BREAKING NEWS

Nurul Izzah MEROYAN akibat datang bulan...


Nurul Izzah ni gua rasa "datang bulan" bila buat kenyataan bahawa Datuk Khalid Abu Bakar sebagai seorang yang JAHIL!!

Kalau tak datang bulan pun.., anak pompuan Anwar tu mesti sakit mental disebabkan Papanya dituduh sebagai seorang peliwat jantan..

Bagi gua.., yang JAHIL sebenarnya adalah Nurul Izzah sendiri.. Kat UK tu adalah tunjuk perasaan.., dan BERSIH 2.0 di Malaysia hari tu pun tunjuk perasaan juga..

Bezanya cuma.., Polis dan FRU di Malaysia ni memang CEKAP dan BERSEDIA untuk mengawal lembu-lembu Anwar dan Ambiga pada 9 Julai hari tu..

Jadi betullah apa yang Datuk Khalid kata.., tapi Nurul Izzah saja yang tak faham bahasa..

Kalau Polis kat Malaysia ni lembik dan cap ayam macam Polis di Britain tu.., alamatnya negara pun huru hara sama macam di sana juga..

Pasal tu lah cina-cina kiasu yang berniaga sekitar Ibu Negara tu patut berterima kasih bebanyak pada Polis dan kerajaan.. Kat Hisham tu tak payahlah kot..

Kalaulah Polis dan FRU tak kawal puak-puak Bersih 2.0 yang BANGANG dan TOLOL hari tu.., habis dah kedai dan perniagaan dorang semua macam di Britan nun...




Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar menyelar tindakan Datuk Khalid Abu Bakar yang menyamakan rusuhan di Britain dengan Himpunan Bersih 2.0 sambil menyifatkan Timbalan Ketua Polis Negara itu "jahil."

Ahli Parlimen Lembah Pantai berkata rusuhan yang berlaku di Britain disebabkan masalah yang berlaku di negara itu dan ia tidak boleh disamakan dengan perhimpunan anjuran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) di ibu negara pada 9 Julai lalu.

"Pada saya apa yang dikatakan itu menunjukkan kejahilan yang ada pada Timbalan Ketua Polis Negara yang mana beliau tidak faham apa yang berlaku di sana (Britain) dan ia tidak boleh disamakan dengan demonstrasi Bersih 2.0.

"Kalau kita lihat rusuhan yang berlaku di Britain disebabkan masalah ketiadaan peluang pekerjaan yang mana ramai yang menganggur, namun ia tidak terjadi di Malaysia di mana kita masih banyak peluang pekerjaan," katanya.

Malah menurut Nurul Izzah (gambar), kenyataan yang dikeluarkan Khalid adalah sangat tidak bertanggungjawab.

"Himpunan Bersih 2.0 adalah untuk menuntut reformasi pilihan raya, ia bukan rusuhan dan apa yang dikatakan Timbalan Ketua Polis itu sangat tidak bertanggungjawab.

"Beliau tidak boleh bandingkan rusuhan dengan demonstrasi, saya terkejut apabila beliau berkata demikian... inilah masalah kalau ikut telunjuk politik," katanya.

8 ulasan :

  1. Kalau ada lagi specis jenis ini kat Malaysia bukan nak maju tapi kebuluran sperti somalia

    BalasPadam
  2. Apa perlunya lakonan mati oleh Suhardi jika bukan berniat untuk membakar semangat peserta perhimpunan BERSIH 2.0 supaya bangkit merusuh.

    Nurul Izzah masih budak lagi. Fikiran belum matang.Hanya emosi yang menguasai dirinya semata-mata.

    PRU 13 nanti jatuhkan dia supaya dia boleh duduk rumah jaga anak dan lakinya.

    Jangan sampai anak dan suaminya berbuka puasa di gereja pun dia tak tahu.

    BalasPadam
  3. Betullah apa yang Izzah cakap tuh mana ada sama rusuhan di Britain dgn Msia.

    Isunya berbeza antara kulit hitam yg terbunuh dan menuntut keadilan PRU.

    Kalau nak letak perbandingan, antara polis dan perusuh, Bersih 2.0 bukannya perusuh macam di Britain membakar dan merompak mrk demontrator bejalan berbatu-batu jauh dengna berkumpul beramai ramai melaungkan suara jerk.

    Cuma 1 3 5 ekor penyokong jerk yang ada niat nak buat kacau majoriti demontrator.

    Ala sikit punya hal..salah faham niat dan tujuan. Cuma cara TKP tuh kurang tepat jd Izzah jelaskanlah.

    Kamu ni kalu nak jadi `batu api' cukup pandai...aku tak pk apa yg ko pk tentang izzah tuh.

    BalasPadam
  4. masa bersih aritu ada ke walau satu tingkap yg pecah x? bersih kt hk australia jepun uk ade riot x? ape yg kite nampak polis kot yg over react. polis yg rosakan harta awam. polis yg serang hospital. xnampak riot pun masa bersih tue only provocation frm police je and bersih people didnt even react to their provocation. sbb tu nurul izzah ckp die jahil n im agree with her.

    BalasPadam
  5. budak ni bangganglah!! kenyataan yang belit leher sendiri!!

    BalasPadam
  6. kt britain tu pun start ngan name perhimpunan aman..tp polis uk x amik langkah berjaga2..jd bile dh ramai, sorang dua sure nak wat huru hara..so merebak..kt malaysia..PDRM dh ready, sbb tau akan ade badigol soot dr pas ngan pkr akan wat onar..pasal tu dpt contain..same je..ckp memula nak aman..tp bawak batu, kayu parang..mmg la x sempat nk pecahkan tingkap pasal dh tangkap..david cameron pun nk tiru polis malaysia dh, tgh pertimbang guna water cannon..ari tu punya bangga keling pkr sorang nie ckp UK pun x gune water cannon..kalu UK dh gune kang, ape lg la nak spin kn..

    BalasPadam
  7. Bersih kah apa? Kalau dah ada pelakon mati 2x, mat sabun kata dilanggar trak, eh keta polis, pastu g masuk hospital tung shin la plak supaya fru kejar dorang, yg si nuar smpai pakai penyokong leher konon dah patah padahal sihat walafiat, kan ke sengaja nk timbulkan huru hara tu? Lepas tu wt la plak laporan konon polis malaysia zalim. Piiiraaahhhhh. Pengikut2 Ambiga ni jiwa kotor, tapi berangan nak bersihkan negara.

    BalasPadam
  8. @dalia meroyan la plak...

    gua rasa la...dia nie pun spesis lembu-lembu Anwar dan Ambiga yg kecewa kut sebab mak dia tak bagi join BerShit 2.0 gamak nye....hahahahaha...

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online