BREAKING NEWS

Kereta Kebal idaman Tony Phua..


Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua mempersoal tindakan kementerian Pertahanan membeli 257 kenderaan perisai berharga RM7.5 bilion, iaitu enam hingga tujuh kali lebih mahal berbanding harga pasaran.

Tony Pua dalam kenyataannya berkata, beberapa kenderaan berperisai yang hampir sama, memiliki harga yang lebih rendah di pasaran.

Antaranya, tentera Portugal yang membayar RM4.4 juta untuk setiap satu kenderaan berperisai model Pandur II 8×8.

Manakala versi terkini kenderaan berperisai model Pirahan III 8×8 yang dibangunkan Swiss MOWAG GmBH pula hanya berharga RM3.9 juta setiap satu.


p/s: Woii apek langsi Tony Phua !!! Lu nak murah pergi buat sendiri la itu kereta kebal... Gotong royong bikin sama Teressa Kok..

2 ulasan :

  1. Cuba la tengok pula teknologi yang digunakan dalam kereta kebal yang kita mahu beli tu. Setiap negara yang membeli pasti berlainan tahap teknologinya, ade peralatan yang mereka tak beli tapi kita beli, sebab tu kos meningkat. Takkan itu pun tak boleh nak pikir.... bebal sungguh pembangang je Malaysia ni.

    BalasPadam
  2. enam hingga tujuh kali lebih mahal berbanding harga pasaran... ape ke bengap org Umno dok bela pemimpin depa yg korup tu.. huh

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online