BREAKING NEWS

GEMPAR!!! Hidangan Babi untuk Ramadhan.. The Star HINA Islam..


Apa pandangan korang bila hidangan untuk berbuka puasa diselitkan iklan BABI PANGGANG? Ni bukan terjadi diluar negara beb.. Ni benar-benar terjadi dalam Malaysia...

Ni baru lah betul hina Islam.. Kalau setakat iklan Media Prima pasal sahur yang Pemuda PAS Selangor dok meroyan tu, itu bukan hina islam baii..

Akhbar The Star semalam mengiklankan hidangan "Morganfield's Sticky Bones" dibawah ruangan Ramadhan Delight..

Korang tahu tak apa menatang maksud "Morganfield's Sticky Bones" tu beb? Kat bawah gambar tu dorang letak description.., "Authentic prime pork ribs will certainly delight your taste buds"...

Amacam? Best tak?

Gua ingat lagi bila puak-puak cina kiasu marahkan TV8 pasal iklan menjaga sensitiviti umat Islam di Pasar Ramadhan.. Tapi apa pulak kata cina-cina kiasu pasal iklan Ramadhan Delight The Star ni?

Memang perangai puak-puak kafir ni dah makin melampau.. Kalau kena sikit kat bangsa dorang.., habis satu negara dorang heboh dan meroyan..

Tapi bila kena dekat umat melayu/Islam.., dorang buat dek bodoh jee... Hamlau betull..

Malangnya ada jugak orang melayu sendiri yang sanggup menyokong bermati-matian untuk puak-puak cina kiasu tu semua..

Kononnya kalau bela nasib melayu tu adalah Assobiyah.. Sebab tu dorang jadi pembela kepada kafir.. Bengong!!!


p/s: Baca juga isu ni kat SINI..


8 ulasan :

  1. Kalau berbuka puasa ada menu babi, jangan terkejut kalau Raya nanti ada pula hidangan Rendang Babi yang akan disediakan oleh puak-puak ini, nak jaga hati sahabat sebantal tapi mimpi lain-lain kononnya. Gadaikanlah Ugama dan Bangsa asalkan dapat berkuasa.

    BalasPadam
  2. Kalo org Islam sendiri tak perihatin dgn sensitiviti bangsa dan agama dia. Takan kita nak harap bangsa lain nak tolong jaga?
    Harap editor perlu ambil kira sensitivity sesuatu Agama.

    BalasPadam
  3. Bro
    Hidangan tu KHAS untuk puak PAS berbuka puasa aje..sebab "Islam PAS " membenarkan makan benda tuu..Kami Orang UMNO mengamalkan Islam Yang Syumul tak makan benda Haram...

    BalasPadam
  4. Pas Membangun bersama Isle.Dah Tukar ke.Membangun bersama Dapig.Kifarah mengkafirkan sesama Islam.Ambik kau.Pok nik,hj hadi amanat.

    BalasPadam
  5. Biarkan mereka bermain dengan api, sebab mereka sudah jemu dengan apa yang mereka ada sekarang. Manalah tahu mereka ini sebenarnya teringin hendak jadi seperti apa yang telah berlaku sekarang di London, tiba-tiba sahaja api menjadi besar sampai sukar untuk dikawal, yang penting kita bersedia sahaja sehingga sampai saat dimana kesabaran kita sudah berada dikemuncak, pada masa itu kita bagi apa yang mereka inginkan sangat.

    Kerajaan sejak merdeka telah berusaha merapatkan jurang perbezaan kaum, ekonomi dan menyemai rasa menghormati antara satu sama lain yang berbeza agama, tetapi nampaknya usaha ini sudah tidak dihargai malah hari-hari diperlekehkan.

    Sampai bila kita mahu mengalah semata-mata mengharapkan mereka bertolak-ansur seperti kita juga. Kita miskin tetap miskin juga, mereka kaya tetap kaya juga.

    Cuba bilang berapa banyak bangunan dan perniagaan yang mereka miliki dan monopoli di negara ini, kaum mana yang banyak memiliki rumah dan kereta yang mahal-mahal?

    Harapan saya bangsa ini jangan jadi seperti bagi betis nak peha,dan harapan saya juga jangan pula pada satu hari nanti berlaku pula keadaan dimana menang jadi abu kalah jadi arang seperti apa yang sudah mula berlaku di Britain.

    BalasPadam
  6. Iklan bazaar ramadan kt 8TV tu biasa jer bagi aku, tp hamlau2 ni (termasuk org2 Islam sndri) sibuk ckp itu racist.

    Skrg ni kita terpaksa extra berhati2 bila nak bercakap pasal hak kita semata2 nak jaga hati kaum lain, tp kaum lain senang2 je jentik2 telur kita, siap boleh buat filem lagi.

    Yg terkilannya tu, ada bangsa kita sndri yg sanggup menggadaikan saudara sebangsa sndri semata2 nak kuasa politik.

    Hhhmmm... rasa mcm bumi yg kita pijak ni milik org.

    BalasPadam
  7. celaka punya the star..kafir2 ni makin hari makin naik tocang.
    jgn main api kawan..bahaya. ingat2lah keamanan yg ada sekrang ni bukan mudah diperolehi..

    BalasPadam
  8. kita boikot akbar the star ni dan BACA New Strait Times

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online