BREAKING NEWS

TERKINI !!! Ibu bapa Adam Adli diugut oleh samseng..


Gua dapat tahu yang ibu bapa Adam Adli telah diugut oleh samseng di Penang. Semuanya berkaitan dengan tindakan Adam Adli yang biadap di depan PWTC.

Berita ni gua dapat melalui rakan-rakan dalam PKR di kawasan Penaga. Dorang tuduh UMNO yang upah samseng-samseng tu untuk menakut-nakutkan ibu bapa mahasiswa tersebut.

Bila gua check balik, rupanya cerita samseng ugut ibubapa Adam Adli tu ditimbulkan oleh CheguBard. Dia sengaja nak buat provokasi supaya rakyat benci kepada UMNO.

Bila gua tanya kengkawan "non partisan" yang duduk di area Penaga tu, tak pulak ada cerita pasal samseng mengugut ibu bapa Adam Adli tu..

So, memang CheguBard sengaja nak reka cerita lah ni.. Mangkuk hayun punya CheguBard!! Nak kena ludah kot?

Then gua terbaca dalam FreeMalaysiaToday milik Raja Petra. Memang ada kenyataan dari Chegu bangang tu pasal isu ugutan dari samseng UMNO.

Gua harap UMNO Penaga akan buat laporan Polis berkenaan isu ni. Semua ni dah dikategorikan sebagai fitnah jahat dari PKR. Takkan nak buat laporan Polis pun UMNO Penaga tak berani kot?



Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mengecam tindakan Pemuda Umno menggunakan gangster untuk mengugut ibu bapa Adam Adli di Pulau Pinang.

Pertubuhan itu mendakwa Umno turut membuat demonstrasi di depan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) mendesak Adam dibuang pengajian.

SAMM kata pengerusinya, Badrul Hisham Shaharin menyatakan solidariti bersama Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) memperjuangkan kebebasan akedemik.

“Kita secara terbuka mempertahankan tindakan Adam Adli, 22 tahun, siswa UPSI yang bertindak meminjam tiang bendera di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) untuk menaikkan panji gerakan mahasiswa,” katanya.

SMS dan panggilan telefon

Badrul Hisham yang juga dikenali sebagai Chegu Bard berkata, Adam diugut dalam media baru termasuk SMS dan panggilan telefon.

“Setelah berjumpa Adam, saya menasihatkan Adam membuat laporan polis,” katanya.-FMT

9 ulasan :

  1. Bukan "cikgu bad"...sebenar "cikgu butt". Ertinya cikgu pungkok...hahahahaa

    BalasPadam
  2. Eleeehhh,,...ini taktik biasa si ANUwar sial al-juburi...bila dh terkena mula la wat cerita fitnah....kene suntik HIV la, ada sniper nak tembak la, etc la...last2 dia pi tibai China doll gak...mmg pundek la ANUwar sial

    BalasPadam
  3. Muahahahahahahahaha...cikgu punkoq
    cikgu bad = cikgu teruklah...

    teruk..turuk..taruk..pungkoq

    spesis haramjadah

    <- neutral citizen ->

    BalasPadam
  4. Katala apa kita nak pada CheguBard nie...dia takkan peduli. Pada dia, komen kita nie ibarat tak relevan pada CheguBard ni. Seab apa..?? sebab dia nie jenis pengampu, penipu, pengkhianat bangsa, pencetus kebencian, bercakap amac dia tahu semua tapi percakapan dia lebih kepada FITNAH... dan dosa fitnah lebih teruk dari membunuh!! Tapi, pada dia, percakapan fitnah nie memang hobi dia... sebab dia berguru dengan syaitan!! Dia takde hati perut (kalau ada pun memang berbau teramat busuk) dan dia nie jenis penakut ya amat!! Jika dalam pertempuran dia akan berada di belakang sekali, tunggu masa untuk cabut lari bila perjuangan dia gagal. Kalau zaman Nabi Muhamad dulu, sah dia kena pancung!! Kini, kita biarkan lah dia buat seberapa banyak fitnah dia nak... balasannya Allah bagi dalam kubur kelak. Tapi itu dia pun tak peduli sebab chif dia dah kata " di jamin masuk syurga!!"
    Pena Bertinta Emas.

    BalasPadam
  5. NI LA KEJA PEMBANGKANG YG SUKA BUAT CERITA MACAM HARAM JADAH...

    PEJUANG HAMAS...

    BalasPadam
  6. Biasalah perangai pembangkangni. Kononnya dengan mendakwa keluarga Adam Adli menerima ancaman, akan mendorong masyarakat bersimpati dengan Adam Adli. Ingatkan bila dah dikritik hebat, tentulah insaf atau sekurang-kurangnya mengambil langkah-langkah yang lebih positif. Tetapi sebaliknya PKR menggunakan isu budak yang tidak mengenang budi ni bagi menambah kecelaruan pemikiran budak-budak yang masih lagi menuntut. Budaktu sepatutnya di bawa ke pangkal jalan agar memberikan tumpuan ke matlamatnya ke UPSI tercapai. Tetapi sebaliknya budak ini terus dijadikan instrumen untuk membela raja pembohong, raja peliwat dan raja penzina.

    BalasPadam
  7. Menyampah dengan perkembangan politik sekarang...kotor lg busuk...sume pelampau nk menang...sampai fitnah sane sini..ape nk buat pun boleh atas landasan politik!tak kira sultan atau pemimpin..tak boleh ke lawan secara sihat menggunakan kekuatan sendiri n bukan memburukkan org lain...

    BalasPadam
  8. apa boleh buat la pakcik, makcik..sabar je la..

    dah nasib camtu sebab ada anak kurang ajar..

    BalasPadam
  9. cik gu bard dapat habuan besar dengan kerja ni. nuar bawa dia gi indon dulu bincang pasal dia. kenapa sampai indon. kalu di indon bagi upah banyak pon orang tak soal. budak gatal tu pon dapat RM 3500 sebulan apatah lagi cik gu babat.mesti lebih banyak. pitis simpan di bank israil dan singapura kan banyak.belanja jangan tak belanja

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online