BREAKING NEWS

Video Wee Ka Siong kena boo..

Kesian Wee Ka Siong dari MCA bila dia kena boo dengan puak cina rasis dalam perhimpunan Dong Zong yang direstui oleh DAP..

Perhimpunan Dong Zong tu sebenarnya nak tuntut lebih banyak guru bahasa Mandarin di sekolah-sekolah jenis cina di Malaysia..

Persoalannya, kenapa nak lebihkan guru berbahasa cina? Ini bukan negara China.., ini negara Malaysia beb..

Puak-puak rasis tu kena ingat, bahasa rasmi negara ni ialah bahasa melayu.., bahasa kedua rasmi adalah bahasa Ingeris.. Bahasa Mandarin? Tak ada dalam senarai!

So apa yang dorang kalut sangat nak buat demo haram tu? Nak tunjuk hebat dan nak tunjuk cina-cina lebih berkuasa dari perlembagaan?

Perhimpunan Dong Zong tu didalangi oleh DAP.., maknanya, DAP dan Dong Zong ni satu kandang lah beb..

Inilah jadinya bila cina-cina rasis tu tak sedar dorang berada di negara mana.. Di Indonesia, bahasa cina dah hampir pupus beb.. Sama juga di Thailand..

So.., kalau kaum minoriti tu mengada-ngada sangat, gua harap kerajaan hapuskan je semua sekolah jenis kebangsaan.. Biar puak-puak tu senasib dengan kaum dorang di Indon dan Thailand.

3 ulasan :

  1. Isu sebenarnya ialah pertubuhan racist Dongkey Zong TIDAK MAHU guru-guru MELAYU di Sekolah Cina , bagi pertubuhan racist cina tersebut mereka hanya mahu guru berbangsa cina dan tidak mahu guru bangsa lain . itulah matlamat utama pertubuhan monyet tersebut dan disokong kuat oleh DAP !

    BalasPadam
  2. lagi bukti betapa racistnya dap kafir harbi. melayu2 yang berpakat dgn dap tu memang sebodoh2 melayu..

    BalasPadam
  3. Anwar kalau bab bercakap ..pandai main psikologi rakyat.. padahal semua cakap tu auta belaka..rasanya DS najib patut sambut debat tu..demam Anwar rasanya... Esok masa nak mati, macamana la agaknya tersiksanya Anwar nak hembus nafas terakhir.. tak tahu la...manusia "sakit" macam ni tak akan tergerak hati nak bertaubat!!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online