bapa setah tahu marah pulak. "INILAH YANG DIKATAKAN WAL HARAMMU WAL HALAKU".

    BalasPadam
  6. itu lah perangai buruk puak Pas, bila depa kafirkan orang Umno, tak sorang pun orang Umno ambil kisah. sebab orang Umno ni cerdik dan faham islam tu bukan hak milik Nik Aziz dan orang2 Pas tapi adalah milik semua manusia yang berimankan kepada Allah swt.

    Nik Aziz boleh kata orang Umno kafir seratus ribu kali pun, tapi bulu hidung orang Umno pun tak terjejas kerana orang Umno tahu yang nak tentukan kafir tak kafir seseorang itu adalah Allah swt.

    Yang penting kita orang Umno buat apa yang agama suruh dan tinggal apa yang agama larang .. insyallah syurga lah balasannya.

    BalasPadam
  7. org kelantan dah lebih 20 tahun trpedaya dgn isu kafir mengkafir ikut fatwa pas...kali ni kena buku dgn ruas....apa rasanya...org pas suka mengkafir sesama islam..p cermin muka dulu sblum nak saman bekas igp tu..dia ada fakta sbb tu dia berani cakap...setakat pemuda pas nak saman takde kesan kat dia sbb dia bukan org politik...tapi pemuda pas melalak ni sokong pemimpin pas yg dah sesat akidah lg dosa besar...

    BalasPadam
  8. AKU RAKYAT KELANTAN DAN AKU AMAT GEMBIRA DAN BANGGA DENGAN KENYATAAN YANG DIKELUARKAN OLEH RAHIM NOR TERHADAP MENTERI BESAR AKU.....TERIMA KASIH DAN TAHNIAH AKU UCAPKAN KEPADA TAN SRI NOR DI ATAS KENYATAAN TERSEBUT....SELAMA INI TIADA SIAPA YANG BERANI DAN TERGAMAK UNTUK MENGELARKAN MENTERI BESAR AKU SETERUK ITU.....HANYA RAHIM NOR SAHAJA YANG MAMPU BERBUAT DEMIKIAN...TERIMA KASIH..TERIMA KASIH..TERIMA KASIH DAN TAHNIAH......INSAN MULIA PAS TAK PAYAH MELATAH DENGAN KATA-KATA ITU.....SEMUA YANG DI[PERKATAKAN OLEH RAHIM ITU ADA KEBENARAN DAN TERAMAT PATUT SEKALI.....TELAH BERABAD NIK AZIZ MEMPERLEKEHKAN ORANG LAIN, MENGKAFIRKAN ORANG LAIN DAN MEMPERTIKAI KEISLAMAN ORANG LAIN......APABILA ISU INI TERKENA KEPALA OTAK SENDIRI SABARLAH KERANA IA SEBAHAGIAN PERJUANGAN,,,DAN KESABARABN ITU SEPARUH DARIPADA IMAN.......KEPADA NIK AZIZ TELANLAH KEPAHITAN INI SEBAGAIMANA ORANG LAIN YANG KAMU TELAH KAFIRKAN DAN PERLEKEHKAN DAHULU.......MEMANG SAKIT DAN PEDIH KAN...BEGITULAH JUGA ORANG LAIN YANG MERASA TIKAMAN LIDAH JAHAT MU.........SEKALI LAGI AKU UCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH KEPADA RAHIM NOOR JASA MU AKAN KU KENANG SEPANJANG HAYAT.....H

    BalasPadam
  9. POOOOOOOOOOOOOoooooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiii!!!!!!! nak saman pulak,dulu kapirkan orang UMNOsampai ada bercerai berai,selambaaaaaaaaaaaaaje!ada UMNO kesah!

    BalasPadam
  10. sedap jugak apa yg pak rahim kita sembur kat moshe nik ajis nie...

    pejuang hamas...

    BalasPadam
  11. aku x brape bekenan ngn nik aziz. tpi ak x stju gk kalo kite ktuk2 die smpai cmtu skali. ak rase cm xprlu kot. tahla korg...

    BalasPadam
  12. segala tuduhan dan kata2 pihak pas telah balik semula kepada mereka..oleh itu jangan melatah..

    BalasPadam
  13. PAS = Parti Ajaran Syaitan
    ajis tu pulak bpk setan.
    suka sgt kapirkan org...bila org kapirkan dia mrh lak haha!
    sedar2 la diri oi!

    BalasPadam
  14. saya sokong99.99% kenyataan tan sri rahim...nik aziz mmg father of kafir!! dia yg menyesatkan umat islam PR & umat islam keseluruhan amnya. Tan Sri Rahim tak perlu minta maaf...itu bkn fitnah tp KENYATAAN!!!! Yg suka tabur fitnah adalah kafir nik aziz, hadi awang, mat sabu, badrul, anuwar, azmin & semua pemimpin PR!!! FUCK YOU LAH PR...KISS ANWAR KAFIR ASS!!!

    BalasPadam
  15. HAHAHAAAA....PADAN GAN MUKO MU NIK NAJIS! RASAKAN SENDIRI SEBGIMANA MU KAFIR2KAN ORG ISLAM YG LAIN!!! KAMU YG TAK MATANG & KAMU LAH JUGA YG TABUR BERAK FITNAH MERATA2!!! ORG YG KAMU KAFIR2KAN TERUTAMA TUN MAHATHIR...TAK SAMAN PUN KAMU SBB DIA TAU KAMU TU GILA FATWA MERAPU & DIA MASIH WARAS DRPD MELAYAN FULAMAK MCM KAMU NIH...SEWEL!! KNP KAMU MELATAH, NYANYUK NAK SURUH TAN SRI RAHIM TARIK BALIK PERKATAAN "FATHER OF KAFIR" KAT KAMU??? DAH HILANG KE KESABARAN, KEIMANAN KAMU...? DAH TAK BOLE KAWAL LAGI KE AMARAH TU??? KATA FULAMAK TERSOHOR...!! NAH AMIK PAKU KERAS KAFIR KAAAAAU...!!! SABAR YE...KANG KENA BUAT PINTASAN JANTUNG LAK KANG...KANG KONG-KALI-KONG! BERTEPUK ORG 1MALAYSIA TAK SEMPAT NAK PRU13 NOKKKK!!

    BalasPadam
  16. Saman lah kalau dah nak saman. INGAT kami orang UMNO ada cukup bukti nak saman Aziz tu.

    Angkaranya lah berlaku perpecahan di antara umat Islam. Cerai berai suami isteri, anak menderhaka kepada ibu bapa lantaran perbezaan fahaman politik.

    Masyarakat sekampung berpecah belah kerana kedujanaan orang yang oerasaan dengan gelaran mursyidul.

    Syabas Tan Sri Rahim kami kuat kukuh bersama kamu. Gengam bara api biar sampai jadi abu.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online