BREAKING NEWS

JingGAY 13 desak SPRM siasat harta Anwar dan Azmin?


Semua orang tahu, puak-puak JingGAY 13 ni adalah ahli-ahli PKR yang berlakon sebagai NGO.. Dorang buat macam tu untuk menutup topeng kepartian dorang..

Hari ni, puak-puak JingGAY tu desak supaya SPRM siasat sumber duit yang ada pada bini Najib. Kononnya duit bini Najib tu adalah duit rakyat.

Gua heran satu perkara.., kalau betullah geng JingGAY tu telus, kenapa tak suruh SPRM siasat duit Anwar dan Azmin sekali?

Anwar pun selama ni habiskan banyak duit untuk 'melancong ke serata dunia dan berkereta mewah walaupun sekadar ahli Parlimen cabuk je beb..

Tahun lepas je lebih kurang 80 kali Anwar melancong ke luar negara. Peliknya, cuma 20 kali je Anwar turun ke Parlimen dia sendiri beb..

So.., sapa yang bagi dana untuk sponsor semua perbelanjaan Anwar agaknya tu?

Kalau nak siasat, biarlah siasat semua sekali.. Harta si Fariz Musa tu pun kena siasat jugak.. Gua dengar, kaya raya makhluk pencacai Anwar tu beb..

Jingga 13 mendesak SPRM menyiasat dari manakah wang yang digunakan oleh isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor ketika ‘berbelanja mewah’ di Australia.

Ianya merujuk kepada laporan dalam seksyen ‘Private Sydney’ yang disiarkan akhbar Australia Sydney Morning Herald 12 Januari lalu, apabila kolumnis Andrew Horney memetik kenyataan pereka fesyen, Carl Kapp mengenai Rosmah yang dikatakan membelanjakan A$100,000 (RM325,000) di butik milik beliau di Sydney.

Ketua Koordinatornya, Fariz Musa berkata, jumlah yang dilapor akhbar itu tidak termasuk berapa malam Rosmah dan Dato’ Seri Najib Razak menginap di Hotel Darling, Sydney yang berharga RM65,100 semalam dan bayaran untuk parkir khas untuk limosin beliau.

“Di saat seluruh rakyat Malaysia berdepan dengan kenaikan harga barang makanan dan keperluan hidup, dalam keadaan rakyat berpendapatan rendah dan golongan miskin menderita untuk terus hidup, isteri Perdana Menteri membeli belah ratusan ribu ringgit.

“Dari manakah wang yang diperolehi oleh beliau boleh untuk berbelanja mewah sehingga di gelar ‘First Lady of Shopping,’” katanya yang menuntut siasatan segera SPRM.

Menurut Fariz, beliau hairan kenapa sehingga sekarang tiada sebarang tindakan oleh SPRM terhadap pelbagai laporan yang dibuat terhadap tabiat isteri Perdana Menteri Malaysia itu.

1 ulasan :

  1. muka2 diatas lbh baik dicampak ke laut je..ada pun menyemak kepala org je sbb asyik nak cari salah org...daki otak & badan sndiri yg tebal brlapis2 tu tak nampak..belajo le strategi politik yg brkualiti sikit..jngn nampak mcm hampas je prjuangan korang ni..sifariz ni busuk hati sangat knp? kamu nak jd pm juga ke? belajo2 lah jd org beso, nnti kamu pun dpt juga kemudahan mcm tu..ttpi hati kamu & geng2 kamu hitam mcm besi sbb tak nampak kemungkaran siBABI & siazmin ni..hidup mewah drp mana dtg duit...woii..teman pun dulu jd org kuat bos dlm politik juga..sekadar jd pegawai khas & jd wakil rakyat biasa, mana depa korek duit semewah yg depa tunjuk..lu hampas semua kena p siasatlah juga..depa ni korek bijih timah ke hingga dpt brbilion ringgit tu..kalau jd wakil rakyat elaun 4 ke 5 ribu, lu org fikir depa boleh dpt rumah juta2 ke, p trbang sana sini duit sihir palsu ke? agaknya depa ni gubah wang haram mcm sigagak hitam dpt juta2 p melancong sana sini..penduduk yg undi depa ni dpt apa? kasihan hampa semua kena tipu hidup2 oleh si BABI & siazmin ni....ubahlah dan bukalah mata tolak silaknatullah ni dlm pru13 nnti...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online