BREAKING NEWS

EKSLUSIF !!! Puak-puak PAS patut suruh Pok Nik jampi air Empangan...


Artikel ni gua buat khas untuk para penyokong PAS dan pentaksub Pok Nik yang masih lagi berpegang kepada adat mengagungkan air jampi..

Dalam artikel sebelum ni, gua tak kata salah bila bacakan ayat Quran pada air sebagai usaha menyembuhkan penyakit.., tapi gua fokuskan kepada puak-puak yang anggap Pok Nik sebagai wali keramat yang mampu tukarkan air mineral kepada air mustajab..

Beb..., setahu gua.., Tuhan tak suruh kita mengharapkan orang lain untuk berdoa serta merintih bagi pihak kita atas sesuatu perkara..., adalah lebih elok jika diri sendiri yang menyampaikannya.

Jadi perlu ke kita cari Pak Dukun dan ulamak politik untuk 'ruqyah'kan air mineral bagi menyembuhkan sesuatu penyakit atau menerangkan hati perut? Bukan ke kita sendiri pun boleh buat beb?

Kepada puak-puak penyokong Pok Nik yang kata gua ni jahil bab agama.., gua akui bahawa gua MASIH jahil lagi.. Bukan ke ilmu tu perlu dituntut selagi kita masih hidup?

Dan gua suka untuk ingatkan pada puak-puak PAS dan penyokong Pok Nik.., tidakkah setiap hari korang yang mengaku alim tu melafazkan..,

"Ya Allah hanya kau yang disembah, tempat daku memohon pertolongan"..


Bukankah dalam doa iftitah seringkali dorang yang lebih cerdik dari gua tu membuat akujanji...,

“Sesungguhnya solatku, ibadatku, hidupku dan matiku.. hanya untuk Allah Tuhan pencipta Alam”..?


Dan takkan puak-puak penyokong Pok Nik lupa dalam al-quran Allah dah berfirman..,

“Jangan menyandarkan sesuatu di antara makhlukKu selain dariKu”.

Dan Allah berfirman lagi...,

”Sesungguhnya daku memakbulkan segala doa bagi mereka yang berdoa kepadaKu dengan bersungguh-sungguh walau di bumi mana mereka berada”.

Oleh tu.., gua menyeru kepada puak-puak PAS dan para penyokong Pok Nik yang maki hamun gua dalam artikel sebelum ni.., belajarlah berdoa sendiri yee...

Doa lah dari hati.... Doa lah berkali-kali beb selagi boleh... Sesungguhnya hanya kita sahaja yang tahu apa yang kita rasakan.

Merayu, merintih dan menangislah di tengah malam sunyi kepada Allah yang menjadikan langit dan bumi.., bukan kepada Pak Dukun dan bersusah payah bawa berbotol-botol air mineral untuk dijampi...

Gua yakin.., jika benarlah puak-puak tu percaya hanya Allah yang layak disembah dan tempat mereka mohon pertolongan.., dorang akan beriktikad untuk menyembah dan beribadat hanya kepada Allah yang maha kuasa saja beb.., bukan kepada Pak dukun politik sambil menadah botol air mineral untuk diludah selepas dibaca doa...

Jom layan pesanan dari Ustaz Fathul Bari dulu... Peace!!!

13 ulasan :

  1. PAS ni dah sesat giler babi..nak gelak aku tengok berlunggok Air Mineral..hahahahahaha...apalah jumud nak mampos org islam kita ni...yakin pada jampi air mineral...lari gila dah akidah dia orang ni...minta dan berdoalah terus Kepada Allah SWT..bukannya gi taksub kat Air mineral tu..bodoh nak mampos...ni lah punca jatuhnya murtad dan kafir tanpa disedari kerana percayakan mustajab Air Mineral dari kekuasaan Allah SWT. kerja syaitan dan dajal jer mcm ni.Silap2 air mineral tu kilang Cina kafir yg botolkan..hahahahhahahaha.

    BalasPadam
  2. INILAH PERLAKUAN KURAFAT.NABI MUHAMMAD TAK PERNAH BUAT KERJA MACAM NI.LEBIH BAIK PERGI JAMPI KAT TASIK PEDU ATAU EMPANGAN BERIS DAN SELURUH RAKYAT KEDAH PI CEDOK AIR DISITU.
    KALAU AMALAN INI BENAR LEBIH BAIK NABI JAMPI AIR DALAM TELAGA ZAMZAM UNTUK TERANGKAN HATI KAUM QURAISY.ABU LAHAB,ABU JAHAL DAN LAIN-LAIN SENANG PELUK ISLAM BILA MINUM AIR ZAM-ZAM SUMBER AIR DIMEKAH.. TAK PAYAH TERUK BERDAKWAH .
    nampak sangat nik aziz nii dah kafir

    BalasPadam
  3. salute la bro.TERBAEKK..hahaha.....

