BREAKING NEWS

Nik Aziz NAZAK.. Dah 3 hari ditahan dalam wad..



Patutlah gua tak dengar apa-apa pasal Nik Aziz alaihissalam ni terutama pasal kemelut dalam PAS sekarang.. Rupanya, dia sedang "NAZAK" dalam wad sejak 19 Disember..

Khabar yang gua terima, Pok Nik sakit dalam perut. Tapi tak dinyatakan pulak dia sebenarnya sakit apa.. Mungkin angin senggugut agaknya kot..

Gua tengok, sejak akhir-akhir ni makin kerap nampaknya orang tua tu masuk hospital. Rasanya baru 1-2 bulan lepas dia dimasukkan ke wad sebab sakit gastrik. Itu kata orang kanan dia, bukan gua kata.

Gua cuma pelik satu perkara saja.., Pok Nik ni tak sedar ke badan dia tu dah tak sihat? Memanjang je sakit sampaikan nak bangun pun terpaksa orang papah..

Takkan warning dari Allah macam tu pun Pok Nik buat bodoh lagi? Memang betullah orang tua tu gila jawatan sebab dia masih lagi bernafsu untuk bertanding di PRU13 nanti.

Mahathir yang dia dok maki hamun selama 22 tahun tu still sihat walaupun dah masuk 86 tahun hari ni. Itulah tandanya manusia yang diberkati hidup oleh Allah.

Bukan macam Pok Nik.., asyik sakit je manjang.. Mungkin itu kifarah Tuhan terhadap Pok Nik yang suka sangat buat fatwa merapu.

Semoga Pok Nik sempat bertobat sebelum dia terlambat..

11 ulasan :

  1. selalu selalu sakit perut eh? adakah sebab hobi beliau suka sngt doa kan org lain pecah perut? wallahualam.. pengajaran utk kita semua.

    BalasPadam
  2. masih ingat lagi tak pok nik akan doa dan sumpah seranah pok nik pada najib agar perut najib pecah? sila ingat balik bahawa jika kita menganiaya org lain dgn doa2 yg tak sepatutnya... doa tu akan berbalik kpd kita. Allah skrg ni bayar cash pok nik. sdgkan nabi muhammad s.a.w tak pernah mendoakan keburukan ke atas org lain hatta ke atas musuhnya pok nik oi...insaflah

    BalasPadam
  3. sapa ganti ana jadi MB kelatae?la ni?

    BalasPadam
  4. Pas makin lemah bila otai mereka dipanggil mengadap Allah.kerana terlalu menggunakan imej nik aziz maka pas takut jika nik aziz mati.

    Kita tidak doakan sesiapa pun mati tetapi ulama yang jahat akan dimatikan Allah bila terlalu banyak kejahatannya.

    BalasPadam
  5. ni kira proses menyucikan dosa tahi palat yg terlampau banyak la...

    BalasPadam
  6. Urusan sakit atau tak seseorang adalah urusan ALLAH S.W.T,janganlah kita membuat andaian sakit seseorang,ajal seseorang itu balasan ALLAH ke tak, kita tau ke ALLAH S.W.T punya urusan dan perencanaan?kalau Nik Aziz sakit,doakan dia sembuh,kalau Najib sakit,doakan juga dia sembuh.ALLAH S.W.T berbuat apa yang DIA suka dan tidak tertakluk pada makhluk.sekian.terima kasih

    BalasPadam
  7. alhamdulillah..INFO TERKINI dari kelantan..
    tok guru masih SIHAT wal afiat..
    gambar di atas merupakan berita lama..
    insya' Allah beliau masih akan memimpin PAS melawan UMNO di kelantan pada PRU ke-13 nanti..
    tiada istilah persaraan dalam perjuangan islam..
    umno jangan mimpi nak menang di kelantan..
    kami rakyat kelantan dari seluruh pelusuk dunia akan pulang pada PRU ke-13 nanti untuk mengundi PAS..
    semoga tok guru akan trus diberikan kesihatan dan kekuatan..AMIN...

    BalasPadam
  8. Kesakitan itu adalah tanda kasih sayang Allah. Hanya manusia yang jahil sahaja melihat ia akan melihat sebaliknya. Kita juga pernah merasa sakit kerana apa? Para kekasih Allah adakah tidak pernah diuji dengan kesakitan? adakah mereka semua sihat sejahtera selalu? adakah para auliyak Allah sentiasa dalam keadaan senang? Mereka semua pastinya di uji oleh Allah. Sama-samalah kita mendoakan yang terbaik untuk TGNA

    BalasPadam
  9. sihat atau sakit adalah ketentuan Allah. Firaun lebih sihat dari Dr Mahathir.

    BalasPadam
  10. setiap yg berlaku pasti ada hikmah dan pengajaran disebaliknya...walaupun saya tak suka kat pok nik namun saya tetap doakan agar dilimpahkan rahmat Allah kepadanya sehingga ada kesihatan dan kebaikan ke atas beliau....
    kesakitan itu adalah ujian yang nyata namun pada saya kesenangan dan kesihatan merupakan ujian yang lebih getir tanpa kita menyedarinya...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online