BREAKING NEWS

GEMPAR!!! Imam jadi bisu serta mati selepas maki Nik Aziz... Wohaa!!!!

Kat bawah ni adalah satu cerita yang gua perolehi dari blog puak-puak pentaksub Pok Nik celako.. Tak payah sebut lah ye nama blog tu.. Korang cari lah sendiri..

Yang menariknya.., dorang bercerita tentang betapa keramatnya Pok Nik sampaikan seorang Imam kampung jadi bisu dan akhirnya mati dalam keadaan yang hina setelah memaki hamun Pok Nik..

Wohaa!!! Ajaib tu beb!!! Pok Nik dah lagi hebat martabatnya dari Rasulullah saw kalau mengikut apa yang puak-puak jumud tu tafsirkan..

So.., bagi korang yang selalu maki hamun Pok Nik tu.., bawak-bawak lah bertobat yeee.. Takut nanti jadi bisu lah pulak.. Bukan gua yang kata.., pencacai PAS laknatullah yang kata... Huhuhuhu


Dulu di kampungku terdapat sebuah surau separuh batu separuh kayu, menjadi tempat warga desa mendirikan solat fardu berjamaah, sekarang surau itu sudah tiada lagi kerana di atas tapaknya dibina sebuah masjid mukim.

Waktu itu seorang imam dengan sukarela mengetuai imam solat, sekaligus mengajar fardu ain untuk warga desa terutama muslimat. Bila ada majlis tahlil, sang imam ini dijemput mengetuai pembacaan tahlil. Justeru beliau layak dikatogerikan sebagai antara tok lebai yang disegani di desa ku.

Pada awal beliau menjadi imam dan mengajar agama kepada warga, ramai jamaah datang mengikuti kuliahnya terutama kuliah Maghrib dengan menadah kitab. Tapi tiga atau empat tahun kemudian jamaah semakin berkurangan. Ramai yang tak mahu bersolat dengan berimamkan Tok Lebai itu lagi. Mengikuti kuliahnya juga tak mahu. Akhirnya tinggal beberapa orang saja yang “malu mata” untuk melarikan diri darinya.

Bila ditanya kepada warga, mengapa kalian tak ikut bersolat di surau Tok Lebai Pakcu, masing- masing menjawab “ Tok Lebai Pakcu Paie tu dah berubah, tidak lagi seperti mula-mula dulu. Dulu bagus. Sejak akhir-akhir ini beliau kutuk Tok Guru Nik Aziz Nik Mat habis-habisan dalam kuliahnya”.

Perubahan mendadak Tok Lebai Pakcu itu kononnya setelah beliau mendapat sedikit habuan daripada pemimpin UMNO setempat, sebelumnya tidak begitu. Ramai warga desa puji beliau. Ilmunya lumayan setakat untuk mengajar fardu ain warga desa.

Dari sehari ke sehari sumpah saranahnya kepada Tok Guru Nik Aziz semakin kuat dan lantang, sehinggalah suatu hari Tok Lebai Pakcu jatuh sakit. Permulaannya kurang selera makan, disertai dengan tak boleh bercakap.

Dibawa ke hospital, pernah tinggal di wad, tapi menurut keluarganya, doktor yang merawat memberitahu, masih belum dikenalpasti penyakit apa menyerang Tok Lebai Pakcu.

Saya sempat menjengok beliau. Saat itu tubuh badannya seperti papan sekeping, tersangat kurus. Suaranya hilang. Hanya dua biji mata bergerak-gerak sebagai tanda isyarat kepada keluarganya, meminta air.

Abang ipar saya yang kerap menziarahinya kerana kebetulan rumahnya berdekatan memberitahu; katanya kelmarin keluarga terdekat Tok Lebai Pakcu membisik kepada Pakcu “ Pakcu, kalau ambo gi minta air tawar (air doa) Tok Guru Nik Aziz lagumana, nak minum kah?. Pakcu banyak buat salah kepada dia, dok kata macam-macam kat Tok Guru, sedang Tok Guru tak buat salah apapun kepada Pakcu.”

Mendengar kata-kata keluarganya itu, serta merta terbuka biji matanya, kepalanya bergerak-gerak, seolah-olah bersetuju dengan cadangan keluarganya. Tapi saat itu Tok Lebai Pakcu hampir nazad. Beliau menutup usia beberapa jam selepas itu.