    BalasPadam
  4. mula2 suh jampi air pastu penganut pas akan jadi mcm penjilat tegar pemimpin syria yg sanggup mereka ketepikan tuhan yg 1 dan sanggup sujud pada gambar presiden tersebut...

    klau ALLAH nak uji air yg moshe n.ajis ni bt mustajab confirm penganut yg bahalol akan lakukan seperti org syria...

    maklum la kan ke sekarang ni pas dan syiah dan bleh dok bawah 1 panji...

    pejuang hamas...

    BalasPadam
  5. Nik Aziz yang gila glamour tu sukalah buat kerja macam ni untuk menunjukkan dia seorang yang alim dan warak. gambar mengambil wuduk pun nak dipromosikan. Di kelantan gambar nik aziz ada di merata tempat malahan dalam rumah lagi. mengalahkan artis bro....

    BalasPadam
  6. hahahaha makin meroyan laa pencacai n.ajis keramat ko kerjakan bro...

    BalasPadam
  7. woi admin!ko ni xpernah baca hadis ko???...aku raso mu ni jahil dr segi agamo...banyok lagi mu keno blaja..ni la dia balaci umno..buat tuduhan tanpa usul periksa telebih dulu..mgkin mak bapok mu xdidik mu dgr ajaran agama yg betul sb mok pok mu pon umno jugok...kan3...kome2 kt atas sana tu mgkin semua jahil dr segi agama...xpe,mgkin satu ari korang semua akan dpt hidayah...slm taik buat korang semua...peace baruan umnooo...admin,mu jgn pulok x entry aku kt wall nie yea...hehehhhee...umno,mampus beb...

    BalasPadam
  8. Lebai Pondok Padang Lumat25 Mei 2012 10:27 PG

    Lagi bagus kalau suruh Mursyidut PAS tu jampi air telaga, air Sungai Kelantan air Laut Cina Selatan supaya boleh diguna untuk minum dan bersuci.

    Tak perlulah nak habiskan duit berjuta2 untuk projek air bersih.

    Duit lebih tu boleh bina berhala Buddha lebih hebat daripada yang ada sekarang.

    Serambi Mekahlah katakan!.

    AMACAM, orang2 PAS takkan tak yakin dengan jampi Tok Guru.

    Jangan marah kat aku kerana hangpa yang tunjuk jalan, aku hanya cadangkan. Kalau hangpa marah kat aku bermakna hangpa tak yakinlah kebolehan Tok Guru.

    Orang2 PAS Allah swt suruh kita berusaha kemudian berdoa seterusnya bertwakal agar apa yang kita usaha itu mendapat rahmat dan keredaannya.

    Adakah dengan menjampi air miniral yang telah diproses bersih boleh mengatasi masalah air kotor yang dihadapi setiap hari oleh rakyat Kelantan. Pemerintahan yang ZALIM. Apa yang mereka mampu hanya menyalahkan orang lain.

    BalasPadam
  9. air tu utk buat apa sebenarnya?

    BalasPadam
  10. Tanpa Nama says:
    25 Mei 2012 10:04 PG
    woi admin!ko ni xpernah baca hadis ko???...aku raso mu ni jahil dr segi agamo...banyok lagi mu keno blaja..ni la dia balaci umno..buat tuduhan tanpa usul periksa telebih dulu..mgkin mak bapok mu xdidik mu dgr ajaran agama yg betul sb mok pok mu pon umno jugok...kan3...kome2 kt atas sana tu mgkin semua jahil dr segi agama...xpe,mgkin satu ari korang semua akan dpt hidayah...slm taik buat korang semua...peace baruan umnooo...admin,mu jgn pulok x entry aku kt wall nie yea...hehehhhee...umno,mampus beb...

    --------------------------------------------

    yg kat atas nie plak terlebih minum air jampi pok nik ke tu??teruk nye meroyan sampai naik syeh plak de...

    BalasPadam
  11. Kepada semua manusia bodoh yang mengutuk pasal air jampi tu....sebab mereka tak membaca yang molekul air boleh berubah jika dibacakan ayat-ayat suci Al-Quran, tu bukan air jampi. Tolonglah wahai umat Islam di Malaysia ni, janganlah selalu menghina semasa saudara Islam. ALLAH maha mengetahui segalanya.

    BalasPadam
  12. jgn duk jdi bodo sgt,,kaji dlu...
    x puas ati sgt,,g jupo TGNA trus...
    skoloh ambo dlu pon ado jgok wt gnie,,smaye hajat nge wt air tawar...
    ap masalah nya???

    BalasPadam
  13. yang aku tahu,,cara nie pown salah satu cara kite berusaha...
    jgn jd kolot sgt...
    ko ne tahu,,usaha ade byk cara...
    jgn dk hentam kromo ja taw...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online