BREAKING NEWS

Anwar mungkin dibebaskan? Tak mungkinnnn....


PAS dah mula nampak bahawa peluang Anwar untuk bebas dari kes liwat II ni adalah amat tipis. Sebab tu lah dorang kini mula persoalkan sama ada perbicaraan yang berlangsung ni adail atau pun tak..

Ini diluahkan ole AJK PAS Pusat, Dato Kamaruddin Jaafar yang membuat kenyataan didalam lidah rasmi PAS, HaraMkah. Beliau berkata, jika perbicaraan itu dilakukan secara adil, ia akan memihak kepada Anwar.

Kamaruddin menganggap, peguam Anwar telah memberikan bukti yang begitu banyak dan dari segi teknikal amat mustahil untuk hakim membuktikan Anwar bersalah.

"Bukti-bukti begitu terperinci telah dikemukakan oleh peguam-peguam Anwar dan segala hujah pihak pendakwa sebelum ini telah dapat dipatahkan oleh barisan peguamnya.

"Begitu juga berkaitan dengan DNA ataupun bukti Saiful berada di kondominium sewaktu kejadian fitnah tersebut, malah bukti-bukti yang menimbulkan kesangsian," jelasnya.

Hanya pengadilan yang adil mampu membebaskan Anwar jika begitu banyak bukti serta keraguan yang ditimbulkan oleh peguambela diambilkira.., katanya.


Bagi gua, ni semua adalah tindakan nak control damaged dari PAS. Kalau Anwar didapati bersalah, PAS akan hasut rakyat kononnya Mahkamah tak adil dan dikuasai oleh kerajaan.

Dan kalau Anwar dikenakan hukuman penjara, dah confirm Najib serta UMNO akan dipersalahkan. Biasalah PAS.., dalam mimpi pun dorang still fikir tentang Najib dan UMNO..

2 ulasan :

  1. Pada akhir 1980an semasa Anwar sebagai Menteri Kewangan telah mencadang Masjid Simpang Enam di George Town di majukan untuk pembangunan pusat membeli-belah dan pejabat. Para jemaah masjid telah membantah cadangan tersebut kerana masjid telah di bangunkan dan di binakan oleh seorang perdangan berlian Tn Hj Wahab pada 1893 dan tanah tersebut telah di wakafkan. Lalu para jemaah sembahyang hajat memohon kepada Allah swt supaya project ini tidak di teruskan. Seterusnya politik karier Anwar terus menjunam. Ini sebagai tanda Allah swt telah memakbulkan permintaan para jemaah. Hingga kini perangai buruk Anwar timbul satu demi satu. Ini bukan konspirasi tapi adalah kehendak Allah swt

    BalasPadam
  2. dah standard macam tu, nak buat camana... dorang ni dah tak pakai 5 Prinsip Rukun Negara, ntah2 nyanyi lagu NEGARAKU pun dah ikut versi namewee babun tu!

    dah banyak bukti yang menunjukkan keterangan saiful tu memang benar, abis tu dorang nak yang cemana lagi? dorang memang dah tahu kebenarannya cuma demi kelangsungan kuasa politik semua perkara pun dihalalkan, tak ubah seperti wan jijah... sesumpah yang takut bersumpah kerana nanti dimakan sumpah!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online