BREAKING NEWS

Ustaz ni MENGIGAU agaknya bila kata PAS perjuangkan HUDUD..


Walaupun sebelum ni Hadi Awang dah buat kenyataan yang Hukum HUDUD sudah tak jadi keutamaan PAS selepas dorang join dengan Pakatan, rupanya semua tu dusta beb..

Buktinya, PAS Terengganu melalui Timbalan Ketua Dewan Ulamanya sendiri mengaku PAS masih perjuangkan HUDUD dilaksanakan dalam Malaysia..

Tapi gua musykil.., berani tak Ustaz Abu Bakar Abdullah tu cakap PAS nak laksanakan HUDUD didepan DAP?

Lagipun, Presiden PAS sendiri dah "tolak" HUDUD.., takkan Dewan Ulamak PAS berani lawan kata Presiden dorang sendiri?

So.., apa yang boleh gua kata disini adalah.., PAS sekarang ni memperjuangkan HUDUD secara senyap-senyap sebab takut DAP marah..

Dan PAS juga tak berani nak declare perjuangan dorang sebab takut Anwar meroyan kat Nik Aziz..

Maka jadilah PAS sebagai parti yang pengecut bila berdepan dengan puak kafir..

Teruk betul PAS bila nak declare perjuangan parti sendiri pun kena mintak permission dari kafir laknatullah..




Pas mempersoalkan cadangan mewujudkan Akta Jenayah Akidah bagi tujuan mengelak murtad sama ada ia sesuai atau tidak dengan kehendak syariat Islam.

Timbalan Ketua Dewan Ulama Pas Terengganu, Ustaz Abu Bakar Abdullah berkata, walaupun menjadi tanggungjawab pemerintah untuk menjaga akidah umat, namun akta tersebut perlu diberi perincian untuk memastikan ia benar-benar selari mengikut syariat yang telah ditetapkan.

“Dalam undang-undang yang ada di Malaysia, tiada menyebut sebarang hukum berkait dengan murtad.

“Kita tidak tahu apa isi kandungan berdasarkan akta yang dicadangkan itu sama ada ia menepati syariat atau tidak,” katanya kepada Sinar Harian.

Bagaimanapun katanya, Pas tidak menolak hasrat tersebut yang sememangnya menjadi tanggungjawab kerajaan yang memerintah dalam usaha menjaga akidah umat Islam,” katanya.

Dalam masa sama, walaupun menganggap cadangan tersebut baik, Abu Bakar menegaskan ia bukan isu baru kerana Pas sendiri sudah lama memperjuangkan hukum hudud dan salah satunya untuk memerangi gejala murtad.

2 ulasan :

  1. setakat mengigau dan meracau bolehlah. tapi pening kepala juga fikirkan perkahwinan pas n sekutunya. mesti dihududkan juga tu...mana boleh tak sah tu dlm Islam

    BalasPadam
  2. da tu awat tak usul ja psal hudud ni kat dewan rakyat ka....dewan undangan negeri ka...? (kan suara depa makin ramai....dan makin ramai kafir harbi DAP yang telah ditarbiyyahkan menjadi kafir zimmi...mesti atas tarbiyyah tersebut kafir harbi yang telah ditukaq 'status' tu akan setuju dan menyokong...)

    sekarang isu pasai murtad...tentang akidah umat ISLAM....awat cakap pasai perjuangan depa plak....perjuangan depa kan cuma untuk golongan assabiyyah dan 'agama PAS' ja.....

    ikut syariat mcmana plak...kalau kefahaman tentang ISLAM pun depa tafsir ikut kesesuaian keperluan dan kehendak semasa depa....yang hanya untuk nikmat kuasa dan dunia...?

    kalau da rasakan akidah umat ISLAM itu penting dan wajib dipertahankan...awat ada dolak dalih bila diharapkan dapat bersatu dan berpadu....?

    depa ni gilerrrr biollll!

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online