BREAKING NEWS

TERKINI !!! Najib dan Rosmah jadi saksi dalam kes Liwat Anwar..


Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini membenarkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, isteri Rosmah Mansor dan 13 yang lain dipanggil menjadi saksi dalam kes fitnah liwat II ke atas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ketika membacakan keputusan itu Hakim Datuk Zabidin Mohd Diah menyatakan pihak pendakwaraya harus memastikan saksi yang dicadangkan untuk hadir ke mahkamah.

"Apabila pendakwaraya menawarkan saksi kepada pihak pembelaan, adalah menjadi tanggungjawab pendakwa untuk memastikan saksi hadir ke mahkamah.

"Pihak pembelaan mempunyai hak untuk menemuramah saksi," kata Zabidin.

Sebelum ini kesemua mereka enggan ditemuramah peguambela lalu menyatakan hanya akan hadir sekiranya mahkamah mengemukakan sapina.

Hari ini, setelah hampir tiga bulan berlalu, ia merupakan fasa paling penting dalam kes ini apabila Anwar dipanggil untuk membela diri selepas pihak pendakwaan membuktikan adanya kes prima facie.

Selain Najib dan Rosmah, 13 yang lain termasuk bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan dan bekas Ketua Polis Melaka,Mohd Rodwan Mohd Yusof.



p/s: Nampaknya strategi Anwar dah berjaya untuk heret PM dan bini dia kedalam kes liwat ni.. Anwar akan gunakan sepenuhnya kesempatan ni untuk burukkan imej Najib dan Rosmah..

Senanglah nanti dia akan kata semua ni adalah bukti bahawa liwat 2 adalah konspirasi dari kerajaan.. Apapun, kita tunggu hari perbicaraan nanti.. Banyak bukti baru yang akan didedahkan...

2 ulasan :

  1. biarla..kita tunggu je apa hasilnya nanti

    BalasPadam
  2. hah, skrg baru kata hakim itu adil kan? hehehe. jika hakim tolak, confirm tuduh hakim tak adil.

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online