BREAKING NEWS

UPDATE GAMBAR!!!! Adam Adli nyaris kena BELASAH di Padang Kota Penang..


Hari tu bukan main beria-ia Adam Adli dan bebudak SMM nak berpidato di Padang Kota Lama, Penang. Kononnya, dorang nak tunjukkan dorang punya kuasa dalam mendesak kerajaan.

Tapi hari ni.., Adam Adli and the geng sudah takut beb.. Terus dorang batalkan pidato di Speakers Corner Padang Kota.


Janji hari tu pukul 1 nak buat speech.., tapi akhirnya gua dimaklumkan program dorang terpaksa dibatalkan atas sebab keselamatan.

Korang nak tahu sebab apa? Puncanya ialah.., ramai "anak-anak hantu Penang" sudah siap berkumpul di area tu khas untuk "bertinju" dengan mahasiswa penjilat Anwar..


Budak Bagan ada..., budak Jelutong adaa.., budak Balik Pulau adaaa.., dan budak Pmtg Pauh pun adaaaa.. Tunggu nak "beraksi" saja... Hahahaha...

So akibat sindrom telor dah masuk ke perut.., Adam Adli dan kengkawan pun tak berani muncul di Padang Kota ni..

Malu beb.. Dulu bukan main berani sangat dorang di PWTC.. Sekarang ni try lah tunjuk di Penang ni kalau nak rasa macam mana nak jadi "dalca"...


Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) bersama Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS) akan mengadakan jelajah ke semenanjung Malaysia untuk menyampaikan mesej serta tuntutan mereka.

“SMM & BEBAS akan memulakan jelajah ini dengan mengadakan serahan memorandum & sudut pidato Kebebasan Akademik di dua negeri di Utara Tanah Air,” kata kumpulan mahasiswa berkenaan dalam satu kiriman email kepada keadilandaily.

Turut serta dalam siri jelalah itu, ialah pemimpin mahasiswa Universiti Perguruan Sultan Idris, Adam Adli Abdul Halim yang baru-baru ini mencetuskan kontroversi apabila menurunkan bendera Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak.

Selain itu, ia turut disertai Pengerusi SMM, Ahmad Syukri Abd Razab, Safwan Anang (BEBAS), Adam Adli Abdul Halim (LMP UPSI), Haziq Abdullah (KAMI) dan Ekhsan Bukharee (AKSI).

Satu memorandum Kebebasan Akademik akan diserahkan kepada Kerajaan Negeri Kedah pada 29 Disember, jam 10 bertempat di di Wisma Aman, dan disusuli pidato Kebebasan Akademik di Padang Kota Lama, Pulau Pinang Jam 1 tengahari.

18 ulasan :

  1. Kat jb pulok bila dia nak mai? X sabar ak nk jemput kedatangan budak2 hingusan x sdar diri ni dgn kayu..hahaha,rmai gak otai kt jb ni

    BalasPadam
  2. KAH KAH KAH...TAU KECUT..

    PEMIMPIN KONON..KAH KAH KAH

    BalasPadam
  3. KAH KAH KAH...TAU KECUT..

    PEMIMPIN KONON..KAH KAH KAH

    BalasPadam
  4. meh adam adli datang pahang tadoh bontot!!!

    BalasPadam
  5. nak lari mana weyyyy .... ko cakap dalam media boleh laaa ugut sana sini siap ugut PM lagi woooo berani buat lu berani tanggung laaa kalo tak patah 8 patah 16 wakakaka... memang bangsat GAY niii...

    BalasPadam
  6. Kalau kat pwtc berani turun gambar Najib dipersilakan datang datang le ke Pekan.... boleh turunkan Najib sekali... tu pun kalau ada batu... kami tunggu ni dengan lastik aje

    BalasPadam
  7. Kita turunkan budak tu ke dalam lubang taik pulak...

    Hahaha... 'Berani' macam pak mentor dia >> Sheikh Anwar Ibrahim al Juburi...

