BREAKING NEWS

Aziz Bari patut dilucutkan kerakyatan kerana mempertikaikan kuasa Sultan !!


Bagi gua, mamat sorang ni memang dah melampau.. Dia ingat bila dah dapat gelaran Professor, dia boleh cakap apa saja pasal perlembagaan didalam negara.. Kononnya dialah paling pakar dalam perlembagaan..

Sebab tu lah agaknya Profesor kangkung ni berani mempertikaikan tindakan Sultan Selangor yang bertitah pasal isu siasatan JAIS didalam kes agenda memurtadkan orang Islam di Selangor..

Yang paling kurang ajar sekali ialah, Aziz Bari mempersoalkan kenapa sebelum ni Sultan tak campurtangan didalam isu kononnya perobohan surau di Selangor..

Dan diatas sebab tu, Aziz Bari cuba nak mengajar Sultan supaya bertindak "selaras dengan ajaran Islam"..

Apa yang gua nampak ialah.., profesor kangkung ni dah lupa diri bila dia selalu dipuji oleh puak-puak pembangkang terutamanya bila dia dilantik jadi penasihat tak rasmi PAS..

Pasal tu lah dia rasa dia yang paling pandai dan dia perasan bahawa dia saja yang betul beb.. Alahh..., sama je lah dengan mentaliti puak-puak yang menyokong dia lahhh...

So.., gua sarankan kepada semua rakyat Selangor yang masih hormatkan Sultan dorang.., buat satu desakan supaya Aziz Bari tu dilucutkan kerakyatan!!

Paling koman pun.., desak supaya dia diharamkan dari melintasi atau masuk ke negeri Selangor !!

Jangan lupa.., bila dia mempertikaikan tugas Sultan sebagai Ketua Agama didalam negeri.., Aziz Bari secara langsung telah derhaka pada Rukun Negara!!!


Pakar perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari berkata tindakan Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah untuk campurtangan berhubung isu pemeriksaan sebuah gereja Methodist di Damansara Utama pada 3 Ogos lalu, bukan sesuatu tindakan yang lazim.

Menurutnya, sebagai ketua agama Islam di negeri itu, baginda mempunyai hak untuk campurtangan tetapi ini perlu dijalankan selaras dengan ajaran Islam.

“Seseorang akan berfikir sama ada dengan meletakkan umat Kristian dalam kedudukan itu - sesuatu yang tidak dapat dielakkan berikutan serbuan ke atas DUMC - adalah benar-benar mengikut ajaran Islam.

“Lebih-lebih lagi, campurtangan istana dalam perlembagaan negara amat jarang sekali. Apa yang berlaku di Selangor hari ini bukan sesuatu yang lazim.

"Sebelum ini, pernah terjadi kejadian yang lebih teruk seperti bekas menteri besarnya merobohkan surau tertentu di Selangor. Tetapi pihak istana tidak campurtangan,” katanyanya.

2 ulasan :

  1. Aziz Barua-kau ni dah melampau, jangan rasa kau ni pakar perlembagaan, tesis pun ciplak. Aku setuju sangat kalau Aziz Barua tak dibenar masuk Selangor.

    BalasPadam
  2. Mamat ni mak dia hindu...pak dia gurkha kok....dia tak ada sikit pun jiwa melayu.kok...kok anak zina pulak?Bukan tuduh tpi tanya aje.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online