BREAKING NEWS

Solidariti Mahasiswa Malaysia lancarkan kempen "Jom Jadi Bangang"...


Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) hari ini melancarkan kempen ‘Jom Baca media Alternatif di Dewan Perhimpunan Cina Selangor dan Kuala Lumpur (KLSCAH) bermula jam 2 petang tadi.

Sekretariat Media SMM, Ahmad Shukri Kamarudin berkata, kempen itu dibuat menjurus ke arah untuk menjadikan media alternatif sebagai sumber maklumat utama kepada rakyat di negara ini.

Selain itu katanya, ia bertujuan mendidik rakyat untuk mengutamakan kesahihan berita, mendedahkan mereka kepada persepsi yang lebih terbuka, dan memberi peluang kepada rakyat melihat realiti Malaysia berdasarkan dimensi yang berbeza.

Semalam, SMM telah menganjurkan Flash Mob sekitar Kuala Lumpur untuk mempromosikan kempen itu.

Menurut Ahmad Shukri, peserta yang terlibat telah memakai baju khas yang tertera alamat laman sesawang media altetnatif di Malaysia, sambil melakukan edaran risalah dan buah tangan kepada warga kota.

Pelancaran kempen ‘Jom Baca Media Alternatif’ diadakan pada hari ini dengan siri wacana ‘Mahasiswa Selamatkan Rakyat’ yang akan memfokuskan kepada isu pembinaan loji nadir bumi Lynas.

Tambah Ahmad Shukri, Sasterawan Negara, Datuk A Samad turut diberi penghormatan pada majlis tersebut sekali gus ikon perjuangan rakyat untuk melancarkan program itu.

SMM terdiri dari beberapa pertubuhan mahasiswa. Antaranya Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (GAMIS), Pertubuhan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM), Kelab Rakan Islah Malaysia (KARISMA), Pro Mahasiswa Nasional (PRO M), Kumpulan Anak Muda Independen (KAMI) & Malaysian Student & Youth Democratic Movement (DEMA).



p/s: Kesian budak-budak Mahasiswa kita zaman ni.. Percaya sangat kepada politik pembangkang sampai jadi bangang..

Orang suruh belajar jadi pandai.., tapi dorang pilih nak berpolitik dan jadi tolol bersama pembangkang..

Betul-betul menghabiskan duit pembayar cukai saja budak-budak Mahasiswa tu semua...

2 ulasan :

  1. To A Samad Said

    Puasa puasa ni kalau boleh aku memang tak nak mengata dan mencerca

    Tetapi perangai engkau walaupun dah tua buat aku yang lebih muda nak nasihatkan engkau

    baliklah , tambahkan amalan dan tambahkan pahala, sambil jaga anak cucu engkau kerana makan minum engkau pun kerajaan yang tanggung,

    rakyat macam aku ni kalau tak baca buku engkau memang tak makan lah engkau, apalah sangat karya engkau tu dibanding pramodeya anantatoer

    Apalah sangat karya engkau kalau kerajaan tidak memartabatkan engkau sebagai sasterawan negara

    Kepada aku, tulisan engkau tak ubah secebis sampah, kerana tak pernah bagi manfaat pun pada aku.

    Perangai engkau sekarang ini boleh menyusahkan anak cucu engkau juga.

    Cukup cukuplah nak merosakkan anak anak muda sekarang semata mata kerana ada pihak yang tidak dapat memenuhi keperluan dan kepentingan diri kamu.

    Malaysia adalah negara untuk orang yang berusaha bukan merintih macam kamu.

    Tobatlah Samad

    BalasPadam
  2. aku sebenatnya tak nak makihamun puasa2 ni..tp memandangkan ramai sgt mahasiswa (mahasiswa?) yg tolol lagi bangang kat luar tu, ini kata2 aku utk dorang :

    WOI, BUDAK2 IPT YG MENGAKU MAHASISWA/SISWI, BAIK KORANG BUAT KEMPEN "JOM BACA BUKU" ATAU "JOM SCORE IJAZAH PERTAMA".


    itu baru betul. memangla korang semua dasar manusia tak sedar diri. cgpa teruk pun nak bermimpi kononnya layak jadi pemimpin..

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online