BREAKING NEWS

Nur Amalina pakai SEKSI..., UMNO jugak yang salahhh...


Memang dah biasa dahh.. Dan seluruh rakyat Malaysia pun dah tahu sangat dahhh.. Puak-puak penyokong PAS tu semua dah jadikan UMNO sebagai ucapan zikir harian dorang..

Asal ada benda tak kena saja, semuanya disalahkan UMNO. Sampaikan kes Nur Amalina pakai seksi di UK pun UMNO juga yang salahh..

Sebab tu lah gua kata kat korang, perkataan bangang tu diciptakan untuk puak-puak jumud tu semua.

Korang baca je luahan hati penyokong PAS kat bawah ni.. Suka-suka hati mak bapak dia je nak salahkan UMNO beb..

Bagi puak-puak tu, UMNO dah jadi macam tuhan pulak sebab mampu ubah segala takdir dan nasib seseorang.. Kesian kat puak-puak PAS tu kann?

Salahnya , dasar kerajaan UMNO dan UMNO

1. Kerajaan UMNO melalui Kementerian Pelajaran sentiasa mahu keputusan cemerlang setiap kali menteri bertukar. Apabila , keputusan diperolehi kurang memuaskan maka diturunkan markah lulus.

Jika kurang dapat A, diturunkan markah untuk dapat A sehingga 70 markah pun dah dapat A. Sedangkan di sekolah ,markah untuk mendapat A adalah 80. Tak caya ka, tanya la cikgu2 kat sekolah

Kesannya, ramai yang dapat A markah rendah. Ramai yang boleh masuk U, kerajaan UMNO terpaksa buka lebih banyak U. Tapi, bila terlalu ramai yang keluar U dengan ijazah, kerja tak ada. Contoh pelajar UPSI yang ada ijazah guru tapi tak diterima jadi guru.

Kesan lain, apabila pelajar A markah rendah ni masuk U luar negara contohnya Oxford, markah lulusnya tetap tak ikut Menteri. Pelajar yang tak betul2 belajar, dok bebas bersosial akan gagal. Tak kira la pelajar tu dapat 20 A kat Malaysia pun.

2. Kerajaan UMNO juga menetapkan pelajar yang hendak keluar negara mengikuti kursus BTN. Tahu apa yang ditanam kepada pelajar? Antaranya, bila pergi luar negara jangan ikut kumpulan-kumpulan Islam. Jangan join usrah dan aktiviti agama dianjur kumpulan Islam kat kampus.

Kenapa? takut pelajar tu balik tak sokong UMNO sebaliknya sokong Islam, bila sokong Islam sokong PAS la.

Habis disuruhnya join apa? Kena join Kelab UMNO la di luar negara.

Bila , pelajar2 ni sampai diluar negara. MSD pula ambil peranan ugut pelajar jangan masuk kumpulan Islam. Jangan join IKRAM, ISMA, HALUAN, ABIM, MISG dan lain2.

Kesannya, pelajar yang takut tak berani join kumpulan Islam walaupun sebenarnya kumpulan Islam ini bukan ajar ajaran sesat.

Pelajar ini join Kelab UMNO. Apa aktiviti Kelab UMNO, banyak nya program bersosial . Menyanyi, menari , fesyen .Kurang sangat program agamanya. Akhirnya, pelajar ini hanyut dan ada diantaranya gagal dalam pelajaran.

Pelajar yang join kumpulan Islam , pasti ada yang akan memberi nasihat jika mereka melakukan aktiviti maksiat. Ini menyebabkan mereka tidak hanyut sebab hidup berjemaah.

Tak caya ka, tanya la pelajar yang pi luar negara....

Jadi sah salah dasar UMNO dan tindakan ugut UMNO....

Tanya juga dua orang pelajar yang gay kahwin baru2 ini. Dua2 tu join Kelab UMNO atau kumpulan Islam? Anda tahu jawapannya.........- SUMBER

4 ulasan :

  1. ..puak2 penipu nie bkn tu aje salah umno.. pendek kate..ape saje yg buruk semuanye salah umno..banjir ke..kemarau ke..gempa bumi ke..tsunami sampailah padi tak mnjadi atau pokok buah2an mereka tak mnjadi ..semuanye salah umno...

    BalasPadam
  2. Gred markah diturunkan mengikut keseluruhan pencapaian sebenarnya bukan di Malaysia sahaja tapi diseluruh dunia termasuk universiti ternama hahahaha .. memang geng Pakatan Rasuah ni tahap bebal dan bodoh !!!

    Lagi satu , yang sibuk nak berpolitik sampai dapat pointer 2.5 ala kadar tu adalah contoh ahli PKR adam adli ! lain kali dah masuk universiti belajar betul-betul dan jangan nak sibuk berpolitik .. ini dahlah belajar tak pandai tapi sebenarnya bodoh macam orang-orang Pakatan Rasuah di universiti tapi sibuk nak berdemo ...

    Pakatan Rasuah yang menulis tu sebenarnya pendek akal ! sekali terbantai geng mereka di Universiti yang pemalas nak belajar tapi sibuk nak berpolitik !

    BalasPadam
  3. Ramai yang di Luar Negara tak join PAS atau UMNO bila pulang ke Malaysia baik baik belaka. PAS bukan 'Islam' dan kalau nak jadi seorang Muslim sejati tak perlu join mana mana parti Islam pun. Ini perlu difahami.

    Kalau setakat jadi Ahli PAS dah Islam kita semua, Waliyazubillahminzalik! It takes more than that. Janganlah terlalu bersangka buruk dengan UMNO. Bila ada yang dapat 17A mengapa tak dipuji UMNO? Salah ke kalau betul UMNO mahu anak anak Melayu juga dapat 17 atau 18 A macam anak anak Cina dan India?

    Mentang mentanglah telah merdeka 54 tahun, dah senang lenang sekarang kerana dasar DEB Negaraa selama ini, buat buat lupa pula pada segala pengorbanan orang orang dulu, segala jasa baik UMNO pada Negara.

    Kalau iapun ahli PAS, itu pilihan anda sendiri, ini negara demokrasi tetapi BAIK tetap BAIK. Jauhkanlah dari fitnah dan hasut menghasut. Besar Dosa fitnah itu sebab ia lebih dasyat dari membunuh. WaAllahuAlam.

    BalasPadam
  4. president pkr lama tak kena main pun meka salahkan Umno..sebab Umno Lemah kerap bertahan dan bertahan..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online