BREAKING NEWS

TERGEMPAR!!! PAS Permatang Pauh tolak konsep Negara Kebajikan...


Sebenarnya dah lama gua dengar ura-ura PAS kawasan Permatang Pauh ni nak buat protes pasal konsep Negara Kebajikan yang dibentangkan oleh Hadi Awang masa Muktamar PAS hari tu..

Hari ni dah terbukti bahawa PAS di Permatang Pauh ni sebenarnya tak sekepala dengan Hadi Awang dan seluruh kepimpinan PAS Pusat didalam isu Negara Berkebajikan..

Tak percaya? Korang tengok sendiri banner yang tergantung di kawasan Kubang Semang tu.. Yayasan An-Nahdhoh tu adalah Markaz besar PAS di kawasan Permatang Pauh..

Ceramah PAS selalu diadakan kat situ malah Lim Guan Eng, Mat Sabu dan Anwar jugak pernah bagi ceramah disitu baru-baru ni..


Jadi..., apa perlunya Munaqasyah Negara Islam lagi kalau PAS sekarang ni dah terima pakai Negara Berkebajikan anjuran DAP dan PKR?

Dan kenapa Negara Berkebajikan, Persekutuan, Republik dan Monarki dipotong tanda tak bersetuju?

Munaqasyah bermaksud perbincangan didalam bahasa arab.. Kenapa PAS Permatang Pauh nak buat perbincangan pasal negara Islam dan tolak Negara Berkebajikan?

Lagi satu.., kenapa pulak PAS kawasan ni kata "Umat Perlukan Khilafah"? Yang gua faham, Khilafah tu bermaksud pengganti kepada kepimpinan yang sedia ada..

Apakah PAS Permatang Pauh nak tolak Hadi Awang pasal buang negara Islam dan ambik konsep Negara Berkebajikan?

Ini bukti bahawa PAS sebenarnya sedang berpecah mengenai hala tuju perjuangan dorang.. Cuma ramai yang tak alert pasal hal ni...

So.., Nik Aziz nak kata apa pulak pasal isu ni? Nak kata gua buat lawak jenaka lagi ke?

Sudah-sudahlah Pok Nik... Mengaku je lah kapal PAS semakin karam sekarang ni...


2 ulasan :

  1. ehhh mana diorang nak letak khalifah LGE tu, diorang nak memberontak ke, tak cukup ke dengan khalifah kesayangan diorang tu.

    BalasPadam
  2. salam ramadan tuan..dalam rumah kita masing2 pun secara keseluruhannya rata2 xda suasana islam pastu kita angan2 nak negara ni jadi negara islam..bukanla angan2 ni x bagus,angan2 ni sgt2 mulia,tapi mulakanla "usaha atas iman" dgn diri sendiri,lepas 2 dari dalam rumah,lepas 2 kerabat2 terdekat,sahabat2 handai dan seterusnya mcm nabi saw usahakan dulu(dakwah berpesan2 kepada iman)..bukan ke tindak tanduk nabi adalah "iklan" dari allah taala untuk kita semua tentang keberjayaan?.."xda kaedah lain yg akan buat kita berjaya kecuali kaedah nabi"..kat sini yg kita kalah..kita x yakin atas perkara ni..kita buat ikot kaedah kita..kaedah tegakkan islam melalui kuasa politik,melalui ekonomi dan mcm2 kaedah lg..(yela sebab kita semua sekolah tggi2)..yg kita terlupa nak tanya diri adalah..kaedah kita allah suka atau kaedah nabi yg allah suka?bukan ke kaedah nabi 2 pun atas arahan allah pada nabi jua?nak ikot nabi buat atau nak ikot kreatif mana cara kita berfikir?(hamba ada pilihan ke tuan?ada..bagi hamba yg "pandai2")..yg pandai hanya allah taala,yg bodoh 2 hamba2nya(kita semua)...sebab 2 kita kena ikot kaedah nabi..kalo dah jahil sgt2 setidak2nya pun kena yakin dgn kaedah nabi x gitu tuan?(sebab 2 kita muslim sgt hina sekarang sbb x ikot dan x yakin nabi tapi buat cara sendiri)..salam n wallahuaklam..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online