    BalasPadam
  8. biasalah ragam umno, gengster dan pemukul. saat umnu hadiahkan kek taik kpd lge ada tak siapa2 yg nak ajar umnu bertumbuk. tahu2 lah mood rakyat dah cukup meluat kpd umnu dan mafianya

    BalasPadam
  9. Adam, anda ini tahu ke mana arah tuju? Sudahkah muhasabah diri, sudahkah bersedia untuk mencari saluran hidupmu di masa yang menanti (kalau umur panjang)? Sudahkah mencari ilmu dengan secukup dan sebaiknya untuk bekalan episod-episod hidup yang mendatang (kalau umur panjang)?
    Sudahkan anda rasa anda sudah bersedia dan cukup matang dari segi akal dan fikiran yang mengawal tindak tandukmu. Sudahkah masuk di benak yang anda ini diuji di peringkat awal dalam kehidupan anda di bumi Allah ini. Banyak lagi yang akan mengikut untuk dirimu dalam ujian hidup Adam. Belajarlah dari orang yang sudah mengalami dan terpesong dalam hidup seperti anda sekarang ini. Tidak ke mananya, tidak kekalnya, tidak lepasnya dari seksaan Allah nanti. Fikir dan telaahlah selagi masih ada hayat anda di kandung badan. Apabila sudah terlewat yang ada hanyalah sesalan yang tidak akan dapat dirungkai kembali.

    BalasPadam
  10. SMM dgn BEBAS ni bebas apa lancau kalau join parti politik..nampak sangatlah matlamat sebenar gila kuasa hahaha

    BalasPadam
  11. yakin, satu masa dia menyesal kerana kebangangan dia. lihat imej rupa diri dia, cara korea, jadi dia bukan pahlawan, melainkan cari glemer.

    BalasPadam
  12. Aku nak kutuk melayu aku pun melayu...cuma beza fahaman aje...ini lah salah satu contoh seprti burung kakak tua,,,apa yang cakap semuanya telah di ajar......bila esok dah tak dapat kerja salah kan kerajaan...Aku pun hairan makbapak pun setuju dengan apa yang anak dia buat...sepatut tmpu kepada pelajaran yang lebih utama...CONTOH INI TIDAK HARUS DIIKUT OLEH GENERASI HARI INI. kalau anak aku dah lama lima jari lekat kat pipi......Nak kata bodoh tidak pula.....

    BalasPadam
  13. taniah adam. anda wira mahasiswa. anda berani yg lain2 tu cakap aje besar. org tak nampak bolehlah ugut2. kalau berdepan "batu" pun habis masuk kedalam. lagi pun mereka ni kalau ramai aje yg berani.
    lagi pun mereka ni macam tak ada agama aje, dia ingat rezki dimalaysia ni datangnya dari umno. dia tahu ke apa itu ALLAH.

    BalasPadam
  14. HAHAHAHAHA
    UMNO terbukti anda mmg samseng...
    bkn kecut perut..tp ats sbb keselamatn..
    nk tgk ke revolusi yng boleh memalukan negara?
    bygkn klw mahasiswa ni turun perang?
    yg jd hal kt USM tp meleret kt smu U? fikir2knlah...

    BalasPadam
  15. yg puji adam sbg wira tu..sy tertarik dgn soalan "dia tahu ke apa itu ALLAH"..wow..pandai bab ugama kan? ok..TOLONG JAWAB SOALAN AKU!!! 73 golongan..yang sampai hanya 1 golongan..GOLONGAN MANA YANG 1 ITU? JAWAB LAAAA NII!!!!!!! lagi satu..ape itu ALLAH kan???? =) ok..ape itu ISLAM..dari I smp M..JAWAB AKU!!!!!!

    BalasPadam
  16. si bodoh mana yang kata mahasiswa nak turun berperang ni?

    mahasiswa bingai yang suka ponteng kelas, belajar tak masuk2 otak, CGPA tenat, menyusahkan mak bapak, membazir duit yuran je yang suka buat kerja takde faedah mcm ni.

    mahasiswa lain tak peduli pun pasal benda alah tak guna ni. nak membela nasib sapa sebenarnya? nasib si biseksual tua tu?

    akademik bebas? apa maksud akademik bebas? orang bodoh je yang suka komplen macam2 benda. takde benda yang betul pada dia. kau ingat kau sapa? kau buat kerja KONON nak memberontak mcm kat Mesir, Syria dan Libya tu, apa kau dapat? kau nak kata JIHAD? kepala hotak kau JIHAD. satu pahala pun takkan masuk la. menyusahkan hidup orang lain, JIHAD pejadahnya?

    tak habis2 nak tuduh UMNO itu ini, hello, kau punya IDOLA yang depan belakang jolok tu bagus sangat ke? apa punya bingai la korang ni. cemana boleh digelar mahasiswa pun entah la.

    cuba pandang muuka mak bapak tu, tengok betapa diorang mengharap anak mereka jadi ORANG YANG BERGUNA, bukannya jadi kerbau. kerbau pun taknak aih jadi macam korang.

    BalasPadam
  17. umur baru setahun jagung...otak singkat...kesian si adam...budak-budak mentah!

    BalasPadam
  18. Keh..keh..keh..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online