BREAKING NEWS

"Polis jahat dan kejam terhadap peserta Bersih.." - Khalid Gereja

Ni ada lagi satu celaka besar dari parti kuffar nirrojim PAS..

Dulu masa Bersih 2.0, si celaka ni kena tembak dengan canister tear gas.. Pasal tu lah kali ni dia serik tak mau turun masa Bersih 3.0..

Kepala pemberontak dari Shah Alam ni dengan bangga nya salahkan Polis yang cuba kawal keamanan negara..

Kata si bangang ni.., walaupun ada peserta demo yang cuba bertindak ganas merempuh Polis, dorang tu patut dipujuk secara lembut.. Bukannya dikasari..

Perghhh... Bangang tak ingat dunia lah statement Khalid barua gereja tu kann... Puak-puak pemberontak laknatullah dah bertindak ganas.., takkan nak suruh Polis cakap baik-baik beb..?

Kalau puak-puak Bersih tu ada otak, takkan dorang nak langgar arahan pihak berkuasa ye tak?

Dan bila dealing dengan puak-puak tak ada otak.., gua rasa tak salah Polis belasah je dorang setengah mampus!!

Bagi gua, puak-puak pemberontak laknatullah tu semua buat menyemak je kalau disimpan dalam negara.

Sama jugak dengan Khalid talibarut gereja tu!! Rakyat mesti singkirkan pemberontak ni kalau dia bertanding lagi di Shah Alam nanti!!!



Anggota Parlimen Shah Alam, Khalid Samad berkata, di bawah Pakatan Rakyat kelak peristiwa seperti himpunan di Pulau Pinang dan Kuantan (perhimpunan Lynas) tempoh hari akan diterima sebagai KPI polis.

Peristiwa seperti di Kuala Lumpur akan dilihat sebagai kegagalan mereka, kata Khalid melalui twitternya hari ini.

Beliau merujuk kepada kekecohan yang berlaku dalam perhimpunan Bersih 3.0 semalam di Kuala Lumpur.

Bagi Khalid , Walaupun dikatakan ada yang cuba merempuh pagar berduri di Dataran Merdeka, menembak gas ke arah ribuan orang yang sedang berkumpul secara aman hanya menjanjikan kekecohan.

"Polis yang pro tidak bertindak begitu, sebaliknya berusaha mengawal keadaan, menjaga keselamatan orang ramai, termasuk pendemonstran kerana polis bersenjata, rakyat tidak," katanya.

Oleh kerana hanya polis bersenjata, tindakan polis mesti lebih terkawal, lebih profesional. Mereka sepatutnya dilatih untuk jaga rakyat bukan memukul rakyat, tambah Khalid yang juga AJK PAS Pusat.

"Bawah PR kelak, polis akan dilatih menjadi pelindung/pembela rakyat. Perubahan ini wajib dilakukan demi masa depan hubungan rakyat dan institusi polis," tegas Khalid lagi.

5 ulasan :

  1. Khalid Samad yang ego menyakitkan hati masyarakat Islam Shah Alam sebab itu dihadiahkan kepala lembu masa demonstarsi di SUK 28/08/2009. Jangan salahkan polis tapi salahkan segelintir pemimpin pembangkang yang berhati kering seperti Khalid Samad, Mad Sabu, Anwar Ibrahim dan ramai lagi. Khalid Samad sanggup menyerang NGO Islam kerana pertahankan kuil Hindu. Penduduk Islam tidak dibela dah dapat hadiah kepala lembu baru ambil tindakan. Semak minaqjinggo Ahli Perlimen Shah Alam pertahan kuil 08/01/2009.

    BalasPadam
  2. kah kah kah mamat gereja ni wat lawok la pulok

    BalasPadam
  3. Perkataan yang kita tulis mencerminkan diri kita sebenarnya. Khalid tak bagus tak pe, siapa yang kenal dan duduk dekat dengan dia pergilah salam dengan dia dalam majlis yang ramai orang berkerumun dan bisik dekat telinga dia ayat yang baik2. Pasti dia mengangguk2nanti.

    BalasPadam
  4. Gila Khalid dgn org2 yg sepatutnya dh lama di buang dr bumi Msia.Klu ko betul nk jihad pergilah dkt negara yg darah korg tue blh bwk korg msk syurga (kononnya.KLu tgk kebnykkn video c laknat nie yg bnyk provok polis.Klu aku jd polis patutnye tembak je pemberontak tk berotak tue tk pun aku cadangkan lain kali guna tentera atau lepaskn aje babi n anjing utk halau org3 gila tue..

    BalasPadam
  5. Najib lagi gila..malah pengkhianat negara. Bagi tanah KTM kpd singapore. Pundek lah Najib. tak layak jadi PM.bengong ahli umno semuanya...masih nak sokong najib.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online