BREAKING NEWS

Tok Guru minta zakat untuk tebus dosa.. WTF!!!

Ini satu cerita pelik.., ada ke zakat boleh tebus dosa dan boleh jadi jaminan dapat syurga bila mati? Korang jangan terkejut, benda ni benar-benar berlaku beb..

Dan yang minta zakat tu pulak, sorang manusia yang digelar Tok Guru.. Hebat betul Tok Guru tu ye sampai boleh bagi syurga pada pengikut dia..

Inilah jadinya kalau taksub melampau.. Dah tak reti nak bezakan antara yang betul dengan yang sesat.. Nak cari syurga mudah.., last-last dapat free akses ke Neraka... Padan Muka!

Ceritanya macam ni.., demi syurga diimpikan, puluhan pengikut taksub sebuah kumpulan ajaran sesat persis ajaran Ayah Pin sanggup membayar pelbagai jenis ‘zakat pelik’ kepada seorang lelaki yang menjanjikan balasan syurga selepas meninggal dunia.

Pengikut yang percaya sepenuhnya ajaran berbentuk tarekat dibawa lelaki berusia 69 tahun itu sanggup membayar zakat keluarga, zakat perjalanan, zakat kenderaan dan zakat kesihatan diperkenalkan guru ajaran sesat berkenaan.

Sumber Jabatan Agama Islam Perak (Jaip) berkata, guru terbabit yang memperkenalkan ajaran menyimpang daripada Islam turut mempromosikan zakat rohani yang didakwa dapat menggantikan ibadat haji ke Makkah yang menjadi Rukun Islam keempat mengikut ajaran berkenaan.

Menurutnya, guru ajaran tarekat itu dianggap sesat dan menyesatkan apabila turut mendakwa boleh berkomunikasi terus dengan malaikat selain boleh meramal tarikh kematian manusia.

Perkara itu didedahkan bekas pengikut ajaran berkenaan yang mendakwa guru terbabit mempergunakan murid serta pengikutnya untuk memperoleh kemewahan secara mudah.

3 ulasan :

  1. aku ingat tok guru nik aziz.tp perangai pun dah sama.keh keh keh..link kat bawah ni baru cerita pasai tok guru nik aziz.mampuihlah anwar ibrahim kali ni

    http://badutrakyat.blogspot.com/2012/03/hot-video-sah-anwar-ibrahim-biseksual.html

    BalasPadam
  2. akhir-akhir zaman ni manusia memang semakin bodoh dan bahalul. selalunya orang macam ni ilmu ugama tak seberapa tapi nak tunjuk lebai

    BalasPadam
  3. BODOHNYA ADMIN LAKNATULLAH!!!!!!!APA YANG TOK GURU SEBUT ADA DALAM HADIS , HADIS SAHIH LAGI..YA ALLAH KAU BERI LA PENGAJARAN PADA ADMIN,MOGA DAPAT DIJADIKAN PEDOMAN BAGI YANG LAIN..AMIN..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online