BREAKING NEWS

Cande Light Vigil untuk Adam Adli...


Semua umat Islam di negara ni tahu bahawa CandleLight Vigil tu salah dan boleh menyebabkan akidah umat Islam yang menyertainya terjejas.

Majlis fatwa Malaysia dah mengeluarkan kenyataan.., upacara berhimpun di suatu tempat dengan membakar lilin sebagai tanda protes adalah menyerupai amalan agama orang bukan Islam.

Hukum Islam jelas melarang umatnya meniru atau menyerupai budaya dan cara hidup orang bukan Islam.

Ini berdasarkan sebuah hadith Rasulullah S.A.W. dalam Mausu’ah al-Sunnah, al-Kutub al-Sittah Sahih Muslim: Kitab Al-Aqdiyyah, Hadis ke-18, m.s. 1343 yang bermaksud:

“Sesungguhnya Rasulullah S.A.W. telah bersabda: Barangsiapa yang mengamalkan perkara yang bukan dari pada amalan kami maka ia adalah tertolak”. (Riwayat Muslim)

Tapi korang tengok sendirilah apa yang budak-budak Mahasiswa pro Anwar tu buat.. Dorang sanggup buat candlelight vigil untuk Adam Adli..

Tak boleh ke buat Sembahyang Hajat ke atau alternatif lain yang diajar oleh Islam? Apa lah yang tolol sangat bebudak mahasiswa penjilat Anwar tu semua?

Inilah jadinya kalau anak-anak muda kita merelakan otak mereka diliwat oleh perogol-perogol dalam Pakatan. Habis semuanya jadi bengap melantun-lantun.

Lepas ni kalau fail dalam exam, confirm puak-puak ni akan jadi pembangkang tegar dan menyalahkan kerajaan dalam segala hal. Padahal dorang tu sendiri yang cari pasal.. Sooo stupid!!!

4 ulasan :

  1. Vigil candlelight??? dah mampos ke budak Adli ni??? Alhamdulillah.....

    BalasPadam
  2. Kasihannnn budak-budak ni..!!
    Semata-mata jadi alat Anwar saja..

    Akibat terlampau ghairah nak tunjuk pandai, hukum-hakam pun diredah semacam jer..

    BalasPadam
  3. ini jambu anwar. ni blog baru minta link dengan blog lain

    BalasPadam
  4. DARI PEMIMPIN SAMPAILAH PENCACAI ANGKAT NAJIS DALAM PKR MEMANG JENIS HAPRAK..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online