BREAKING NEWS

AMEKAW !!! Tun Mahathir pula belasah DAP..


Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad menyifatkan hasrat DAP untuk mengecilkan jumlah penjawat awam dengan memecat mereka merupakan satu langkah yang tidak wajar.

Namun katanya, DAP perlu menjelaskan terlebih dahulu kaedah yang akan digunakan mereka bagi memastikan kakitangan awam itu mendapat pembelaan sewajarnya.

Katanya, beliau juga pernah mengurangkan jumlah kakitangan kerajaan semasa pentadbirannya, namun penjawat awam itu diserapkan ke dalam syarikat berkaitan kerajaan.

‘‘Bila mereka bekerja dengan syarikat, syarikat itu yang membayar gaji mereka, sekali gus kuranglah perbelanjaan kerajaan,” katanya pada sidang akhbar selepas menghadiri Program dari kaca mata Tun Dr. Mahathir Dilema Ekonomi Bangsa Malaysia di Universiti Putra Malaysia (UPM) di sini, hari ini.

Dr. Mahathir dalam pada itu menyifatkan jumlah kakitangan awam kira-kira 1.3 juta ketika ini adalah wajar dan seimbang dengan jumlah penduduk Malaysia yang kini berjumlah 28 juta.

Beliau berkata, untuk mentadbir urus negara yang mempunyai penduduk sebanyak itu memerlukan kerajaan untuk meningkatkan jumlah kakitangannya.

Katanya, memberi contoh, kegiatan mencuri hasil kayu di Pulau Langkawi berlaku oleh kerana kurangnya penguatkuasaan berikutan jumlah kakitangan pegawai perhutanan kurang.

‘‘Dahulu masa saya jadi Perdana Menteri, rakyat Malaysia hanya sebanyak 13 juta namun semasa saya berhenti, jumlah itu meningkat sehingga 26 juta. Jadi, takkan kita mahu mentadbir 26 juta rakyat tanpa memerlukan banyak kakitangan,” katanya.

5 ulasan :

  1. hu hu hu.....kaler tun m xder sapa nak tanya dap....harap yg dok ada....sian kt haku......bluh sakit jiwa kaler duk mikir kat yg duk adarrr nih........hu hu hu....

    BalasPadam
  2. Tak lama lagi staf kerajaan dapat mcm2 ganjaran la, mcm bekas askar yg lwn kominis, mcm kanang dan semua la. Tahniah Tony Pua.

    BalasPadam
  3. Dap ingat dengan memuji Tun maka Tun akan beri mereka kredit kerana akan menurunkan bilangan penjawat awam. Rupa-rupanya Tun dapat baca pemikiran Dap dalam konteks isu. kik kik

    BalasPadam
  4. nah amekaw.....biar melayu fikir sendiri...jangan menyokong mekhinzir buta je .....

    BalasPadam
  5. Saya dah ikut perkembangan DAP ini sejak ditubuhkan pada tahu 1963. Waktu itu namanya PAP sebab Singapura sebahagian daripada Malaysia. Apek seberang yang mengetuai PAP bercita-cita besar nak jadi PM Malaysia. Jadi dia hasut orang-orang Cina Malaysia supaya menuntut hak samarata dengan bangsa Melayu melalui slogan "Malaysian Malaysia". Selepas ditendang keluar dari Malaysia, Apek Singapura ini menangis - bukan kerana dia sayangkan Malaysia tapi dah tak ada peluang nak jadi PM Malaysia. Setelah Singapura ditendang keluar, PAP Malaysia diarah tukar nama parti. Mereka pilih nama baru iaitu Democratic Action Party(DAP). Jangan tertipu! Nama aja lain tapi acuan perjuangan masih sama! Nak hapuskan hak istimewa bangsa Melayu, nak lenyapkan bahasa Melayu, nak hapuskan kedaulatan Raja-raja Melayu, nak hapuskan agama yang dianuti orang Melayu (iaitu Islam) - pendek kata apa saja yang berkenaan dengan Melayu patut dilenyapkan. Sayang sekali ada pemimpin-pemimpin Melayu yang tak sedar diri. Kerana gilakan kuasa, sanggup menjadi pecacai DAP! Mereka fikir mereka lagi bijak dari pemimpin DAP - bergabung dengan DAP untuk dapatkan kausa melalui pengundi Cina dan selepas dapat kuasa tendang DAP.Bodohnya mereka. Tengok apa PAP (rakan DAP) buat di Sungapura tahun 1955. Si-Apek PAP bergabung dengan pemimpin-pemimpin Barisan Sosialia(BS) untuk dapatkan kuasa. Selepas memang, semua pemimpin-pemimpin BS dikianati bahkan dipenjarakan oleh Si-Apek PAP.Hoi, kamu pencacai DAP akan menerima nasib yang sama jika DAP berkauas di nagara ini! Jangan gadai maruah agama, bangsa dan tanah air! Kamu yang terlibat patut dihukun pancung!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online