BREAKING NEWS

AWAS!! Bekas minuman hina Islam di Sunway Piramid..

Gua terbaca dalam satu blog kengkawan mengenai bekas minuman di sebuah pusat membeli belah yang secara tak langsung memaparkan tulisan seakan-akan nama Allah pada bekas tersebut.

Menurut sumber, kedai minuman tu terletak di Sunway Piramid.

Tapi ada pendapat yang mengatakan, itu hanya rekaan semata-mata.. Dan ada juga komen mengatakan lukisan tu sebenarnya adalah simbol zodiak virgo..

Gua harap pihak berwajib dapat siasat perkara ni. Seandainya betul dorang tu sengaja nak menghina Islam, patut dikenakan tindakan undang-undang terhadap premis tu..

Pada mata gua, memang nampak lukisan yang dibuat oleh beruang koala tu seakan-akan nama Allah jika diterbalikkan.. Tak tahulah apa pulak pandangan korang semua..


6 ulasan :

  1. tak sama langsung...

    BalasPadam
  2. Aku rasa kite umat islam nie terlalu sensitif dan mungkin jugak agak paranoid la..pada mata aku xde lah nampak macam yg dikata tu..memang lah nampak seakan2 tp mungkin secara kebetulan dan xnampak pulak mcm nk hina islam..
    melainkan kalimah Allah sebenar dan diterbalik kn itu memang menghina agama..
    Bila kita pandang sekali imbas akan nampak kalimah ALLAH,maka itu perlu kite ambik tindakan..
    Apa pon kesucian agama islam perlu kita jaga..
    Dan yg paling penting penyatuan ummah..kalau kite sesama agama islam pon nak berbalah,mcm mana agama lain nak hormat pada agama kita..
    Islam xajar kite bermusuh..
    Bersatu la umat islam supaya kite jadi kuat..

    BalasPadam
  3. Rasanya ni prasangka je.

    Sebenarnya umat Islam sendiri dah lama hina Islam. Ngaku Islam, tp - kawin gay, pakai baju nampak aurat, bersosial bebas laki pompuan bukan muhrim, minum arak, tayang gambar bogel, mengumpat, memfitnah dsb. Walhal semuanya melanggar perintah Allah dalam Al-Quran yg umat Islam yakini dan imani. Bukan ke itu jelas menghina perintah Allah S.W.T.?

    Sama-samalah kita muhasabah diri, dan peringatkan orang lain. Ingatlah, janji Allah itu benar.

    (Amaran utk orang PAS: ini bukan salah UMNO!)

    BalasPadam
  4. korang ingat org kafir nk burukn islam terang2 je ke? pada yg xsensitif tentang ni mungkin xhayati islam sepenuhnya...mmg kafir ade je care nk burukkn islam walau dlm apa cara sekalipun...

    BalasPadam
  5. Cawan tu menghina Islam,,,bekas cawan tu nanti dipijak2 dan dibuang dalam tong sampah...diumpamakan jijik.kene siasat kilang mana yang proses cawan tu.aku yakin cawan tu 100% proses dalam Malaysia.Dapat dekat Sunway ye?Sunway memang Yahudi punya teritori.Kes ni same dengan tin minuman coca-cola di terbalikkan untuk menghina Islam.Ak takde la baik sangat ataupun terlalu sensitif.tapi ak x suke Tuhan yang aku sembah itu dihina dan dikeji.itu ja.

    BalasPadam
  6. sebenar nya byk corak yg beley di wat selain corak sbegitu yg seakan2 kalaimah allah..why?si pereka seakan2 nk kalis corak 2 dgn mentebalik corak 2 yg seakan kalimah allah..aku rse mmg ptt di ambil tindakan undang-undang..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online