BREAKING NEWS

Sukan Kegemaran Guan Eng dan Teressa Cock... RODEO BABI !!!!!


Rodeo selalunya di kaitkan dengan binatang berkaki empat seperti kuda dan lembu. Secara amnya aktiviti sukan lasak ini begitu popular di Sepanyol..

Sukan rodeo ini selalunya menggunakan lembu tapi adakah masuk akal bila digantikan dengan babi yang pendek dan gemuk? Mengapakah babi dipilih dan bukannya lembu?

Begini, di wilayah Ehime di Jepun begitu terkenal dengan pengeluaran daging babi secara besar-besaran..

Pengeluaran produk babi merupakan tradisi yang diwarisi lebih daripada 25 tahun. Bagi meraikan pengeluaran babi yang berjaya, aktiviti menunggang babi (rodeo) mula di anjurkan.

Dan temasya ini mula menjadi kontroversi apabila video peserta menunggang babi tersebar di You Tube. Ramai pihak terutamanya daripada aktivis Hak Asasi Haiwan yang telah menghantar petisyen bagi menghalang temasya tahunan ini diadakan.

Peraturan dalam pertandingan rodeo babi ini sama seperti dengan rodeo biasa iaitu peserta yang berjaya mengawal dan kekal di atas badan babi ini akan di kira sebagai pemenang..

Mereka di kehendaki untuk bertahan di dalam kawasan kandang yang berkeleluasan 30 meter. Pemenang rodeo babi ini akan bawa pulang ¥50,000.

Catat Ulasan

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online