BREAKING NEWS

HOT !!! Samsul Iskandar suruh generasi muda kibar BENDERA KOMUNIS ??


Wujud lagi rupanya manusia katik berotak udang ni dalam negara Malaysia yee.. Gua ingat dia sudah migrate ke Turki sebab dulu dia kata negara luar lagi bagus dari Malaysia..

Gua pun heran.., kenapalah mamat katik ni suka sangat menyalak salahkan kerajaan? Tak ada langsung ke jasa kerajaan yang mengalir dalam darah daging dia?

Sekarang ni dia tuduh kerajaan sengaja ubah sejarah. Dia tak mau generasi muda kibarkan bendera negara secara membuta tuli pasal kononnya sejarah yang ada sekarang ni bukannya sejarah yang sebenar..

Kalau bendera negara sendiri tak boleh nak kibar.., takkan Samsul Iskandar nak suruh anak-anak muda kibarkan bendera komunis pulak?

Mamat katik ni juga mahu semua content buku teks sejarah diubah semula pasal kononnya ia dicaturkan oleh polemik sempit pemerintah UMNO/BN.

Gua dah konpius..., sejak bila pulak si mamat katik yang bernama Shamsul Iskandar ni jadi pakar sejarah?

Dan dari kecik sampai sekarang.., dia belajar sejarah negara mana agaknya sampaikan tak tahu sejarah negara sendiri? Bengong !!!



Generasi muda di negara ini harus membahas, mengkaji dan menulis semula teks sejarah negara ini, kata Ketua Angkatan Muda KEADILAN, Shamsul Iskandar Mohd Akin.

Katanya, kemerdekaan bukan sekadar laungan dan kibaran bendera sedangkan sejarah sebenar dikaburkan pemerintah dan harus kembali dibuka dan dibahas agar yang hak diletakkan ditempat yang betul.

“Selepas 54 tahun kemerdekaan, generasi muda harus berani menyingkap sejarah. Mengibar bendera dan melaung merdeka bukan penyelesaian mutlak.

“Sejarah yang dikaburkan pemerintah harus dibuka kembali dan dibahas agar yang hak diletak di tempat yang betul,” katanya pada kenyataannya, hari ini.

Katanya, polemik mengenai sisi sejarah yang berbeza daripada teks sekolah harus dibahas di kalangan rakyat, khususnya generasi muda berbilang kaum.

Justeru, beliau berkata, makna kemerdekaan dan pemahaman sejarah dapat memperbetul ‘ketaatan membuta tuli’ yang membelenggu mentaliti politik sempit tajaan Umno Barisan Nasional (BN).

“Adalah malang apabila Umno BN lebih sanggup melihat rakyat buta sejarah berbanding memaknai kemerdekaan dengan penghayatan sejarah yang mendalam.

“Inilah akibatnya apabila nasionalisme ditakrif sebagai ‘Barisan Nasionalisme’, bukan sayangkan negara mendahului hal lain,” katanya.

8 ulasan :

  1. Hidup lagi bangsat ni? Ingat dah mampos tak bersuara lagi.

    BalasPadam
  2. Hidup lagi bangsat ni? Ingat dah kojol.

    BalasPadam
  3. Bilalah dia ni nak kena SUMPIT...sumpit kat kepala dia tu..biar mampus terus.

    BalasPadam
  4. si ketot ni sahih fail dalam sejarah masa ambil spm dulu

    BalasPadam
  5. Tuan MPP,
    Sebelum Ketua AMK @ Angkatan Muda Kaldai belaan Kepala Alat Kelamin Al-Jubury aka Anuwar memperbetulkan Sejarah yang betul...

    ...mohon Kepala Kaldai Bonsai ini mengkaji Sejarah perjuangan PAS...

    ...serta kaji pula Sejarah perjuangan DAPig
    ....Dan selebihnya lihat Akan susun galur perjuangan bohong Sejarah Al-Jubury.


    Melayu mudah diperdaya oleh Anuwar!


    ARK2

    BalasPadam
  6. mgkn keturunan ketot dulu pun komunis sbb tu bangga sangat sokong komunis spt mak sabu gak keluarganya pejuang komunis,kalau tak..xkan bangga angkat komunis sebagai wira negara

    BalasPadam
  7. opah aku sekarang berumur 96 tahun masih hidup sampai hari ini. selalu die ceritakan tentang kekejaman komunis. banyak sedara mara opah aku yg dibunuh oleh komunis. ketua kampung pun turut dibunuh. sampai ke hari ini, die sentiasa mengigatkan kami tentang zalimnya komunis. tp skrg ni tibe2 ade plk org2 melayu nk memperjuangkan komunis?? ape dah jd??

    BalasPadam
  8. tuan/puan, sebelum nak sokong pembangkang/komunis dan yang seangkatan dengannya, sila tonton filem HATI MALAYA 1957. semoga terbuka pintu hati dan minda yang telah diracuni sekian lama

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online