Saya tidak mahu meletakan sakit dan matinya dikeranakan Tok Guru Nik Aziz Nik Mat. Sakit serta ajalnya sudah ditentukan Allah SWT.

13 ulasan :

  1. Atuk kau, Yang memati & menghidupkan itu ialah ALLAH saja.
    Yang memaki hamun Nabi Mohammad SAW, (wa i'zubillah) pun ada yang masih hidup lagi,

    Nabi ko Nik Aziz kah???

    BalasPadam
  2. LEMBU PASRAEL SAJE NK NAIKKAN HARGE SAHAM WALLY SLIPAU YG DH JATUH MERUDUM KENE HEMPAP AIR BEKELADAK ATAS KEPALE DIA BROO KEHKEHKEH

    BalasPadam
  3. Semoga cepat sampai ajalmu.. NICKY AZIZIL (n.ajis) !!

    (aku bukan imam..bukan dibayar mana2 pihak)

    BalasPadam
  4. Kene tulah nabi N.Ajis??? Darah keluar banyak ikut mulut tu, N.Ajis kene tulah dari sape pulak????

    BalasPadam
  5. tu la...jgn sekali2 kutuk wali agung PAS nie dpn orang ramai...bukan ke dia yg janjikan sorga pd sesiapa yg wala' pd nye..??hehehehe....

    BalasPadam
  6. haha, power sungguh nik aziz. cerpen di atas seolah2 nak kata dia tu tuhan ke apa, buleh bunuh orang. Ajal maut di tangan Allah, kalau Dia nak kita mati, kita mati. Bukan di tangan TGNA

    Sedangkan TGNA sendiri maki PM kita....tapi yang peliknya PM kita makin gah dan maju. TGNA pula yg sakit keluar masuk spital. Apakah??

    BalasPadam
  7. Celakalah Nik aziz..dia ni lah ulama su(ulama jahat) akhir zaman sebagai mana yg dinyatakan dalam hadith2 Rasulullah s.a.w.

    BalasPadam
  8. kalau benar ustad ni wujud aku katakan mati beliau penuh dengan dugaan yg menjadi penghapus dosa...

    kepada nik aziz,
    KEPALA BUTUH!!!

    kepada penjilat tegar nik aziz kita tgk mcm na dia kojol nanti...

    pejuang hamas...

    BalasPadam
  9. Kita mohon Allah cabut segera nyawanya bukan kerana ape...tapi kerana mahu menyelamatnya umat Islam dari berterusan terpesong dari ajaran Islam sebenar....

    BalasPadam
  10. aku respek kepada semua yg mempunyai ilmu agama..tak kira sessiapa pun....tak payah nak maki n kutuk ..cermin diri dulu..

    BalasPadam
  11. jangan jadi bodoh dengan melihat dari web22222222 yang belom tentu benar dar sahih....jangan cari dosa..ya...banyak orang bodoh kat sini rupanya

    BalasPadam
  12. AKU NAK CABAR KUASA NIK AZIZ, AKU NAK KATA NIK AZIZ CELAKA...BERDOALAH WAHAI WALI SELIPAR SEMUGA AKU PECAH PERUT.....MU INGAT WAHAI PUAK PAS DARJAT NIK AZIZ NI SAMA DENGAN DARJAT DAN PEMIKIRAN BUDAK-BUDAK HINGUSAN...SITUA BANGKA NI TAK PERNAH CERDIK DAN TAK PERNAH MATANG...SIA-SIA SAJA USIA TUA TAPI BERFIKIRAN LAKSANA ORANG TAK MENGAJI.....AKU RASA DIA LAGI BANYAK DARI DOSA-DOSA MANUSIA BIASA.....24 JAM MENGATA ORANG,24 JAM MENHINA ORANG, 24 JAM MENGAJAR BENDA KARUT,MENGAJAR KEKERASAN DAN KEMUSNAHAN.....MU TOLONG LAH FIKIR MASALAH RAKYAT, MASALAH AIR, MASALAH KERJA DAN MASALAH SOSIAL MUDA-MUDI......KALAU NIK KERAMAT MENGAPA DOA PECAH PERUT DIA TAK PERNAH MENJADI...DOA SITUA KUTUK NI SAMA NILAI NYA DENGAN DOA-BUDAK-BUDAK TADIKA BERDOA SEMASA NAK MAKAN.....ITU SAJA DARJAT POK NIK .........

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online