BREAKING NEWS

Ambiga akan lari ke luar negara gara-gara Bersih 4.0

Kediaman Pengerusi Bersih 2.0, Datuk S. Ambiga terus menjadi sasaran protes dan yang terbaru, kumpulan peniaga dikenali sebagai Majlis Tindakan Peniaga-Peniaga Kuala Lumpur merancang menganjurkan 'Bersih 4.0' dengan membuka 60 lot perniagaan di sepanjang Jalan Setiakasih 1, Bukit Damansara minggu ini.

Pihak penganjur berkata pihaknya mahu mengajar individu yang bertanggungjawab sepenuhnya ke atas kerugian mereka alami ekoran perhimpunan-perhimpunan Bersih sebelum ini.

Pengerusi majlis itu, Datuk Jamal Md. Yunos, berkata, penganjuran 'Bersih 4.0' berbeza sama sekali dengan perhimpunan Bersih, Bersih 2.0 dan Bersih 3.0.

Menurutnya, dengan 'protes' tersebut, peniaga-peniaga yang terlibat mahu Ambiga merasai sendiri 'nikmat' apabila keharmonian di sesuatu tempat itu dicemari.

"Esok kita akan turun untuk mengadakan lot-lot perniagaan dan kita akan sediakan 60 lot untuk peniaga.

"Pada Selasa, kita akan pergi ke pejabat Datuk Bandar (Kuala Lumpur), untuk memohon assent perniagaan yang akan berlangsung pada 24 dan 25 Mei ini," katanya ketika pelancaran Perhimpunan Bersih 4.0 di Dataran Madras, Lorong Tuanku Abdul Rahman di sini pagi tadi.

Perhimpunan yang mendapat sokongan persatuan-persatuan peniaga serta badan bukan kerajaan (NGO) itu dijangka disertai lebih 10,000 orang dan pihak penganjur menyasarkan pendapatan RM300 hingga RM500 sehari.

Ia akan berlangsung bermula jam 3 petang hingga 8 malam.

Malah, sekiranya mendapat sambutan menggalakkan, pihak penganjur akan memohon assent kekal perniagaan di situ kerana menyifatkan ia sebagai lokasi berpotensi.

4 ulasan :

  1. wakakaka kesian c ambigaDOG ! lari la ko ke luar negara tak payah balik malaysia lagi..

    BalasPadam
  2. bagus semua negeri buat jualan bersama dgn menyokong dan menampal gambar ambiga di gerai2,saya rasa mesti laris jualan,dgn sokongan rakyat yg benci ambiga...ha ha ha.

    BalasPadam
  3. Mungkin cara yang terbaik ajar Ambiga dan semua pemimpin pembangkang yang terlibat menyertai Bersih 1, 2 dan 3. Tindakan mereka semakin melampau semasa rusuhan Bersih 3. Nak harapkan tindakan KDN mendakwa Ambiga dan Anwar Ibrahim amat lambat walaupun banyak laporan polis dibuat. Pihak peniaga sudah lama bersabar dengan kerenah pihak yang mengadakan domonstrasi jalanan. Pemimpin parti pembangkang dan penganjur Bersih sepatutnya sedar kesusahan dihadapi masyarakat akibat tindakan mereka. Sebahagian besar yang menjadi dalang Bersih sudah berusia lebih setengah abad. Mereka wajar dipersalahkan kerana memulakan provokasi kepada pihak berkuasa dan menghasut peserta demo supaya benci pemimpin negara. Anak muda bertindak liar dalam rusuhan selepas arahan pihak tertentu.

    BalasPadam
  4. sekarang kita dapat tengok dengan jelas kuasa rakyat...

    padan muka ambabiga pariako...

    sekarang ko tau la nasib ko...

    tiket ambabiga moshe nik ajis dan benjamin hadi awang bleh beli...

    moshe dan benjamin sentiasa akan mendoakan kesejahteraan ambabiga diluar negara...

    kahkahkah...

    pejuang hamas...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online