BREAKING NEWS

GEMPAR!! Pelajar PERTAMA Mesir dibuang dari pengajian kerana BERSIH...


Gua dah dapat info mengenai tindakan yang bakal dikenakan terhadap pelajar-pelajar Malaysia yang terlibat dengan BERSIH 2.0 di Mesir.

Hari ini gua dikhabarkan tindakan telah diambil terhadap seorang pelajar iaitu Mohd Firdaus Madzlan yang juga pelajar di Darul Ifta', Mesir.


Dia telah dikenakan tindakan buang dari pusat pengajian Darul Ifta' kerana menganjur dan menyertai perhimpunan haram BERSIH 2.0 pada 9 Julai lalu.

Mohd Firdaus didapati menjadi penganjur kepada perhimpunan BERSIH 2.0 di Dataran Kompleks Asrama Malaysia,Hayyu A'syir, Kaherah.


Dia juga merupakan Presiden kepada satu pertubuhan yang dinamakan sebagai Gerakan Suara Rakyat (SUARA).

Bagi gua.., tindakan yang diambil ni memang wajar sebab tugas seorang pelajar adalah untuk belajar.., bukannya sibuk berpolitik khususnya menentang kerajaan yang bertanggung jawab menaja pembelajaran mereka.

Gua yakin.., budak-budak kat Mesir tu sebenarnya tak boleh mengundi pun... Dorang cuma terikut-ikut dengan propaganda yang disebarkan oleh puak pembangkang.


So sekarang ni bila dah kena tindakan macam ni, siapa yang rugi? Mak bapak dorang letakkan harapan yang tinggi supaya dorang berjaya dalam pengajian, tapi dorang sendiri rosakkan dengan join politik haprak Pakatan..

Lepas ni jangan ada pulak yang salahkan kerajaan yee... Sendiri buat.., sendirilah tanggung akibatnya!!

17 ulasan :

  1. Takpe kakak kesayangan Ambiga ada. Bolehlah minta duit dengan dia. Belajar pandai2 nanti boleh tolong kakak Ambiga settlekan court kes ye....alah timang timang...

    SERVE YOU RIGHT! MORON!

    BalasPadam
  2. nanti dorang cakap kerajaan wajib tolong.itu tanggungjawab.adehhhh!kalau pakai duit sendiri sekalipun support belajar kita tak panggil itu pergi berjuang.kita panggil berjuang BELAJAR.salah belajar kot budak2 neh.mostly kat mesir la.ade sahaja pesong mereka.

    BalasPadam
  3. maka jadilah mrk spt keldai tunggangan ambiga & nwar. pas tahu mrk boleh ambil kredit atas aktiviti pelajar2 ni kononnya matang & tahu berpolitik. betapa mudah membuat dakwaan. tapi natijahnya siapa yg tanggung? ambiga? nwar? pas?

    wahai pelajar2 sekelian,
    tugas kalian ialah menuntut ilmu utk bekal hari mendatang. tak kiralah kalau kamu guna duit sendiri @ biasiswa kerajaan krn yg pasti, duit tu utk tampung belajar, bukannya utk kegiatan2 lain yg tkdak kaitan. kalau perkara mudah begini kamu buat susah2kan, Allah SWT shj yg tahu niat kamu...

    politik tidak dapat menjamin kecemerlangan kamu semasa belajar bahkan akan membuatkan kamu mudah tertinggal dlm pelajaran sbb dlm peperiksaan bab politik tidak ditanya dlm bidang2 yg kamu pelajari kecuali jika kamu pljr bidang sains politik. itupun, cakupan politik malaysia terlalu kecil utk dijadikan bahan perbandingan dlm tugasan kamu!! bahkan tidak akan dipandang pun ulasan politik picisan spt di malaysia krn pusat demokrasi dunia secara umumnya bertumpu di barat...

    BalasPadam
  4. Dah lah masa demonstrasi yang berlaku di Mesir tempoh lalu, KERAJAANLAH yang berusaha bawa mereka-mereka ni balik Malaysia, dasar kacang lupakan kulit..., Memang patut pun mana-mana student yang terlibat dengan demonstrasi di MESIR dan di lain-lain negara di tarik balik BIASISWA mereka.

    BalasPadam
  5. PELAJAR ???
    ATAU 'KHADAM' BERSIH
    HOI HISH/KHALED KASI 'BERSIHKAN' SEMUA
    LU LU SKALI

    BalasPadam
  6. Pelajar IPT kat sini yg menyertai perhimpunan Bersih mau di singkirkan aja dari IPT. Kerajaan dh bantu pas tu salahkan kerajaan pulak... kita bakorrrr ajeee

    BalasPadam
  7. tarik balik saja biasiswa atau apa2 bantuan yg kerajaan bagi:

    ditolong pun, tetap jugak kata kerajaan zalim, semua tak bersih.

    tak ditolong pun begitu jugak, jadi apa bezanya.

