BREAKING NEWS

Parasit BERSIH kena halau dari Sarawak...

Ahli jawatankuasa pemandu Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) 2.0, Maria Chin Abdullah kelmarin dihalang daripada memasuki Sarawak.

Beliau ditahan oleh pegawai imigresen setelah tiba di Lapangan Terbang Kuching kira-kira pada pukul 9 pagi.

Menurut kenyataan gabungan itu, Maria ke Sarawak sebagai persediaan pelancaran kempen JOM100 iaitu kempen mensasarkan 100 peratus keluar mengundi.

Sebelum ini, pada Mei 2011, pengerusi Bersih 2.0 Ambiga Sreenevasan bersama seorang lagi jawatankuasa pemandu Wong Chin Huat turut dihantar pulang oleh Kerajaan Negeri Sarawak.

Seksyen 67 Akta Imigresen jelas melindungi hak warganegara yang memasuki Negeri Malaysia Timur untuk tujuan menghubungkan aktiviti politik yang sah," kata kenyataan itu.


p/s: Tahniah Pehin Seri Taib!! Macam tu je nak ajar puak-puak yang tak reti nak hormat keamanan di negara ni. Lain kali bukan setakat halau je.., patut suruh puak-puak tu berenang balik ke semenanjung. Biar dorang tau bukan semua rakyat suka pada dorang. Hahahaha...

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online