    BalasPadam
  8. Alhamdulillah...tuhan balas terus dosa engkau kat dunia nie..lepas nie berfikir2 la..jangan asyik fikirkan diri sendiri shj..mak bapak engkau hantar belajar utk menjamin masa depan engkau sendiri..kalau dah terlibat dgn kerja bodoh macam nie...musibah pun dh terima..menyesal pun dh tak guna lagi dh...jangan harap la kerajaan nak tolong engkau lagi dh..sila la mintak tolong dgn pok nik tok2..hadi tok2 ka..al-kelipoh LGE/k'pooosingh/babiga tu....sure akan dapat bantuan banyak..almaklumlah...ramai YAHUDI2 yang sokong babi2 nie semua...rakyat malaysia pun RAMAI yg sokong babi2 nie termasuk la ULAMA2 SELIPAR TOK2 yg akal kt kepala lutut...

    BalasPadam
  9. Untuk semua - Salah 1 senjata iblis adalah bodoh. Malas mencari ilmu atau kebenaran boleh membuat manusia mudah memfitnah. Banyakkan berdoa semoga kita sentiasa didatangkan ilmu dn berita yg benar dn dijauhkan dr golongan yg mendusta.
    Org2 yg beriman melafazkan isi hati dgn kata2 yg elok dn perlakuan yg sabar

    BalasPadam
  10. yg buat demo tu...mesti ada dalam pertubuhan tertentu...senarai nama pasti ada...dari presiden ke bawah...
    ambil tindakan singkir jer...

    gambar dan videopun ada jadi bukti sampingan...

    tak relalah..yg kat malaysia bersusah payah nak belajar dan bekerja...diorang sedap-sedap dapat biasiswa untuk belajar..menentang orang memberi pulak...

    BalasPadam
  11. mak bapak dia tak harapkan dia pergi belajarpun..dorang cuma hantar dia supaya jadi wakil pas kat sana.

    lantak dialah kena buang ke atau kena bunuh. aku peduli apa pada puak pas.

    BalasPadam
  12. Bukti bergambar dah ada. Tarik balik biasiswa diorg segera. Tiada maaf perlu d beri. Mak bapak diorg blh jumpa Nik Najis, Aljuburi atau Lim yg dua ekor tu utk biaya pengajian diorg. Biar mampos diorg sume. Ini lah petualang2 bangsa yg akan merosak kan negara bila balik nanti.

    BalasPadam
  13. Timbalan Menteri Kementerian Pelajaran Tinggi patut ambil TINDAKAN yang sewajarnya kerana melanggar Perjanjian Pemberian Biasiswa sebelum ini. Dan adalah wajar Menteri yang terbabit patut disingkirkan kerana BELIAU terlampau memberi KEBEBASAN bersuara di Kalangan Pelajar-Pelajar IPTA, Janganlah nanti mereka ini di perkudakan oleh Parti POLITIK yang mempunyai KEPENTINGAN Peribadi dan DENDAM kesumat.

    BalasPadam
  14. Tahniah dan Syabas kerana telah membuat keputusan yang TEGAS..

    Arah dia pulang 24 jam dan wakil Pelajar sana tak payah tolong dia, dah rasa pandai sangat biar dia cari jalan nak balik kemana dengan sendiri.

    Mak Ayah, siap sedia wang ya, tak lama lagi kena bayar balik semua KOS ganti rugi. Setidaknya wang ini dapat membantu mereka yang pergi semata2 untuk belajar..

    BalasPadam
  15. Kesemuanya mendapat bantuan dari Wang Baitulmal yg org dlm nya ustaz dari PKR dan PAS...dia org guna kroni shj...kerajaan kena siasat..yg balik Mesir yg ibubapa tunggu di klia...semua org PAS/PKR..berjubah dan berjanggut.mereka gunakan semua sumber Baitulmal beberapa negeri..4 negeri lulus serentak.Kakitangan kerajaan yg kerja di baitulmal..tutup mata atau tidorrrr..penjawat Awam byk bersekongkol.

    BalasPadam
  16. anta tealand jer...elok dia org nh

    BalasPadam

About

Blog ini mengandungi penulisan artikel yang berunsurkan..

(Edisi18PL), menyentuh aspek agama, sosial dan politik,
(Edisi18SX), mengandungi unsur seks yang agak keterlaluan,
(Edisi18SG), ada gabungan dua atau lebih unsur ganas, seram dan seks,

Setiap kandungan didalam blog ini hanyalah merupakan satira politik dan juga pojok penulisan peribadi. Jangan ambil serius sangat kalau terasa dipersendakan dan terkena di batang hidung sendiri. Sila bertindak bijak untuk kebaikan diri masing-masing.

Terima kasih kerana berlapang dada sewaktu membaca.
 
Copyright © 2014 MPP Online